Aktivni elementi automobilske sigurnosti značajno su napredovali posljednjih godina, pa tako iz generacije u generaciju imamo sve više elektronskih sustava koji kontinuirano nadziru promet te su svake milisekunde spremni uskočiti u pomoć kako bi se prometna nesreća izbjegla
Pasivni elementi automobilske sigurnosti, oni koji spašavaju živote u sudarima, donekle su dotakli plafon. Proizvođači su ugurali zračne jastuke i zavjese u gotovo svaki element interijera, no jedan od najvećih dobavljača dijelova, ZF, vjeruje kako prostora za ekspanziju ove dokazane tehnologije ima i izvan vozila.
Zračni jastuci na eksterijeru i nisu neka novost. Volvo je istima na poklopcu motora štitio prolaznike još u modelu V40 iz 2012. ZF, ipak, ima drugačije planove. Njihovim zračnim jastucima jedno vozilo bi bilo zaštićeno od drugog u slučaju bočnog sudara.
Njemački proizvođač dijelova već nekoliko godina testira ove uređaje koji bi, u slučaju serijske proizvodnje, mogli smanjiti drastično visoku stopu smrtnosti prilikom bočnih sudara od čak 40 posto.
‘Lateralna zona gužvanja’ sačinjena je od zračnog jastuka volumena između 300 i 350 litara koji se proteže bočnom stranom vozila, te se otvara za 60 do 80 milisekundi. Najveći problem novog sustava jest pravodobna aktivacija, no u ZF-u vjeruju kako računala modernih automobila raspolažu s dovoljno kamera, radara i ultrazvučnih senzora za ispravno donošenje ove odluke.
Sam sustav teži oko 6 kilograma, a u ZF-u su već u pregovorima s nekoliko proizvođača, te je moguće da ćemo eksterne zračne jastuke u serijskoj proizvodnji vidjeti već za koju godinu.
Kako sustav funkcionira u praksi možete vidjeti u priloženom zapisu.