Novi Passat, između ostalog, donosi potpuno novi izgled cockpita s infotainment sustavom s intuitivnim upravljanjem, nova sjedala ergoActive, adaptivnu regulaciju voznog postroja nove generacije (DCC Pro), nova IQ.LIGHT LED matrix glavna svjetla, sljedeću evolucijsku fazu Volkswagen plug-in hibridnih pogona
Volkswagen je održao hrvatsku premijeru svoja dva nova modela na hrvatskom tržištu: Passat i Tiguan. Mi smo naravno iskoristili priliku isprobati ih u vožnji odvozivši nekih sedamstotinjak kilometara od Zagreba prema Savudriji i natrag.
Najprije ćemo vam prenijeti sve što smo saznali o karavanskom modelu Passat, a u zasebnom članku ćemo opisati sve ono što trebate znati o novoj generaciji SUV-a Tiguana.
Passat je svakako svjetski bestseller, a prodajne brojke to i potvrdjuju: do danas je više od 34 milijuna vozila isporučeno u gotovo sve zemlje svijeta. Kontinuirani uspjeh – čak pet desetljeća nakon njegova predstavljanja, Passat je trenutačno jedan od tri međunarodno najprodavanija modela marke Volkswagen uz Tiguan i Polo (s njihovim izvedenim verzijama).
U Njemačkoj je, primjerice, Passat 2023. bio automobil broj 1 srednje klase s 45.494 novoregistrirana vozila. Tajna njegova uspjeha: Passat dva su automobila u jednom – vozilo poslovne klase i obiteljsko svestrano vozilo. Sada na tržište dolazi potpuno novi Passat , ponovno razvijen iz temelja. I ovoga puta ruši granice među klasama vozila. Iako je Passat – sada u svojoj devetoj generaciji – cijenom u srednjoj klasi (u Hrvatskoj od 44.436,44 eura), njegova nova veličina, novi standard kvalitete i nova inovativna snaga mogu zadovoljiti uvjete klase iznad.
Ono što treba reći jest činjenica da Passat sada dolazi samo u karavanskoj verziji (osim u Kini), pa je uobičajena oznaka Variant sada zapravo i bespotrebna. Nova, deveta generacija Passata dijeli puno toga zajedničkog s novom karavanskom Škodom Superb Combi, što je i posve razumljivo s obzirom da pripadajau istom koncernu.
Što definira novi Passat?
Novi Passat donosi nam mnoge novosti koje, između ostalog, uključuju potpuno novi izgled cockpita s infotainment sustavom s intuitivnim upravljanjem, nova sjedala ergoActive s novom funkcijom pneumatske masaže s 10 komora, izvrsne visokokvalitetne materijale i površine u unutrašnjosti kabine, adaptivnu regulaciju voznog postroja nove generacije (DCC Pro), nova IQ.LIGHT LED matrix glavna svjetla s izuzetno snažnim dugim svjetlima, sljedeću evolucijsku fazu Volkswagen plug-in hibridnih pogona (doseg na električni pogon od oko 100 km i kombinirani doseg od više od 800 km) te izvrsnu aerodinamiku (koeficijent otpora zraka 0,25 umjesto 0,31).
Vanjski dizajn i progresivna MQB evo platforma
Prednji dio sada dolazi s novim LED glavnim svjetlima. Novi Passat krasi aerodinamičan i snažan dizajn prednjeg dijela. I dok je poklopac motora prethodnog modela bio viši u sredini nego sa strane, novi poklopac motora sada je niži u sredini. Uzdiže se prema van s oštrim linijama i oblikuje moćne blatobrane. Nova LED glavna svjetla s dva modula daju karakterističan izgled u kombinaciji s uskim LED dnevnim svjetlima iznad njih. Ta dva elementa dnevnih svjetala su međusobno povezana horizontalnom LED trakom u rešetki hladnjaka.
Vizualno neprekinuta svjetlosna traka daje mu širok i elegantan izgled. Volkswagen nudi Passat s novom generacijom IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala u dodatnoj opremi. Ona su opremljena novim snažnim dugim svjetlom sa značajno većim dosegom osvjetljenja.
Snažnim bočnim površinama karoserije, oštrim udubljenjem kao karakternom linijom (u visini ručki vrata), značajno većim međuosovinskim razmakom i dugim bočnim prozorima, Passat pokazuje vlastitu dinamiku i eleganciju. Sprijeda i straga, udubljenje i dizajn površine iznad kućišta kotača oblikuju snažna ramena uske siluete.
Upečatljivi D-stupovi uklapaju se sa sportskim imidžem svojim naglašenim nagibom prema naprijed i dinamičnim izgledom – dokaz da poboljšani dinamički dizajn i povećanje kapaciteta prtljažnika ne moraju biti međusobno isključivi. Ispod blago proširenih kućišta kotača, Passat krase kotači od 19-cola (dimenzije guma 235/40R19).
Slično prednjem dijelu i bočnim stranama, stražnji dio novog Passata čistog je i snažnog dizajna. Neprekinuta LED stražnja svjetla, koja se po prvi put upotrebljavaju u ovoj liniji proizvoda, naglašavaju širinu karoserije i prozirnog su i tehničkog izgleda s novim 3D svjetlosnim potpisom. U funkcionalnom smislu, LED elementi nude optimalnu signalizaciju.
Na gornjem dijelu poklopca prtljažnika ističu se veliki krovni spojler i bočni elementi za usmjeravanje zraka na D-stupovima. Kombinacija tih aerodinamičnih značajki smanjuje turbulenciju straga i pridonosi niskoj potrošnji energije i velikom dosegu zajedno s difuzorom ispod branika.
Svakako treba napomenuti i puno više prostora u odnosu na prethodno izdanje – 50 mm više prostora za noge straga u usporedbi s već izdašnom ponudom prostora prethodnika i kapacitet prtljažnika između 690 litara (+40 l) i 1920 litara (+140 l). Dodatni prostor postignut je međuosovinskim razmakom koji je također povećan za 50 mm na 2841 mm. Novi Passat je duljine 4917 mm, širine 1849 mm (bez retrovizora) i visine 1484 mm.
Najnoviji evolucijski stupanj modularne poprečne matrix platforme (MQB evo) čini visokotehnološku osnovu devete generacije Passata. Kupci će imati koristi od značajne ekonomije razmjera koju nudi ova visokotehnološka matrična platforma. To je zato što se mnoštvo novih sustava koristi na ovom modelu i njihovi troškovi razvoja dijele se na sve linije proizvoda MQB. Na ovaj način Volkswagen demokratizira inovacije i čini ih dostupnima stotinama tisuća vozača vozila diljem svijeta.
Unutrašnjost
Volkswagen je potpuno redizajnirao unutrašnjost. Osobito je upečatljiv jasno raspoređen, veliki krajolik zaslona – moderan, funkcionalan i progresivan.
Deveta generacija modela Passat opremljena je potpuno novom arhitekturom cockpita. Središnji elementi su Digital Cockpit Pro (digitalni instrumenti) i najnovija generacija infotainment sustava. Vizualno samostojeći zaslon sustava karakteriziraju novorazvijena grafika i struktura izbornika intuitivna i jednostavna za rukovanje.
Mnogim postavkama modela Passat također se može upravljati pomoću nove funkcije upravljanja govornim naredbama normalnim govorom IDA s integracijom ChatGPT-a.
Dijagonala zaslona instrumenata iznosi 260 mm (10,25 inča) s 1280 x 480 piksela. Zahvaljujući novom površinskom premazu za smanjenje refleksije i odsjaja, cockpit ima ravan dizajn i integriran je u instrumentnu ploču poput velikog zaslona jer više nema potrebe za prevjesom na vrhu koji bi pružao sjenu.
Grafičko sučelje također je ponovno razvijeno, a raspon funkcija je proširen. Pomoću odgovarajućih gumbi na višenamjenskom kolu upravljača vozač može odabrati različite osnovne grafičke konfiguracije (preglede) kojima se mogu individualno dodijeliti funkcije. Postoji izbor od četiri pregleda: Classic (okrugli brojčanici), Progressive (kvadratna polja), Navigation (prikazana navigacijska karta s vođenjem rute) i, za Passat R-Line, istoimeni R-Line prikaz (s R logotipom, indikatorom promjene stupnja prijenosa s posebnim prikazom broja okretaja po minuti).
Dodirni zaslon služi kao digitalni centar za novi infotainment sustav (četvrta generacija, MIB4). Veličina zaslona novog serijskog infotainment sustava je 285,6 x 160,6 mm (dijagonala od 12,9 inča) s 1920 x 1080 piksela. U kombinaciji s Discover Pro Max navigacijskim sustavom, zaslon formata 332,07 x 185,79 mm (15 inča/2240 x 1260 piksela) dostupan je kao opcija.
Potpuno nova grafika, struktura i navigacija izbornika u obje su verzije identični. Cilj je bio pojednostaviti rad, učiniti ga razumljivim i prilagodljivim. Kako bi se to postiglo, zaslon je podijeljen na dvije dodirne trake na vrhu i dnu zaslona te početni zaslon. Vozač može dodijeliti omiljene funkcije izravnog pristupa velikim područjima gornje trake i početnog zaslona. Kada vozač otvara različite funkcije u obliku aplikacija na početnom zaslonu, individualno namjestiva gornja traka i statična donja traka stalno se prikazuju na zaslonu. To sustav čini iznimno jednostavnim za korištenje.
Dodirni klizači s pozadinskim osvjetljenjem za postavke temperature i glasnoće nalaze se ispod infotainment zaslona. Novi head-up zaslon na vjetrobranskom staklu. Drugi modul cockpita vozila Passat, također novorazvijen, je head-up zaslon koji projicira bitne informacije za vozača na vjetrobransko staklo u virtualnom području ispred vozila. Prethodni model upotrebljavao jednostavniji head-up zaslon s projekcijskom površinom s manjom mogućnosti produživanja.
Instrumenta ploča proteže se u ravnoj vodoravnoj liniji i odlikuje se visokokvalitetnim i preglednim dizajnom. Središnja konzola nudi više prostora za odlaganje jer se – kao u najnovijim modelima ID. – promjene stupnjeva prijenosa sada provode pomoću prekidača na stupu upravljača (desno) s intuitivnim načinom upravljanja: prekidač se okreće prema naprijed u položaj 'D' za vožnju naprijed i nazad do 'R' za vožnju unatrag, dok se parkirna kočnica aktivira pritiskom na bočnu stranu prekidača.
Kao i u modelima ID., Passat također ima novi, višenamjenski prekidač na stupu upravljača na lijevoj strani za funkcije pokazivača smjera i brisača vjetrobranskog stakla. Više prostora i visoka kvaliteta. Interijer novog modela Passat nudi još više prostora u odnosu na prethodni model već izdašnih proporcija. Zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku, na primjer, maksimalni prostor za noge povećava se za 50 mm na 947 mm.
Kvaliteta i udobnost podignuti su na novu razinu zahvaljujući novim visokokvalitetnim materijalima, novorazvijenim sjedalima i učinkovitoj izolaciji buke. Posebno u kombinaciji s novim akustičnim paketom, niske razine buke u modelu Passat slične su onima u višoj srednjoj i premium klasi vozila. Uz standardno akustično vjetrobransko staklo, dvostruko staklo s akustičnim filmom upotrebljava se za bočne prozore na prednjim i stražnjim sjedalima.
Novorazvijena sjedala ergoActive Plus s pneumatskom funkcijom masaže točaka pritiska s 10 komora nude visoku udobnost putovanja.
Vozni postroj s elektroničkim upravljanjem
Novi Passat je opremljen znatno poboljšanim voznim postrojem. Uz brojne pojedinačne mjere, Volkswagen je razvio novu generaciju adaptivne regulacije voznog postroja DCC za svoj najprodavaniji model, opcijski DCC Pro. Uz to, potpuno novi Passat sada je opremljen sustavom upravljanja dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Manager).
Sustav upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i poprečnim dinamičkim komponentama kontroliranih amortizera u sustavu DCC Pro. Zahvaljujući sustavu upravljanja dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Manager), koji regulira kočenje za svaki pojedinačni kotač i prilagođava tvrdoću amortizera ovisno o kotaču, karakteristike upravljanja su neutralnije, stabilnije, agilnije i preciznije. Osnovna arhitektura voznog postroja sastoji se od prednje osovine MacPherson i stražnje osovine s četiri spone.
Sustavi pomoći vozaču i sigurnost
Novi Passat na tržište dolazi s proširenom ponudom modernih sustava potpore za vozača. Ovisno o verziji opreme, ona uključuje dodatni ili serijski Park Assist Plus , novu funkciju memorije za Park Assist i Park Assist Pro s funkcijom upravljanja na daljinu. Osnova sustava Park Assist Plus i Park Assist Pro je sustav poznat i iz drugih vozila marke Volkswagen koji omogućuje potpomognuto parkiranje na paralelnim ili okomitim parkirnim mjestima.
Također je moguća potpomognuta vožnja pri izlasku iz paralelnih parkirnih mjesta. Passat u tu svrhu preuzima kontrolu gasa, kočenja i upravljanja. Nova značajka je funkcija memorije za poboljšani sustav Park Assist Plus. S ovom značajkom, sustav snima zadnjih 50 metara vožnje i time situaciju tijekom parkiranja. Parkirni je manevar moguće pohraniti kad se Passat zaustavi. Kada vozilo ponovno dođe u ovaj položaj, automatski nudi preuzimanje postupka parkiranja. Također je moguć i samostalni izlazak iz parkirnog mjesta. Moguće je pohraniti do pet manevara parkiranja. Parkiranje na daljinu također je novost. Koristeći Park Assist Pro i istoimenu aplikaciju, modelom Passat također je moguće upravljati izvan vozila za ulazak i izlazak iz parkirnih mjesta pomoću smartphonea.
Ostali sustavi uključuju sljedeće: Aktivacija kočnice u slučaju vozila koje se približava pri skretanju i zaštita od krivudanja; Potpora za manevriranje prikolicom Trailer Assist; Automatska regulacija razmaka (ACC); Potpora pri kretanju uzbrdo; Kontrola razmaka kod parkiranja (signali koji upozoravaju na prepreke sprijeda i straga); Elektronički program stabilizacije (ESC) s podrškom za kontraupravljanje, ABS, TCS, EDL, regulacija momenta otpora motora i stabilizacija prikolice; Sustav Travel Assist; Ograničenje brzine; Sustav upozorenja na umor; Autonomno kočenje u nuždi Front Assist s nadzorom pješaka i biciklista; Proaktivna zaštita putnika; Sustav kamere za vožnju unatrag; Sustav potpore za zadržavanje vozila na voznom traku Lane Assist; Sustav potpore pri promjeni voznog traka Side Assist s potporom izlaska iz parkirnog mjesta (Rear Traffic Alert) i sustavom upozorenja pri izlasku (Exit warning); Sustav Area View uključujući kameru za vožnju unatrag; Dinamički prikaz prometnih znakova.
Novi plug-in i blagi hibridni pogoni
Novi Passat će biti dostupan s osam različitih konfiguracija pogona. To podrazumijeva dva potpuno nova plug-in hibridna pogona (eHybrid) sa snagom sustava od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS). U kombinaciji s novom baterijom od 19,7 kWh (sadržaj neto energije), omogućuju potpuno električni domet od oko 100 km. Ova udaljenost pretvara novi Passat u električno vozilo za svakodnevni život. Prethodno jenjegov domet iznosio do 57 km. Neto energija nove visokonaponske baterije je povećana u usporedbi s prethodnim verzijama s 10,6 na 19,7 kWh (bruto: 13 na 25,7 kWh). Baterija ima novu tehnologiju ćelija za 96 modula i vanjsko hlađenje tekućinom. Budući da je litij-ionska baterija također smještena ispred stražnje osovine, interakcija s pogonom na prednje kotače (električni motor, DSG, TSI) rezultira uravnoteženom raspodjelom težine.
Uz to, učinkovita kombinacija električnog pogonskog motora i novog benzinskog motora s turbopunjačem (1.5 TSI evo2) osigurava ukupne domete od oko 1000 km. Passat će također po prvi put biti dostupan s blagim hibridnim pogonom od 48 V (eTSI sa 110 kW / 150 KS). Dva turbobenzinska (2.0 TSI) motora sa 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS) kao i tri turbodizelska (2.0 TDI) motora s 90 kW (122 KS), 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS) kompletiraju ponudu pogonskih sklopova.
Učinkoviti mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) s automatskim mijenjanjem brzina (DSG) uvijek je dio standardne opreme. Modeli Passat s izlaznom snagom od 195 kW (265 KS) i 142 kW (193 KS) uvijek standardno imaju inteligentno kontrolirani sustav pogona na sve kotače 4MOTION; svi ostali modeli Passata imaju pogon na prednje kotače.
Mi smo isprobali model s turbodizelskim 2.0 TDI motorom, snage 110 kW (150 KS) u razini opreme R-Line.
Četiri razine opreme
Novi Passat može se konfigurirati sa četiri linije opreme: Passat, Business, Elegance i R-Line.
Osnovna specifikacija Passat već uključuje značajke kao što su novi MIB4 zaslon, bežični App Connect (integracija Applea i Androida), automatski klima-uređaj, USB-C priključci sa snagom punjenja od 45 W (sprijeda), krovni nosači (crne boje) i brojni sustavi potpore. Potonji uključuju automatsku regulaciju razmaka (ACC), potporu pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav za nadzor okoline (Front Assist uz autonomni sustav kočenja u nuždi), potporu zadržavanja vozila na voznom traku (Lane Assist), funkciju aktivacije kočnice u slučaju vozila koje se približava pri skretanju, kontrolu razmaka pri parkiranju (Park Distance Control – akustični i vizualni signali upozorenja ako postoje prepreke sprijeda i straga), sustav kamere za vožnju unatrag (Rear View) i dinamički prikaz prometnih znakova pomoću prednje kamere. U serijskoj su opremi uključena LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla.
Passat je jedno od najuspješnijih poslovnih vozila u Europi, pa stoga Volkswagen izlazi u susret potrebama ovog segmenta s linijom opreme Business. Izvana je ovaj Passat, između ostalog, moguće prepoznati po vrhunskim kromiranim letvicama na bočnim prozorima, srebrnim anodiziranim krovnim nosačima i kromiranim elementima sprijeda i straga. U nekim zemljama su na stražnjim prozorima dodana tamna zaštitna stakla. Interijer modela Passat Business karakteriziraju, između ostalog, prilagođene presvlake sjedala od materijala ArtVelours Eco, vlastite značajke interijera, djelomično električna sjedala s funkcijom masaže, dodatni 45 W USB-C priključci straga i trozonski automatski klima-uređaj. Dodatni sustavi potpore povećavaju udobnost i sigurnost. Oni uključuju automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist) i potpomognutu vožnju pri ulasku i izlasku s parkirnih mjesta (Park Assist). Nova funkcija upravljanja govornim naredbama IDA dodatni je element serijske opreme na npr. njemačkom tržištu.
Elegance i R-Line su top verzije novog Passata. Iznad opreme Business Volkswagen je postavio verzije Elegance i R-Line. Uz te specifikacije, Passat može imati naglašeniji stil (Elegance) ili dinamiku (R-Line), ovisno o željama. U usporedbi s verzijom Business, obje linije dijele elemente dodatne opreme kao što su nova generacija matrix glavnih svjetala IQ.LIGHT LED i LED stražnja svjetla s animiranim pokazivačima smjera, grijanje sjedala i proširena masaža sjedala (12 umjesto tri pneumatska masažna elementa), sustav zaključavanja i pokretanja bez ključa Keyless Access, električni poklopac prtljažnika s funkcijom Easy Open/Easy Close, sveobuhvatnije pozadinsko osvjetljenje i upravljanje govornim naredbama za sva tržišta.
Oba modela dolaze s novim sustavom potpore Park Assist Plus s funkcijom memorije kao i sustavom dinamične regulacije dugih svjetala Dynamic Light Assist. Sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu ugrađena su u Passat R-Line. Prednji i stražnji dio modela Passat R-Line sportskog su R dizajna. Ostale prilagođene značajke uključuju specifične 17-colne kotače od lakog metala za Passat Elegance i 18-colne kotače od lakog metala za verziju R-Line. R-Line Signature: Opcijski paket R-Line Signature razvijen je posebno za Passat R-Line. Personalizira vanjski izgled značajkama kao što su crni 19- colni Leeds kotači od lakog metala (s dijamantno brušenim površinama), specifične aplikacije na branicima, električno sklopiva kućišta vanjskih retrovizora crne boje, krov Grenadilla crne metalik boje, dvobojni krovni spojler (boja karoserije / crna), crni krovni nosač visokog sjaja, crna horizontalna traka visokog sjaja na tamnocrvenim stražnjim svjetlima, zaštitno staklo straga i crne ukrasne letvice visokog sjaja na bočnim prozorima.
U unutrašnjosti, Passat R-Line dolazi s paketom Signature s detaljima kao što su krovna obloga i stup od crnog mikroflisa ArtVelours, posebni ukrasni umetci, ergoActive Plus sjedala, povećana izolacija za zaštitu od buke u unutrašnjosti, grijano sportsko kolo upravljača i središnji dio sjedala (prednja i vanjska stražnja sjedala) presvučeni perforiranom kožom Puglia.
Cijene u Hrvatskoj
U varijanti opreme Business s 2.0 dizelskim motorom od 110 kW (150 KS) cijene kreću od 44.436,44 eura, a u varijanti Elegance s istim motorom od 48.262,43 eura. Oprema R-Line također s 2.0 dizelskim motorom i 110 kW (150 KS) dolazi s cijenom od 54.034,63 eura. Ostali motori bit će dostupni naknadno.