ELEKTRIČNA VOZILA

Izraelska start-up tvrtka predstavila ultra fleksibilnu modularnu EV platformu; Potpuno drugačija od svega

05.05.2020 u 12:33

Bionic
Reading

EV platforma tvrtke REE može sadržavati potpuno ravnu podnicu, dok su motor, ovjes, upravljački sustav i kočenje, svi 'brake-by-wire' žičani sustavi, upravljani pojedinačnim modulima kotača

Izraelski start-up REE dizajnirala je novu platformu električnih vozila s modularnim kutevima i sklopovima kotača koji, kako navode, dopuštaju više slobode dizajna i prilagodbe više konfiguracija karoserije nego što je moguće na trenutnim EV arhitekturama.

Ova EV platforma tvrtke REE može sadržavati potpuno ravnu podnicu, dok su motor, ovjes, upravljački sustav i kočenje, svi 'brake-by-wire' žičani sustavi, upravljani pojedinačnim modulima kotača. Po jedna elektronska kontrolna jedinica (ECU) nalazi se na svakom uglu te još jedna unutar same platforme. Sustav je primjenjiv za sve, od malih dostavnih vozila do velikih gospodarskih vozila.

U razgovoru za britanski Autocar, suosnivač REE-a Daniel Barel iz Tel Aviva je rekao: 'Platforma motora s unutarnjim izgaranjem V6 [ICE] i Volkswagenova MEB [električna arhitektura] su manje-više iste. To je još uvijek konfiguracija trodjelne 'three-box' šasije. Skinuli su motor s unutarnjim izgaranjem i zamijenili ga elektromotorom, a središte je skejtboard šasija, ali daleko je to od skejtborda. Teslina je ista i Jaguar Land Roverova isto - i to nam nije imalo smisla.'

REE-ovi kutni moduli imaju motor i softver pričvršćene na kraju šasije gdje se nalazi ovjes, tako da ovo nije dizajn motora na kotačima koji bi imao veću neovješenu masu i negativno utjecao na vožnju i upravljanje. Iz REE-a kažu da se kutni modul može skinuti i zamijeniti za 18 minuta, što bi donijelo stvarne dobitke u periodu kada vozilo ne radi i troškovima održavanja gospodarskih vozila.

EV platforma tvrtke REE Izvor: Promo fotografije / Autor: REE Auto

Arhitektura koja može podići lukove kotača pomoću vodoravno smještenih opruga i manjih kotača već je predstavljena u Hino Motorsu, Toyotinoj gospodarskoj diviziji s kojom ima partnerstvo, u konfiguraciji sa šest kotača.

'Sve što tamo vidimo je ono što radimo za njih - motor, kočenje, ovjes, pogonski sklop, sve. Možete zamisliti dubinsku provjeru koju smo morali proći prije nego što smo stekli njihovo povjerenje', rekao je Barel. 'Ne mogu se sjetiti nijednog drugog proizvođača koji je toliko 100-postotno uključen u glavnu budućnost bilo kojeg dobavljača opreme i dijelova (OEM).'

REE se udružio s drugim proizvođačima dijelova i opreme i isporučiteljima prvog reda (T1), uključujući Mitsubishi Corporation, American Axle i Musashijem, jednim od najvećih svjetskih proizvođača opreme. Kao i s novim tržišnim sudionicima, u segmentima autonomne isporuke i 'last-mile' isporuke na posljednjem kilometru, Barel tvrdi da postoji veliko zanimanje brojnih tržišnih segmenata.

'Jedno su nova autonomna dostavna vozila', rekao je Barel, 'a to su mala, spora vozila. Neke su zemlje otvorenije od drugih. Oni koji već imaju dozvolu za rad u SAD-u, a uskoro i u Japanu.

'Shuttle vozila su i nama zanimljiv posao. A robotaxi [autonomni automobil kratkih vožnja] koji gradimo s partnerom duži je 2,5 cm od Smarta i u njemu udobno sjedi pet osoba.' Tako bi autonomni taksi bio dug samo 2,7 m, ali dobija se na upotrebljivom prostoru ako REE-ova platforma može koristiti platformu cijelom dužinom.

Umjesto da posjeduje veliku proizvodnu bazu, REE kaže da je identificirao tvornice tvrtki partnera koje imaju rezervni kapacitet, što joj štedi veće troškove kapitalnih troškova.

'Imamo jedinstvena partnerstva s najvećim svjetskim T1 dobavljačima', rekao je Barel. 'Oni su naši investitori i dioničari. Obavljamo sva istraživanja i razvoj i zatim, kao i bilo koji drugi OEM dobavljač, šaljemo ga u proizvodnju'. Iz REE-a kažu da mogu sastaviti komponente u više od 300 postrojenja širom svijeta.

REE ravna platforma za HINO gospodarska vozila - HINO FlatFormer Izvor: Promo fotografije / Autor: REE Auto

Barel je rekao da fokus nije samo na autonomnim ili gospodarskim vozilima: 'Tu će biti upravljač. Danas je automobil koji je upravljan žičano i možete ga voziti'. Nismo sigurni je li autonomno ili ne. Na vrh možete staviti sve što želite.'

Tvrtka kaže da žele biti procesor koji se nalazi u srcu platforme, rekao je Barel.

'Prvi put u sto godina ne znate kako će automobili izgledati za pet, 10, 15 godina od danas', rekao je Barel. 'To je pokretna meta, pa kako pogoditi jednu? Napravite nešto što je potpuno drugačije od bilo čega drugog.'