Alejandro Mesonero-Romanos, Gilles Vidal i Thierry Bolloré svojim su dugogodišnjim djelovanjem obilježili europsku i svjetsku industriju automobila, a sada su pred novim poslovnim izazovima
U ova dva dana svjedoci smo kadrovskim promjenama u vrhu nekoliko europskih automobilskih proizvođača, a kako je riječ o vrlo poznatim i priznatim osobama iz autoindustrije vrijedno ih je spomenuti svakog ponaosob.
Alejandro Mesonero-Romanos se pridružuje Grupi Renault
Grupa Renault jučer je objavila da se Alejandro Mesonero-Romanos pridružuje njezinu dizajnerskom timu od 1. listopada 2020. Mesonero-Romanos odgovarat će Laurensu van den Ackeru, izvršnom potpredsjedniku Odjela za dizajn i članu izvršnog odbora Grupe Renault.
Alejandro Mesonero-Romanos će se tako pridružiti bivšem predsjedniku Seata Luci De Meu koji je napustio španjolsku tvrtku još u siječnju, ali je svoju funkciju izvršnog direktora Renault Grupe započeo tek ovog mjeseca. De Meo je bio zadužen za poslovanje marke Seat unutar Volkswagen Grupe pet godina.
Laurens van den Acker tom je prigodom izjavio: 'Zadovoljstvo mi je iskazati dobrodošlicu Alejandru Mesonero-Romanosu u odjel za dizajn Grupe Renault. Njegov izvrstan rad naširoko je cijenjen u automobilskoj industriji, a iskustvo koje je stekao radom za različite proizvođače automobila samo će ojačati naš tim. Uvjeren sam da će nam Alejandro, koji je već upoznat s radom Grupe Renault, uvelike pomoći da prevladamo izazove koje nosi budućnost.'
Alejandro Mesonero-Romanos (52) bivši je direktor Seatova odjela za dizajn gdje je od 2011. bio zadužen i za dizajn modela Ateca, Arona i Tarraco. Dizajnirao je i petu generaciju modela Ibiza, najnovije inačice modela Leon te modele CUPRA Formentor i el-Born. Za potpunu obnovu Seatove palete osvojio je 2018. godine Eurostarsovu nagradu za dizajn.
Prije nego što se pridružio Seatu, Alejandro Mesonero-Romanos bio je zaposlen u Renaultu gdje je vodio nekoliko dizajnerskih projekata. Usto je od 2007. do 2009. bio član Odjela za napredni dizajn, a 2009. preuzima funkciju direktora odjela za dizajn društva Renault Samsung Motors u Južnoj Koreji.
Prije toga, od 1994. do 2001., Alejandro Mesonero-Romanos sudjelovao je u nekoliko projekata za marke SEAT, Volkswagen, Audi i Lamborghini u okviru Odjela za vanjski dizajn Volkswagenova europskog dizajnerskog centra (Grupa Volkswagen).
Alejandro Mesonero-Romanos rođen je u Madridu, a diplomirao je na studiju dizajna Elisava u Barceloni. Vlasnik je i diplome iz automobilskog dizajna koju je stekao na Kraljevskoj akademiji umjetnosti u Londonu.
Šef dizajna Peugeota Gilles Vidal odlazi iz tvrtke
Dizajnera, koji je zaslužan za neke od posljednjih vrlo uspješnih modela francuskog proizvođača, zamijenit će Matthias Hossann. Gilles Vidal će biti zamijenjen nakon 10 godina u Peugeotu i više od 20 godina u PSA Grupi, nakon što se kao dizajner pridružio 1996. Citroënu. PSA zasad nije komentirao razlog Vidalova odlaska.
Vidal, koji je nedavno osvojio nagradu Design Hero uglednog britanskog automagazina Autocar, dizajnirao je Peugeotove modele poput najnovijih SUV-ova 2008, 3008 i 5008, kao i Europski automobil godine za 2020. Peugeot 208 te fastback i karavan modela 508. Vidal je zaslužan u transformaciji Peugeota otkad se pridružio tvrtki 2010. godine, uvodeći oštriji dizajn.
Njegov nasljednik Matthias Hossann, koji će odmah nastupiti na njegovom mjestu trenutno je šef konceptnih vozila u Peugeotu, preuzevši tu funkciju 2013. godine, nakon petogodišnjeg boravka u Citroënu i DS-ovom dizajnerskom studiju u Šangaju.
Hossann je najpoznatiji po konceptu Peugeot e-Legend iz 2018. godine, nadahnut klasičnim Peugeotovim 504 Coupéom i koji će utjecati na izgled budućih Peugeot modela. Hossan je također je pomogao Vidalu da dizajnira najnovije 208. i 2008. godine.
Bivši šef Renaulta Thierry Bolloré imenovan je za novog izvršnog direktora Jaguar Land Rovera
Upravo danas je objavljeno kako će Francuz naslijediti Sir Ralfa Spetha na čelu najvećeg britanskog proizvođača automobila 10. rujna. Francuz će svoju novu ulogu preuzeti 10. rujna, nakon što mu je u listopadu prošle godine otpušten iz upravnog odbora Grupe Renault.
Izvješća u to vrijeme sugerirala su da se Renault imao namjeru distancirati od osramoćenog bivšeg šefa Carlosa Ghosna i da je Bolloré imao teške odnose s šefovima u partnerskoj marki Nissan.
Imenovanje novog CEO-a JLR-a je najavio Natarajan Chandrasekaran, predsjedatelj indijskog koncerna TATA, matične tvrtke JLR-a, koji je rekao: 'Oduševljen sam što mogu pozdraviti Thierryja u Jaguar Land Roveru. Etablirani globalni poslovni lider s dokazanim uspjehom u provođenju složenih transformacija, Thierry će donijeti bogatstvo iskustva na jednom od najcjenjenijih mjesta u autoindustriji.'
Sir Ralf Speth, koji je nedavno najavio odlazak s funkcije izvršnog direktora nakon 10 godina na čelu, preuzet će ulogu neizvršnog potpredsjednika JLR-a.
Bolloré donosi više od 30 godina iskustva na svoju novu poziciju, prethodno je obnašao upravljačke uloge u proizvođaču guma Michelin i proizvođaču dijelova Faurecia prije nego što se pridružio upravnom odboru Grupe Renault u rujnu 2012. godine. Imenovan je izvršnim direktorom 24. siječnja 2019., ali je na toj poziciji bio samo 10 mjeseci prije nego što su ga smijenili u iznenađujućem potezu same uprave.
Tijekom svog kratkog mandata želio je ispitati mogućnost partnerstva s Fiat Chrysler Automobiles-om, no ti razgovori su, međutim, propali u lipnju 2019., jer francuska vlada nije htjela smanjiti svoj udio u Renaultu, a Nissan optužen za opstrukciju razgovora.
Komentirajući najnoviju vijest, Bolloré je rekao: 'Jaguar Land Rover poznat je širom svijeta po svom nasljeđu brenda kojem nema premca, izvrsnom dizajnu i dubokom inženjerskom integritetu. Bit će mi čast voditi ovu fantastičnu tvrtku kroz ono što se i dalje nastavlja kao najizazovniji ispit naše generacije.'
'Poznati po svojoj strasti i duhu, ljudi Jaguar Land Rovera pokretači su njegova uspjeha. Izuzetno sam uzbuđen što ću se se pridružiti timu koji će oblikovati budućnost ove ikonske tvrtke.'