Projekt će konsolidirati saznanja o tome kako primijeniti kamione na gorivne ćelije, dodatno podupirući dugoročnu viziju japanske tvrtke o dekarbonizaciji logistike i smanjenju Toyotinog ugljičnog otiska izvan elektrifikacije osobnih vozila
Toyota Motor Europe (TME) je objavila kako je udružila snage s nizozemskim VDL Groep-om (VDL) kako bi se probila na tržište teških kamiona na vodik s nultom emisijom u Europi, koristeći Toyotinu tehnologiju gorivnih ćelija. Suradnja ima za cilj ubrzati dekarbonizaciju sektora cestovne logistike, važnog čimbenika u ispunjavanju ciljeva TME-a za postizanje potpune ugljično neutralne strategije do 2040. godine.
TME vidi značajan potencijal u korištenju kamiona na vodik za dekarbonizaciju svojih logističkih ruta. Manja masa vodikovih sustava omogućuje veći teret, a brzo punjenje vodikom ključno je za transport s visokim iskorištenjem. Kamion se može napuniti vodikom jednako brzo kao i dizelskim gorivom, a obrasci upotrebe kamiona s njihovom potražnjom za većim količinama vodika pozicioniraju ih kao ključne sudionike u sazrijevanju održive infrastrukture oko ključnih ruta.
'VDL Special Vehicles vjeruje u budućnost nulte emisije za srednju i tešku on-road i offroad opremu. Stoga smo iznimno ponosni što radimo s Toyotom Motor Europe na ovom inovativnom tehnološkom projektu, koji će nam omogućiti da proširimo naše aktivnosti u pogonima na vodik.' Rekao je Hans Bekkers, komercijalni direktor VDL Special Vehicles.
VDL Groep će izgraditi prvi kamion na gorive ćelije do ljeta 2023., nakon čega će uslijediti još vozila koja će se proizvesti i procijeniti na logističkim rutama TME-a u jesen 2023. Projekt će konsolidirati saznanja o tome kako primijeniti kamione na gorivne ćelije, dodatno podupirući dugoročnu viziju japanske tvrtke o dekarbonizaciji logistike i smanjenju Toyotinog ugljičnog otiska izvan elektrifikacije osobnih vozila.
'Uzbuđeni smo što započinjemo ovaj projekt s VDL Groepom, jer će nam to omogućiti daljnju dekarbonizaciju dugolinijskog transporta naših komponenti, vozila i servisnih dijelova. Teški kamioni ostat će važan stup unutar naše multimodalne strategije, a uvođenje kamiona s nultom emisijom, opremljenih našim Toyotinim modulima gorivnih ćelija, imat će snažan utjecaj na ukupno smanjenje ugljika u našoj logistici.' Leon Van Der Merwe, potpredsjednik opskrbnog lanca Toyota Motor Europe.
Kamioni s gorivnim ćelijama također imaju ključnu ulogu u rastu šireg europskog vodikovog ekosustava, snažno podržavajući dekarbonizaciju prometa i ekološku energetsku tranziciju. Teška vozila ključna su za stvaranje zdrave dinamike ponude i potražnje za vodikom. Profitabilna petlja povratnih informacija potaknut će razvoj održive infrastrukture, dok će omogućiti pojavu drugih novih aplikacija mobilnosti. Infrastruktura za kamione na vodik može se jednostavno proširiti na druga vozila na vodik koja mogu koristiti iste postaje za punjenje vodikom. Ovaj novi projekt kamiona jedan je od mnogih koje je Toyota nedavno pokrenula s više partnera, uključujući one za laka gospodarska vozila, brodove, vlakove i autobuse, s ciljem ubrzanja prijelaza na vodikovo gospodarstvo.
O VDL specijalnim vozilima
VDL Special Vehicles je specijalist u području baterijskih električnih i vodikovih rješenja za cestovna i terenska vozila. Kao ugovorni proizvođač, osiguravaju proizvodne kapacitete za male do srednje serije (dijelova) vozila s nultom emisijom. Osim toga, također može pružiti podršku u područjima kao što su razvoj proizvoda, izrada prototipova i certificiranje pogonskih sklopova s nultom emisijom, sve do potpunog razvoja alternativnog pogonskog sklopa za primjenu kod klijenata.
VDL Special Vehicles svojim klijentima omogućuje ponudu rješenja za vozila koja svijet čine čišćim mjestom. Pozadina ove tvrtke leži u razvoju i proizvodnji podvozja za autobuse u različitim primjenama. Upravo zbog tog iskustva počeli su razvijati pogone s nultom emisijom prije više od 20 godina.
Ovo znanje i iskustvo korišteno je tijekom posljednja dva desetljeća za razvoj različitih vodikovih i baterijsko-električnih rješenja za srednja i teška cestovna vozila kao što su autobusi i kamioni. Njihovi inženjerski tim sposoban je integrirati ova i druga rješenja u postojeća vozila trećih strana. Primjeri uključuju građevinsku, poljoprivrednu, lučku ili opremu zračnih luka. Osim toga, kao ugovorni proizvođač, trećim stranama nude mogućnost da njihova vozila s nultom emisijom proizvode u VDL-ovim pogonima.
VDL Special Vehicles dio je međunarodnog, industrijskog obiteljskog poduzeća VDL Groep, sa sjedištem u regiji Eindhoven Brainport, Nizozemska. Osnovana je 1953., a sada, 70 godina kasnije, treća generacija obitelji Van der Leegte na čelu je grupe od 2017. VDL Groep ima preko 16.000 zaposlenih i posluje u 19 zemalja. Grupa se sastoji od više od 100 operativnih kompanija, svaka sa svojom specijalnošću, koje intenzivno surađuju. Aktivnosti ovih tvrtki mogu se sažeti u 'pet svjetova VDL-a': znanost, tehnologija i zdravlje, mobilnost, energija i održivost, Infratech i Foodtech. Ukupni godišnji prihod u 2022. iznosio je 5,752 milijarde eura.