Nova generacija BEV vozila Lexusa dolazi u praktičnijem 'pakiranju' zahvaljujući novom smanjenju dimenzija i težine konstrukcijskih komponenti vozila. Novi koncepti utjelovljuju Lexusovu viziju i želju da isporuči BEV vozila koja su jednako funkcionalna i lijepa, bez kompromisa
Lexus je svijetu premijerno pokazao niz konceptnih modela električnih vozila na bateriju na prvom Sajmu automobila u Japanu (Tokio, od 26. listopada do 5. studenog). S temom 'Pomicanje granica iskustva elektrifikacije', tvrtka omogućuje jasan uvid u to kako će maksimalno iskoristiti sve mogućnosti koje elektrifikacija i nove tehnologije nude kako bi osigurala nova iskustva u sektoru mobilnosti.
Lexus premijerno javnosti predstavlja LF-ZC, konceptni model električne limuzine s baterijom, vozilo koje pokazuje kako će izgledati novi model za masovnu proizvodnju čiji je izlazak na tržište predviđen 2026. godine, ali i model LF-ZL, svoju viziju vodećeg SUV električnog vozila na bateriju.
Lexus je pionir u razvoju tehnologije od samih začetaka marke, koja je utemeljena 1989. godine, i ima ponosno naslijeđe postavljanja izazova pred konvencijama na tržištu luksuznih automobila, a rezultat su uvijek nove i dodatne vrijednosti za kupce. Sada već svjetski renomirana marka za luksuzni stil života, Lexus ne posustaje i stalno si postavlja nove izazove te stvara automobile i iskustva koja premašuju očekivanja kupaca.
Lexusov je cilj postati vodeća marka električnih vozila na bateriju u Europi do 2030. godine te u svijetu do 2035. godine. Kako bi postigla taj cilj, tvrtka će uvesti potpuno novu modularnu strukturu vozila, usvojiti najnaprednije, nove tehnologije proizvodnje i u potpunosti redizajnirati softversku platformu vozila.
Funkcionalnost i ljepota, bez kompromisa
Nova generacija BEV vozila marke Lexus dolazi u praktičnijem 'pakiranju' zahvaljujući novom smanjenju dimenzija i težine konstrukcijskih komponenti vozila. Iste će se neprekidno usavršavati u skladu s jedinstvenim osjećajem pri vožnji koji je karakterističan za Lexus i koji se neprekidno razvija uvođenjem novih tehnologija elektrifikacije. Novi konceptni modeli utjelovljuju Lexusovu viziju i želju da isporuči BEV vozila koja su jednako funkcionalna i lijepa, bez kompromisa.
LF-ZC simbolizira Lexusov put ka elektrifikaciji sa svojim elegantnim proporcijama, niskim gravitacijskim središtem, prostranom kabinom i dizajnom nabijenim emocijama koji je savršen spoj funkcionalnosti i estetske ljepote, dok ujedno obećaje uzbudljivo iskustvo pri vožnji.
Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4750 mm, širina 1880 mm, visina 1390 mm, međuosovinski razmak 2890 mm.
Konceptni model LF-ZL nudi malen uvid u budućnost u kojoj se mogu jednako lako uklopiti mobilnost, ljudi i društvo. Iskustvo pri vožnji bit će prilagođeno svakom pojedincu, a vozilo to čini pomno prateći navike vozača i dajući personalizirane prijedloge, što je interakcija bez premca. Ovaj vodeći model namijenjen je tome da potakne ljude da žive život kako žele, dok istovremeno daju pozitivan doprinos svom osobnom okruženju, okruženju šire i društvu u cjelini.
Oba konceptna vozila imaju potpuno digitalan i inteligentni kokpit nove generacije koji pruža intuitivan, brzi pristup osnovnim komandama i pruža besprijekorno okruženje za vožnju. Novo softversko sučelje Arene OS omogućit će progresivnim budućim ažuriranjima da prate razvojne promjene sigurnosnih sustava i multimedijskih funkcija.
Vozne performanse
Razvojem nove generacije BEV vozila Lexus želi povećati užitak pri vožnji i omogućiti vozačima da se osjećaju kao jedno s vozilom. To uključuje iskorištavanje postojećih inercijskih karakteristika BEV vozila i dodavanje glatke kontrole pogonske snage putem sustava pogona na sve kotače DIRECT4 (kao što je to već pokazano na aktualnom modelu 450e) te pružanje intuitivnog, lineranog osjećaja zahvaljujući sustavu zakretanja kotača putem žice.
Kako se sustav Arene OS razvija, Lexus također predano radi na osiguravanju personaliziranog iskustva pri vožnji za svakog pojedinca, s posebnim fokusom na osiguravanje idealnog omjera ubrzavanja, vožnje u zavojima i kočenja. Cilj jest stvoriti ultimativno vozilo za svakog kupca savršenom sinergijom hardvera i softvera.
Dizajn vanjštine: 'Provokativna jednostavnost'
Tema dizajna, poznata pod nazivom 'provokativna jednostavnost', predstavlja evoluciju Lexusova jedinstvena identiteta, s posebnim fokusom na provokativnu prisutnost i elegantan, jednostavan dizajn. Davanjem prioriteta aerodinamičnim performansama i uklapanjem istaknutih značajki i konstrukcija koje su specifične za BEV vozila, dizajnerski tim želio je postići upečatljiv, kondenziran i spušten oblik koji odmah stvara osjećaj emotivni učinak.
Konceptni model ima elegantnu siluetu koja se prostire od spuštenog poklopca motora, preko zašiljena kabine prema stražnjem kraju. Prošireni koševi stražnjeg blatobrana dodatno su naglašeni, što pruža savršenu ravnotežu između aerodinamičnih performansi i široke karoserije.
'Vretenasta karoserija' proteže se od prednjeg kraja automobila i elegantno uz bočne strane vozila prema stražnjem odbojniku, a simbolizira sveobuhvatnu promjenu funkcionalnosti i dizajna zahvaljujući elektrifikaciji.
Funkcionalni elementi transformirani su u istaknute značajke, u što su savršeno uklopljene aerodinamične komponente poput uvodnika zraka i izlaza za zrak. Rezultat je vanjština koja izaziva emocije i jamči aerodinamične performanse, a da pritom ništa ne narušava samu čistoću dizajna.
Potpuno digitaliziran, inteligentan kokpit
Putnici sprijeda su u niskom položaju i prema naprijed što pridonosi stvaranju osjećaja prostranosti u unutrašnjosti. Potpuno ravan pod i panoramski krov doprinose prostranosti i povećavaju prostor iznad glave, a ukupni rezultat je neočekivano otvoren dizajn unutrašnjosti koji nije toliko očigledan izvana.
Funkcije koje su već ranije uvedene diljem kokpita dodatno su usavršene s digitalnim pločama koje su na dohvat ruke vozaču. Operativne funkcije, primjerice, mijenjanje brzina, sustavi za sigurnost i pomoć pri vožnji (ADAS) i komanda za odabir načina vožnje, nalaze se na lijevoj ploči, dok se praktične funkcije poput radija, komandi za klimatizaciju, telefon i funkcije umjetne inteligencije nalaze s desne strane.
Načelo 'pogled uvijek usmjeren na cestu' podržava mjerač vidljivosti, koji projicira informacije na vjetrobransko staklo kao 'head-up' zaslon. Tu su i digitalni bočni retrovizori uz koje se vozač može više fokusirati jer umjesto njega prate pokrete i prenose informacije o okruženju vozila na zaslon, pa se vozač može bolje bolje koncentrirati na vožnju.
Iznimno širok zaslon sprijeda na strani suvozača može se upotrebljavati kao otvorena platforma za zabavne sadržaje i različite mobilne aplikacije.
Koncept Bamboo CMF
Koncept Bamboo CMF Concept, predstavljen na Sajmu automobila u Japanu, pokazuju koliko truda Lexus ulaže u SDG (eng. sustainable development goals odnosno ostvarenje ciljeva održivog razvoja), a usmjeren je na cirkularnu upotrebu resursa dok kupcima istovremeno pruža novo iskustvo sofisticiranog i luksuznog dizajna.
U skladu s Lexusovom SDG filozofijom, bambus je vodeći materijal za konceptna vozila i pokazuje koliko se predano radi na učinkovitom recikliranju i očuvanju prirodnih resursa. Bambus postiže ravnotežu između brzog rasta, značajnog kapaciteta apsorpcije CO2 i svoje postojane ljepote, što je već dokazano jer se u Japanu upotrebljava kao materijal za različite konstrukcije i rukotvorine već stoljećima.
Rabljene su različite tehnike kako bi se bambus ukomponirao u dizajn CMF Concept i kako bi se ostvarila nova razina u pogledu luksuza i ljepote. Primjerice, bambusova vlakna i tkanine upotrebljavaju se za ukrasne elemente koji rade u interakciji s ambijentalnom rasvjetom.
Nova generacija karakteristika BEV vozila donosi superiorne performanse
Budući da nema potrebe za motornim prostorom, aerodinamične performanse i estetika dizajna savršeno su usklađeni s ciljani koeficijentom vuče (Cd) manjim od 0,2. Spušten poklopac motora i prednji vezni lim pružaju široko i bez presedana vidno polje osobama u automobilu.
Lexus želi ostvariti otprilike dvostruko veći doseg od standardnih BEV vozila s novog generacijom performantne (prizmatične) baterije i zahvaljujući poboljšanoj energetskoj učinkovitosti. Cilj jest ukloniti svaku sumnju vozača u to koliku udaljenost automobil može prijeći te im pomoći da uživaju u vožnji, neovisno o tome radi li se o gradskoj vožnji i putovanju na posao ili s njega ili o nekom duljem putovanju.
Poboljšana aerodinamičnost i manja težina jamče učinkovitost vozila i visoke performanse baterije. Niski profil baterije pridonosi povećanju fleksibilnosti dizajna vozila, što rezultira privlačnijom siluetom. Također doprinosi osiguranju niskog gravitacijskog središta za bolju dinamičnosti pri vožnji. Velika gustoća energije postignuta je pojednostavljivanjem i smanjivanjem konstrukcije baterije.
Napredna mogućnost prilagodbe za kreiranje iskonski personaliziranog vozila
Nova generacija sustava glasovnog prepoznavanja upotrebljavat će tehnologiju umjetne inteligencije za pružanje usluga kao što su razgovor s pozornim i uslužnim osobnim pomoćnikom, a brz odgovor na komande je zajamčen, kao i korisni i fleksibilni prijedlozi. Zahvaljujući funkcijama samostalnog učenja i prilagodbe softvera, vozilo će automatski primjenjivati optimalne personalizirane postavke za svakog kupca i pri svakoj vožnji vozilom.
Sustav ide dalje od klasičnih alata za navigaciju, izrađuje rute i daje preporuke za način vožnje koje su u skladu s preferencijama vozača, a na temelju analize dnevnih aktivnosti vozača i njihovu trenutačnom raspoloženju.
Prikupljanjem podataka o vožnji sustav također želi pružiti personaliziranije iskustvo pri vožnji te, osim običnog shvaćanja osobnih karakteristika neke osobe, može utvrditi i podsvjesne preferencije kojih ni same te osobe nisu svjesne.
Primjena novog sustava Arene OS zasigurno će značajno utjecati na dinamičnost vožnje. U jednom vozilu moći će se replicirati vozne karakteristike, zvukovi i vibracije koje su povezane s različitim vrstama automobila, pa će vozač moći prilagoditi iskustvo tako da odgovara njegovim osobnim preferencijama.
Kombinacija zakretanja kotača putem žice i bežičnog ažuriranja softvera (eng. 'over-the-air' ili OTA) omogućit će prenošenje postavki vozila iz virtualnog u stvarni svijet. Kupci mogu sudjelovati u e-sportu upotrebom tehnologije zakretanja kotača putem žice na svom vozilu, a zatim primijeniti željene postavke putem OTA ažuriranja kao bi ih mogli iskusiti u stvarnom svijetu prilikom vožnje.
Nova modularna konstrukcija
Lexusova nova generacija BEV vozila imat će novu modularnu konstrukciju koja dijeli karoseriju vozila na tri dijela: prednji, središnji i stražnji. To će biti omogućeno zahvaljujući 'gigacast' tehnologiji, procesu koji pruža veću slobodu forme i oblike. Istovremeno će integracija dijelova povećati krutost i doprinijeti linearnoj, prirodnoj dinamičnosti vozila.
Budući da se baterija nalazi na središnjem dijelu, strukturalno ne utječe na prednji i stražnji kraj vozila. Također omogućuje jednostavnu integraciju naprednih tehnologija za baterije, pa je budući razvoj puno brži i jednostavniji.
Pri postupku proizvodnje upotrebljavat će se pogon sa samostalnim upravljanjem, gdje će se automobili samostalno kretati kroz sve faze procesa proizvodnje. Vozilo može samo voziti, samo uz pomoć baterije, motora i komponenti bežičnog terminala. Budući da u pogonu više nisu potrebne transportne trake, potrebe u tvornici i sam izgled tvornice bit će fleksibilniji, skratit će se vrijeme potrebno za masovnu proizvodnju i uštedjeti na troškovima ulaganja.
Vodeći konceptni model LF-ZL
LF-ZL pokazuje kako će u budućnosti izgledati Lexusov vodeći model, model koji će osigurati iskustvo za upravljačem bez premca, s inovativnim konstruktivnim rješenjima za novu generaciju BEV vozila i softverskim poboljšanjima zahvaljujući novom sustavu Arene OS. Njegov putnički prostor prostran je i opuštajući, a iskorištava sve prednosti slobode karakteristične za BEV vozila uz optimizaciju prostora u unutrašnjosti. Tehnologija je primijenjena na način da se istaknu tradicionalne Omotenashi značajke, koje su dodatno unaprijeđene, a sve kako bi se osigurao još veći užitak pri vožnji.
Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 5300 mm, širina 2200 mm, visina 1700 mm, međuosovinski razmak 3350 mm.
Zahvaljujući bogatim mogućnostima koje pruža sustav Arene OS, Lexus će uspostaviti napredni sustav integracije podataka koji uči i predviđa potrebe vozača, a krajnji rezultat bit će personalizirano iskustvo mobilnosti. Sustav ujedno pruža i osvježavajuće iskustvo jer omogućuje interakciju s širokim rasponom društvenih infrastruktura i usluga.
Putem interaktivnog sustava 'Interactive Reality in Motion' ugrađeni senzori djeluju zajedno s digitalnim podacima koje prikupe iz okruženja vozila. Primjerice, kad vozači pokažu neki objekt ili zanimanje za nešto tijekom vožnje, automobil će odmah prikazati različite informacije i osigurati glasovno navođenje, što jamči interaktivnu povezanost između ljudi i njihovih automobila.
'Big Data' koncept upotrebljava se za upravljanje procesom punjenja i napajanja, pa vozilo može biti priključeno na mrežu i postati sastavni dio lokalne infrastrukture kad je parkirano. Tako se omogućuje jednostavna integracija vozila i stila života kupaca.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'