pojam luksuza

Lexus prikazao osvježeni LS; evolucija DNK marke za izuzetnu tišinu i udobnost

09.07.2020 u 08:24

Bionic
Reading

Za ovo najnovije ažuriranje vodećeg Lexusovog modela inženjeri su se fokusirali na podizanje razine komfora, tišine i općenite profinjenosti kako bi se pomoglo uravnotežiti niz novih dinamičnih poboljšanja koje diktira Lexus Driving Signature inicijativa

Lexus je premijerno predstavio ažuriranu verziju svoje vodeće limuzine LS i najavio da prodaja u Japanu počinje krajem 2020. godine, no da li će i kada stići u Europu još nije precizirano.

LS prve generacije predstavio se 1989. godine i izgradio temelje Lexusa s visokim pohvalama koje je zaslužila njegova izuzetna mirnoća i udobnost. Glavni direktor brenda i Master Driver Akio Toyoda pozicionirao je LS, u svim svojim generacijama, kao 'model koji potiče transformaciju kroz duh stalnih inovacija i pružanjem novih tehnologija i vrijednosti za vremena'. Kao vodeća limuzina marke Lexus, LS se zaključno s 31. svibnjem ove godine kumulativno prodao u 870 tisuća primjeraka, stekavši popularnost tijekom razdoblja duljeg od 30 godina i u više od 90 zemalja i regija. Predstavljanje pete generacije LS-a 2017. godine, svojom odvažnom coupé siluetom i ponudom 'emocionalnog' iskustva u vožnji, označilo je izvršavanje značajne transformacije.

Za ovo najnovije ažuriranje, inženjeri su se fokusirali na podizanje razine komfora, tišine i općenite profinjenosti kako bi se pomoglo uravnotežiti niz novih dinamičnih poboljšanja koje diktira Lexus Driving Signature inicijativa ove marke. Ova filozofija primjenjuje detaljno podešavanje, promišljeno ažuriranje komponenti i nadogradnje upravljačke površine kako bi se Lexusovi proizvodi pokrenuli na novom standardu upravljanja vozilima, ravnoteži i naposljetku, povjerenju vozača. Proširivanje ovoga, razvijeno s ciljem uvelike poboljšati izuzetnu tišinu i udobnost koji predstavljaju Lexusov DNK, vrhunac je temeljite izrade primijenjene i na najmanju komponentu; sve od pogonskog pogona i ovjesa do pozicioniranja mjesta na kojima se nalaze prošivi sjedala.

Novi LS sadrži Lexus Teammate, najnoviji sustav naprednih tehnologija pomoći u vožnji. Kako bi postigao pomoć u vožnji koja putnicima pruža osjećaj sigurnosti, Lexus je ne samo temeljito doradio osnovne performanse vozila već je ugradio i tehnologije umjetne inteligencije (AI) usredotočene na duboko učenje za predviđanje i reagiranje na razne situacije na koje se može naići tijekom vožnje. Nadalje, primjenom beskompromisnog pristupa upravljanja sustavom koji uključuje vožnju stručnih vozača, omogućena je sigurna i vrhunska stabilnost u vožnji čak i kada su uvjeti na cesti složeni. Ovakav napredak dio je cilja Lexusa pružiti sigurno i vrhunsko iskustvo mobilnosti, uvažavajući osjećajnost ljudi. Ovaj se sustav prvi pojavljuje na japanskom tržištu kako bi ga kasnije usvojio na ostalim tržištima, a to vrijeme određuju regionalna tržišta.

Nadalje, postavljanje vertikalne tematske crte u kutnim dijelovima prednjeg branika izražava izvrsnost stava vozila. I daje prednjem braniku strukturu u kojoj se kromirana obloga na donjem rubu omotava sa strana izražava živost. Kromirana obloga unutar stražnjih kombiniranih svjetala prebačena je u Piano Black kako bi se poboljšala harmonija s prednjim svjetlima, ali i kako bi se povećao osjećaj prisutnosti vozila. U F Sport verziji novog LS-a ukras rešetki ispod hladnjaka omotava se sa strane kako bi se podvukao širok stav vozila. Ostali elementi koji pomažu u naglašavanju dinamičnije slike F Sport-a uključuju namjensku boju vretenaste rešetke i 20-colne kotače.

Novi LS dostupan je u 'Gin-ei Luster' srebrnoj boji, novoj boji karoserije koja postiže duboke sjene i robusne naglaske, omogućene novom tehnologijom bojenja. Iznutra, uz korištenje zaslona osjetljivog na dodir za poboljšanu operativnost, Lexus je posvetio beskompromisnu pozornost detaljima kroz suradnju u kojoj su sudjelovali tradicionalni japanski zanati, poput Nishijin brokata i ukrasa metalnim listovima, s ciljem stvaranja visokokvalitetne atmosfere interijera koje pristaju vodećoj marki.

Novo razvijeni prilagodljivi promjenjivi solenoid ovjesa (Adaptive Variable Suspension) smanjuje silu prigušivanja, dok vertikalna brzina opruge (krutost) pneumatike i krutost stabilizatorskih poluga pruža optimizirane performanse. Inače, solenoid je uređaj koji pretvara energiju u linearno gibanje. Ta energija može doći iz elektromagnetskog polja, pneumatske komore (zrakom) ili hidrauličnog (cilindra napunjenog fluidom). Također, otvor je smješten unutar okna motora kako bi se promijenile karakteristike prigušivanja, što je rezultiralo smanjenjem vibracija koje se prenose u kabinu vozila.

Obloge sjedala imaju dublje točke uboda, a podloge za sjedala imaju uretan s niskom otpornošću. Apsorbiranje vibracija i meko sjedenje doprinose još većoj udobnosti. Inače, iako Lexus ne navodi dimenzije ažurirane verzije LS-a, vrlo je vjerojatno da one nisu promijenjene u odnosu na aktualni model: duljina 5235 mm, širina 1900 mm (s retrovizorima 2160 mm), visina 1450 mm, uz međuosovinski razmak od 3125 mm.

Što se motora tiče, LS aktualnoj generaciji modela LS 500 koristi benzinski V6 motor obujma 3445 cm³ snage 417 KS (307 Nm) s 10-brzinskim automatskim Direct Shift mjenjačem. U hibridnom modelu LS 500h motor je također V6 benzinski, ali obujma 3456 cm³ snage 299 K (220 kW) najvećeg okretnog momenta 350 Nm pri 5100 okr./min., ali i elektromotor snage 179 KS (132 kW) i 300 Nm okretnog momenta s Multi Stage Hybrid mjenjačem, koji zajedno daju ukupnu snagu sustava od 359 KS (264 kW). Ovaj model s hibridnim pogonom nudi mogućnost RWD pogona na stražnje kotače, odnosno AWD s pogona na sve kotače.

U inačici benzinskog motora LS 500 novog LS-a poboljšani početni okretni moment motora pri često korištenim brzinama vožnje dovodi do većeg odziva ubrzanja. Poboljšano vrijeme izmjene i širi raspon ubrzanja za svaki stupanj prijenosa rezultirali su manje čestim pomacima. Ova poboljšanja omogućavaju snažnu vožnju i prostora za uštedu. U hibridnoj verziji LS 500h novog LS-a povećana je pomoć baterije tijekom ubrzavanja pri često korištenim brzinama vožnje kako bi se doprinijelo ubrzanju bez napora. Uz to, tišina je poboljšana smanjenjem maksimalnih okretaja motora za vrijeme ubrzanja pri polasku. I hibridna verzija i inačica novog benzinskog motora s benzinskim motorom prošle su aktivnu kontrolu buke i poboljšanje zvuka motora radi poboljšane tišine.

Lexus Teammate sustav

Najnovije napredne tehnologije pomoći u vožnji zasnovane na konceptu mobilnosti Teammate omogućuju ugrađenim sustavima za nadzor stanja vozača na odgovarajući način pomoći vozaču u prepoznavanju, prosuđivanju i radu u skladu sa stvarnim prometnim uvjetima. Podržane su vozne mogućnosti kao što su zadržavanje vozila u njegovom traku, održavanje udaljenosti od vozila do vozila, razdjelne trake, mijenjanje traka i pretjecanje drugih vozila tijekom vožnje autocestom i ostalim prometnicama koje su namijenjene samo motornim vozilima.

U nastojanju da se postigne vožnja vođena sustavom u koji se vozač može pouzdati, temeljne performanse vozila su poboljšane kako bi se vozač osjećao sigurno u prepuštanju vožnje vozilu, a sustav je projektiran tako da daje prednost sigurnosti u odlučivanju. Vozač se oslobađa od rada s papučicom gasa, kočnice i upravljanja, omogućavajući smanjenje opterećenja vozača tijekom dugih vožnji i omogućava sigurnu vožnju u kojoj vozač može obratiti bolju pažnju na okolinu.

Kroz integrirane kamere i ultrazvučne senzore najnovije napredne tehnologije pomoći pri parkiranju podržavaju vozača u prepoznavanju, prosuđivanju i radu. Osim podrške za sve operacije; upravljanje, ubrzanje, kočenje i promjene brzina - prikaz iz ptičje perspektive pokazuje i idealne položaje volana za sigurno parkiranje.

Novi LS sadrži BladeScan® AHS (Adaptive High-beam System) sustav, koji je prvi put na svijetu predstavio djelomično redizajnirani Lexus RX 2019. U ovom sustavu LED svjetlost sija na zrcalo lopatice koja se vrti velikom brzinom i prenosi se do leće za osvjetljavanje ceste naprijed. Dok se čini da se svjetlo ne kreće zbog efekta zaostale slike, BladeScan® AHS precizno kontrolira raspodjelu svjetla sinkronizirajući rotaciju zrcala noža i uključivanjem i isključivanjem LED prednjih svjetala. Budući da se učinak dugog snopa može proširiti na prirodniji način, sustav osvjetljava područja koja bi mogla biti teško vidljiva sa uobičajenim sustavima s dugim snopom, kao što je zaustavna traka na cesti. Također omogućava vozaču da prepoznaje pješake i prometne znakove mnogo ranije, a da pritom ne ometa vidljivost vozača u prilazećim ili vozilima ispred.

Što se unutrašnjosti tiče treba istaknuti novi multimedijski sustav koji sadrži novi zaslon osjetljiv na dodir i kompatibilan je s SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto. Praktičnost je uvelike poboljšana, među ostalim značajkama, mogućnosti upravljanja zaslonom i audio funkcijama pomoću iPhone i Android pametnog telefona koji su povezani s 12,3-inčnim širokim zaslonom osjetljivim na dodir. Kontrole na upravljaču i središnjoj konzoli jednoliko su obojene crno radi poboljšane vidljivosti i jasnog dojma. Također, središnjoj konzoli dodana je sklopka za prikaz na dodirnom zaslonu kontrola često korištenih grijača sjedala i grijača volana radi poboljšane funkcionalnosti. Digitalni retrovizor odlikuje se većim zaslonom visoke rezolucije za bolju vidljivost prostora iza vozila.

Lexus LS - osvježena verzija
  • Lexus LS - osvježena verzija
  • Lexus LS - osvježena verzija
  • Lexus LS - osvježena verzija
  • Lexus LS - osvježena verzija
  • Lexus LS - osvježena verzija
    +61
Lexus LS - osvježena verzija Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus