Stiže ove godine

Lexus UX300e; poznati novi detalji o prvom električnom Lexusu

11.05.2020 u 09:24

Bionic
Reading

Prvi potpuno električni Lexus nudi najbolju kvalitetu u klasi i 10-godišnje jamstvo ili 1 milijun kilometara na bateriju

Lexus, Toyotina premium marka, je krajem 2019. predstavio svoj prvo potpuno električni automobil UX 300e. Isto tako, Lexus je predstavio svoju globalnu strategiju za elektrifikaciju pod nazivom 'Lexus Electrified', koja ima za cilj 'temeljni skok u performansama vozila, upravljanju, kontroli i uživanju vozača'. Ovo je još jedan korak ka elektrificiranju čitave Lexusove linije model do 2025. godine.

Koristeći Lexusovo jedinstveno iskustvo u proizvodnji preko 1,7 milijuna elektrificiranih hibrida od 2005., novi UX 300e utjelovljuje kvalitetu i pouzdanost bez premca koji su glavni pečat ove marke. Od predstavljanja hibridnog RX 400h 2005. godine, Lexus je bio pionir u tehnologiji elektrifikacije vozila i bilo je samo pitanje vremena kada će na tržište dovesti potpuno električni automobil na baterije. Lexusovi inženjeri zadržali su netaknuti prepoznatljivi dizajn i korisne karakteristike svog UX crossovera, te se usredotočili na mogućnosti nadogradnje prednosti u performansama jedinstvenim za električna vozila na baterije.

Sam proizvođač je objavio kako će sve do izlaska na tržište javnost upoznavati sa detaljima i zanimljivim specifičnostima, ovog zanimljivog modela po mnogočemu. A prva priča o Lexusu UX300e pokriva područje EV baterije, kvalitete i pouzdanosti.

Lexus UX 300e Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus Europe

Novorazvijena litij-ionska baterija

UX 300e pogoni novorazvijena baterija visokog kapaciteta od 54,3 kWh koja daje doseg od 400 km prema normi NEDC, što odgovara ciljanom dosegu od preko 300 km prema normi WLTP. Smješten ispod poda putničke kabine i stražnjeg sjedala radi osiguravanja niskog težišta, litij-ionski baterijski paket s 288 članaka ostavlja dovoljno prostora i praktičnosti kakve očekujete od gradskog crossovera.

Maksimalni vijek i trajnost baterije

Radi boljeg nadzora baterije i povećanja njezine trajnosti, senzori prate napon svakog članka i bloka, kao i temperaturu članaka. Zajedno s naprednim sustavom upravljanja baterijom (Battery Management System), rezultat je maksimalni iskoristivi kapacitet baterijskih članaka te produženi doseg vožnje.

Za UX 300e, Lexus je razvio sustav zračnog hlađenja baterijskih članaka koji je sigurniji i lakši nego sustavi hlađenja vodom. Uz kruženje ohlađenog zraka unutar baterijskog paketa, moguće je postići stabilnost dobave energije iz baterije čak i pri velikim brzinama i tijekom opetovanog brzog punjenja. Radeći usporedo s klima uređajem putničke kabine, ovaj sustav poboljšava performanse automobila, životni vijek baterije i djelovanje punjenja.

Pouzdanost je isto tako bila vrlo važna tijekom razvoja sustava grijanja baterija. Grijaći elementi ispod svakog baterijskog modula smanjuju utjecaj hladnog vremena na doseg vožnje, osiguravajući raspoloživost pune snage od samo pokretanja.

Konačno, radi postizanja dugog radnog vijeka bez poteškoća, baterijski paket je opremljen gumenim brtvama koje ga štite od vode i prašine.

10-godišnje jamstvo baterije

Kao mjeru svojeg povjerenja u svoju tehnologiju potpuno električnih vozila, Lexus nudi 10-godišnje (ili 1.000.000 km) servisno jamstvo na sve kvarove i smanjenje kapaciteta ispod 70 posto glavne baterije u ovom Baterijskom Električnom Vozilu (BEV), uz uvjet da se vlasnik pridržava redovitih provjera stanja predviđenih programom održavanja. Povrh jamstva na bateriju, vlasnik UX 300e će uživati i u pogodnostima 3-godišnjeg jamstva na vozilo i 5-godišnje (ili 100.000 km) pokriće za kvarove pogonskog sklopa.

'Naše prepoznato predvodništvo u elektrifikaciji, zajedno s ovim 10-godišnjim jamstvom, donosi novu razinu mira kupcima koji se odluče za BEV u ovom segmentu', rekao je Pascal Ruch, Direktor Lexus Europe.

Precizno izrađeni sklop prijenosa snage električnog motora

Ultrakompaktni novi sklop prijenosa snage, u izvedbi s 3 vratila i mehanizmom reduktora radi omogućavanja velikih brzina vrtnje elektromotora, omogućava najbolje performanse pogonskog sklopa u klasi i dodatno smanjenje buke. Radi povećanja trajnosti sklopa i postizanja vrlo mirnog rada, Lexusovi inženjeri su uveli poboljšanja kao što su poliranje površine zuba zupčanika, zvučnu izolaciju u pokrovu i optimirani sustav podmazivanja.

Elektromotor velike snage

Potpuno novi pogonski sklop u UX 300e sadrži elektromotor/generator velike snage (150 kW / 204 KS) koji pogoni prednje kotače, uz najveći okretni moment od 300 Nm . Time ovaj automobil dobiva prirodni, a ipak oštar karakter prilikom ubrzavanja, te postiže najveću brzinu od 160 km/h dok od 0 do 100 km/h ubrzava u vrlo kratkih 7,5 sekundi

Izrađen prema Lexusovim standardima kvalitete

Osiguravajući da prvi potpuno električni Lexus dijeli istu svjetsku razinu kvalitete koja je glavni pečat svakog automobila Lexus, UX 300e se proizvodi uz elektrificirane hibridne modele u nagrađivanoj Lexusovoj tvornici Kyushu, pri čemu proizvodnju nadgledaju proslavljeni takumi majstori. Slavni po svojoj nenadmašnoj pažnji za svaki detalj i najvišim standardima, takumi majstori savršeno utjelovljuju Lexusovu posvećenost kvaliteti svakog vozila koji proizvodi.

UX 300e će biti u prodaji na odabranim tržištima u Europi do kraja ove godine.

Lexus UX300e
  • Lexus UX300e
  • Lexus UX300e
  • Lexus UX300e
  • Lexus UX300e
  • Lexus UX300e
    +26
Lexus UX 300e Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus Europe