Svjetska premijera

Lotus se vraća! Evija je električni hiperautomobil snage 2000 KS

17.07.2019 u 15:03

Bionic
Reading

Tko želi rezervirati jedno od 130 vozila koja će se proizvoditi od kraja 2020., mora platiti 250.000 britanskih funti kao polog, a cijena mu je oko dva milijuna funti

Prije dva tjedna najavili smo da će britanska marka sportskih automobila Lotus, sada u vlasništvu kineskog Geelyja, predstaviti svoj najnoviji i prvi potpuno električni hiperautomobil. Tada je imao kodno ime Type 130, a sada je ovaj sportski dvosjed predstavljen u Royal Horticultural Hallsu u Londonu kao Lotus Evija.

Sudeći prema performansama Evije, očito su uspjeli pokušaji da se oživi ova tradicionalna britanska marka pa Lotus predstavlja najjači svjetski serijski sportski hiperautomobil.

Lotus Evija Izvor: Promo fotografije / Autor: Lotus Cars

Dizajn Evije (dužina 4,46 metara, širina 2 metra i visina 1,12 metara), prvi takve vrste, spektakularan je i ne skriva činjenicu da u jednodijelnom monokoku od ugljičnih vlakana vreba prava cestovna raketa koja samo čeka da ju se vozi punim gasom. Vozačevo radno mjesto izgleda kao da se nalazi u GT trkaćem automobilu, od podesivog trkaćeg sjedala do višenamjenskog upravljača, nepravilnog oblika. Podaci o izvedbi serije od 130 kopija još nisu posve poznati. U ovom trenutku se zna da četiri elektromotora s ukupno 2000 KS i 1700 Nm okretnog momenta pružaju obilje snage u ovoj gotovo 1,7-tonskoj jurilici. Pogon je na sva četiri kotača. Iz mirovanja postigne 100 km/h za tri sekunde, 200 za šest sekundi i 300 km/h za devet sekundi. Na 340 km/h u pogon se uključi elektronika i to je krajnja brzina. Unatoč tom spektakularnom učinku, električni raspon trebao bi biti otprilike 400 kilometara.

Baterija od 70 kWh u podu vozila može se puniti u najkraćem mogućem roku, barem teoretski. Lotus je razvio paket baterija iz Williamsa, momčadi Formule 1, kao i infrastrukturu za punjenje, koristeći brza punjenja iz serije Formula E. Ako će na budućim punjačima biti dostupno napajanje od 800 kW, Lotus Evija će se napuniti za nekoliko minuta. S trenutno dostupnom maksimalnom izlaznom snagom od 350 kW, ona dostiže 80 posto u dvanaest minuta i dosegne svoj puni kapacitet za 18 minuta. Utičnica za punjenje CCS2 skrivena je iza ventiliranog poklopca na stražnjoj strani ovog hiperautomobila. Tolika količina high-tech rješenja ima i svoju cijenu, naravno, iako vjerojatno najmoćniji proizvodni automobil svih vremena ne bi trebao biti i najskuplji. Lotus trenutno pozicionira cijenu Evije na 1,5 do dva milijuna britanskih funti.

Lotus Evija
  • Lotus Evija
  • Lotus Evija
  • Lotus Evija
  • Lotus Evija
  • Lotus Evija
    +13
Lotus Evija Izvor: Promo fotografije / Autor: Lotus Cars

Tko želi rezervirati jedno od 130 vozila koje će se proizvoditi od kraja 2020., mora platiti 250.000 britanskih funti kao polog. Za to postoji i dobar razlog jer će ovaj potpuno električni sportaš, koji postavlja nove standarde u pogledu dinamike vožnje, biti moguće maksimalno individualizirati: osim bezbrojnih boja i dekorativnih elemenata, moguće je imati simbole marke u intarziji, poznate u tradicionalnoj konstrukciji namještaja. Granice mogućeg su prepuštene mašti samog kupca.

'Evija je automobil kao nijedan drugi i ponovno će uspostaviti našu marku u srcima i umovima ljubitelja sportskih automobila i svjetske automobilske scene', rekao je Phil Popham, izvršni direktor Lotus Carsa, 'te otvoriti put za još više vizionarskih modela'.