Tko želi rezervirati jedno od 130 vozila koja će se proizvoditi od kraja 2020., mora platiti 250.000 britanskih funti kao polog, a cijena mu je oko dva milijuna funti
Prije dva tjedna najavili smo da će britanska marka sportskih automobila Lotus, sada u vlasništvu kineskog Geelyja, predstaviti svoj najnoviji i prvi potpuno električni hiperautomobil. Tada je imao kodno ime Type 130, a sada je ovaj sportski dvosjed predstavljen u Royal Horticultural Hallsu u Londonu kao Lotus Evija.
Sudeći prema performansama Evije, očito su uspjeli pokušaji da se oživi ova tradicionalna britanska marka pa Lotus predstavlja najjači svjetski serijski sportski hiperautomobil.
Dizajn Evije (dužina 4,46 metara, širina 2 metra i visina 1,12 metara), prvi takve vrste, spektakularan je i ne skriva činjenicu da u jednodijelnom monokoku od ugljičnih vlakana vreba prava cestovna raketa koja samo čeka da ju se vozi punim gasom. Vozačevo radno mjesto izgleda kao da se nalazi u GT trkaćem automobilu, od podesivog trkaćeg sjedala do višenamjenskog upravljača, nepravilnog oblika. Podaci o izvedbi serije od 130 kopija još nisu posve poznati. U ovom trenutku se zna da četiri elektromotora s ukupno 2000 KS i 1700 Nm okretnog momenta pružaju obilje snage u ovoj gotovo 1,7-tonskoj jurilici. Pogon je na sva četiri kotača. Iz mirovanja postigne 100 km/h za tri sekunde, 200 za šest sekundi i 300 km/h za devet sekundi. Na 340 km/h u pogon se uključi elektronika i to je krajnja brzina. Unatoč tom spektakularnom učinku, električni raspon trebao bi biti otprilike 400 kilometara.
Baterija od 70 kWh u podu vozila može se puniti u najkraćem mogućem roku, barem teoretski. Lotus je razvio paket baterija iz Williamsa, momčadi Formule 1, kao i infrastrukturu za punjenje, koristeći brza punjenja iz serije Formula E. Ako će na budućim punjačima biti dostupno napajanje od 800 kW, Lotus Evija će se napuniti za nekoliko minuta. S trenutno dostupnom maksimalnom izlaznom snagom od 350 kW, ona dostiže 80 posto u dvanaest minuta i dosegne svoj puni kapacitet za 18 minuta. Utičnica za punjenje CCS2 skrivena je iza ventiliranog poklopca na stražnjoj strani ovog hiperautomobila. Tolika količina high-tech rješenja ima i svoju cijenu, naravno, iako vjerojatno najmoćniji proizvodni automobil svih vremena ne bi trebao biti i najskuplji. Lotus trenutno pozicionira cijenu Evije na 1,5 do dva milijuna britanskih funti.
Tko želi rezervirati jedno od 130 vozila koje će se proizvoditi od kraja 2020., mora platiti 250.000 britanskih funti kao polog. Za to postoji i dobar razlog jer će ovaj potpuno električni sportaš, koji postavlja nove standarde u pogledu dinamike vožnje, biti moguće maksimalno individualizirati: osim bezbrojnih boja i dekorativnih elemenata, moguće je imati simbole marke u intarziji, poznate u tradicionalnoj konstrukciji namještaja. Granice mogućeg su prepuštene mašti samog kupca.
'Evija je automobil kao nijedan drugi i ponovno će uspostaviti našu marku u srcima i umovima ljubitelja sportskih automobila i svjetske automobilske scene', rekao je Phil Popham, izvršni direktor Lotus Carsa, 'te otvoriti put za još više vizionarskih modela'.