SVJETSKA PREMIJERA

Mercedes-Benz predstavio obnovljenu E-klasu: Elektrifikacija pogonskih agregata

05.03.2020 u 12:33

Bionic
Reading

Najvažniji naglasci ažuriranja modela su dinamičniji dizajn, nova generacija sustava pomoći vozaču, veća razina udobnosti i proširenje portfelja modela na brojne elektrificirane pogonske sustave

Nova Mercedes-Benz E-klasa predstavljena je javnosti, a čini se da ni mjesecima unaprijed planirano predstavljanje na autosalonu u Ženevi, koje je u posljednji trenutak otkazano, nije moglo spriječiti Olu Källeniusa, predsjednika Uprave Daimler AG-a i Mercedes-Benz AG-a, da to doista i učini. Kao idealno mjesto u neidealnim okolnostima za svjetsku premijeru odabran je medijski portal Mercedes me media, a na njemu je njemački proizvođač premium vozila uz novu E-klasu predstavio još i tri kompaktna plug-in hibridna modela.

Digitalna press konferencija bila je fokusirana na svjetsku premijeru sveobuhvatno ažurirane E-klase s brojnim inačicama modela, uključujući plug-in hibridne verzije limuzine i karavana, kao i Mercedes-AMG E 53 4MATIC +. S novim plug-in hibridnim modelima u segmentu kompaktnih automobila, Mercedes-Benz nastavlja sa svojom električnom ofanzivom. CLA 250 e kao Coupé i Shooting Brake te GLA 250 e nadopunit će njihov asortiman. U E-klasi su i nove verzije motora s 48-voltnom tehnologijom i integriranim starter/generatorom (ISG).

U ljeto 2020. godine lansirat će se sveobuhvatno ažurirana i značajno nadograđena E-klasa, u početku kao modeli limuzina (Sedan), karavan (Estate) i ona 'terenska' (All-Terrain). Modeli Coupé i Cabrio, kao i za kinesko tržište ekskluzivna limuzina s dugim međuosovinskim razmakom, ubrzo će uslijediti. Najvažniji naglasci ažuriranja modela su dinamičniji dizajn, nova generacija sustava pomoći vozaču, veća razina udobnosti i proširenje portfelja modela na brojne elektrificirane pogonske sustave.

'Ove godine kontinuirano nastavljamo s digitalizacijom i elektrifikacijom. Naš cilj je smanjiti emisiju CO2 iz naše flote za više od 20 posto. Da bismo to postigli, uvodimo 48-voltnu tehnologiju u sve serije modela, trenutno u novoj E-klasi. Do kraja 2020. želimo udvostručiti prodaju blagih hibrida i udvostručiti udio xEV-ova. Nakon čisto električnih pametnih EQ, EQC i EQV modela na kraju godine predstavit ćemo kompaktni EQA. Naša plug-in obitelj također raste: dodajemo tri nova kompaktna modela - nova E-klasa imat će ukupno sedam varijanti', rekao je Ola Källenius.

Markus Schäfer, član uprave Daimler AG-a i Mercedes-Benz-a AG, odgovoran za istraživanje grupe i razvoj, nabavu i kvalitetu Mercedes-Benz automobila, istaknuo je: 'Naša kompaktna hibridna vozila imaju električni raspon preko 70 kilometara (NEDC) i stoga su apsolutno prikladna za svakodnevnu upotrebu. Zahvaljujući funkciji brzog punjenja, naši se modeli mogu puniti od 10 do 80 posto u samo 25 minuta. Do kraja godine udvostručit ćemo broj plug-in hibrida i električnih modela - na pet potpuno električnih vozila i više od 20 plug-in hibrida od A do S klase. Samo u novoj E-klasi nudimo sedam varijanti plug-in hibrida. Pored toga, E-klasa dolazi s novim, elektrificiranim četverocilindričnim motorima koji postavljaju nove standarde učinkovitosti: benzinskim motorom i, po prvi put, dizelašom s 48-voltnim električnim sustavom i integriranim starter/generatorom.'

Treba i spomenuti da je, prema podacima Mercedes-Benza, s više od 14 milijuna isporučenih modela, E-klasa najprodavanija serija modela u povijesti Mercedes-Benza i oduvijek je ovaj model bio srce marke.

Motori E-klase

Elektrifikacija pogonskog agregata čini još jedan veliki iskorak nadogradnjom modela E-klase. Sedam modela dostupno je kao plug-in hibrid (dizel i benzin, Saloon i Estate, pogon na zadnjim kotačima i pogon na sve kotače). Paleta benzinskih motora s visokim učinkom i niskim emisijama pokrivat će raspon od 156 KS (115 kW) do 367 kS (270 kW,) dok se spektar dizelskih vozila kreće od 160 KS (118 kW) do 330 KS (243 kW).

Prvi put će četverocilindrični benzinski motor (oznake M 254) s integriranim starter/generatorom (ISG) druge generacije koji proizvodi do 15 kW dodatnog učinka i 180 Nm okretnog momenta nadopuniti raspon motora. Modeli opremljeni ovim motorom imat će 48-voltni električni sustav. Zahvaljujući oporavku energije i sposobnosti 'krstarenja' s isključenim motorom benzinski motor je visoko učinkovit.

U modelu M 254 Mercedes-Benz je prvi put spojio sve inovacije modularne obitelji motora s 4- i 6-cilindričnim benzinskim i dizelskim agregatima u jednom motoru. Uključuju premaz cilindara NANOSLIDE®, honanje cilindara CONICSHAPE® i sustav za kontrolu emisije smješten direktno kod motora. Za one koji nisu upoznati s ovom metodom strojne obrade metala, honanje ili vlačno glačanje je kontrolirana završna abrazivna obrada koja se provodi na malim brzinama i silama rezanja. Materijal obratka se odstranjuje rezanjem vezanih abrazivnih zrnaca u segmente (kameni za honanje). Kako je razvoj topline i pritisak pri honanju jako mali, moguće je postići veliku dimenzionalnu i geometrijsku kontrolu točnosti obrade. Najčešće se honanje koristi za finalnu obradu unutarnjih cilindričnih površina (provrta).

Potpuno nova značajka je segmentni turbopunjač s protočnim priključkom, unapređenje twin-scroll tehnologije za još brži odziv prisilnog indukcijskog sustava. Po potrebi električni dodatni kompresor brzo podiže tlak punjenja, posebno pri brzinama motora sa sagorijevanjem izgaranja, i time doprinosi vrlo dinamičnom odzivu leptira akceleratora.

Redni šesterocilindrični benzinski motor (M 256), prvi put dostupan u E-klasi, također je opremljen ISG-om. Paletu motora zaokružuje šesterocilindrični dizel (OM 656). Ovaj motor i četverocilindrična inačica OM 654 imaju proširen sustav upravljanja emisijama. Njegove komponente uključuju usko spojeni NOX katalitički pretvarač za smanjenje dušičnih oksida, DPF (filtar čestica dizela s posebnom prevlakom za smanjenje količine dušikovih oksida), SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija s odmjerenom ubrizganom količinom AdBlue®), kao i dodatni SCR katalizator u podvozju vozila sa zasebno odmjerenom injektiranom količinom AdBlue®.

Mjenjač 9G-TRONIC također je unaprijeđen za prilagodbu ISG-a druge generacije i u prvom se koraku koristi s četverocilindričnim motorom. Električni motor, elektronika i hladnjak mjenjača sada su prebačeni u mjenjač ili na njega. Prethodno potrebni kabeli se uklanjaju, što nudi prednosti u odnosu na instalacijski prostor i težinu. To olakšava kombiniranje prijenosa s različitim motorima s unutarnjim izgaranjem. Pored toga, povećana je učinkovitost mjenjača. Između ostalog, optimizirana interakcija s električnom pomoćnom pumpom za ulje smanjuje potrošnju mehaničke crpke za 30 posto. Nadalje, koristi novu generaciju potpuno integrirane kontrole prijenosa s višejezgrenim procesorom i novom tehnologijom konstrukcije i spajanja. Osim povećane računalne snage, drastično je smanjen broj električnih sučelja, a masa kontrole prijenosa smanjena je za 30 posto.

AMG E 53 4MATIC +

S upečatljivijim dizajnom, poboljšanim opcijama za individualizaciju i MBUX info-zabavnim sustavom, Mercedes-AMG poboljšava modele poslovne klase E 53 4MATIC + limuzine i karavana. Potpuno restauriran pogled sprijeda daje ovom modelu E-klase stvorenom za performanse još snažniji izgled. Specifična AMG-ova rešetka hladnjaka, s konturama u obliku slova A, pojačava dojam širine, kao i ravna LED prednja svjetla. Opsežne dizajnerske mjere također čine da stražnji dio limuzine izgleda još mišićavijim. Uključuju dvodijelna stražnja svjetla, novu stražnju 'pregaču' i novi umetak difuzora.

Unutrašnjost karakterizira i 'sportskijim' izgledom u obliku velikih ekrana, novog upravljača AMG Performance i specifičnih AMG-ovih korisničkih funkcija MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Elektrificirani 3-litreni motor s dvostrukim turbopunjenjem pomoću turbine ispušnih plinova i električnim dodatnim kompresorom stvara snagu od 435 KS (320 kW) i omogućuje najveći okretni moment od 520 Nm. EQ Boost starter-alternator nakratko nudi dodatnih 22 KS (16 kW) snage plus 250 Nm okretnog momenta, a također napaja 48-voltni ugrađeni električni sustav. Ostali tehnički dodaci uključuju mjenjač AMG SPEEDSHIFT TCT 9G i potpuno promjenjiv sustav pogona na sve kotače AMG Performance 4MATIC +.

Mercedes-Benz E-klasa
  • Mercedes-Benz E-klasa
  • Mercedes-Benz E-klasa
  • Mercedes-Benz E-klasa
  • Mercedes-Benz E-klasa
  • AMG E 53 4MATIC +
    +19
Mercedes-Benz E-klasa Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG