Testirano je sedam modela cjelogodišnjih guma za SUV vozila u dimenziji 235/55 R17, a rezultat je na kraju ispao razočaravajuć: pet puta 'dovoljan' i dva puta 'nedovoljan'
Cjelogodišnje gume su 'sveti gral' za jako puno vozača automobila, a razlog je dakako vrlo jednostavan: manje promjena setova guma godišnje između zimskih i ljetnih, ali i prilična ušteda novaca. Da, bilo bi to rješenje mnogih problema, no problem cjelogodišnjih guma leži u tome da njihova vozna svojstva nisu ista kao specijaliziranih guma za ljeto i zimu. Ona su uglavnom lošija, a postavlja se i pitanje jesu li onda i sigurnosni zahtjevi u odnosu na čisto zimske i ljetne zadovoljeni?
Njemački autoklub ADAC je testirao sedam modela cjelogodišnjih guma za SUV vozila u dimenziji 235/55 R17, a rezultat je na kraju ispao razočaravajuć: pet puta 'dovoljan' a dva puta 'nedovoljan'.
Guma se smatra cjelogodišnjom gumom ako, baš kao i specijalizirana zimska guma, prođe standardni test kočenja na snježnoj cesti. Tada dobiva tzv. alpski simbol i tako ispunjava zahtjeve za zimske gume u Njemačkoj, ali i u mnogim drugim EU zemljama. Nasuprot ovim jednostavnim službenim testovima, ADAC testira njihovo ponašanje kada su nove, upravljivost i voznost kao i ponašanje prilikom kočenja na cestama prekrivenim snijegom. Sile prilikom vožnje u zavoju i ponašanje kočenja provjeravaju se na ledu.
U isto vrijeme, ljetna sezonska guma također se mora dokazati u ljetnim uvjetima. Temperature zraka oko 30 Celzijevih stupnjeva i temperature asfalta do 50 stupnjeva ovdje su testni uvjeti. Osim toga, testiraju se vožnja, kočenje i akvaplaning na mokrim cestama.
Continental AllSeasonContact, Goodyear Vector 4 Season Gen-2, Michelin CrossClimate +, Nokian Weatherproof i Uniroyal AllSeasonExpert 2 prošli su na testiranjima s ocjenom 'dovoljan'. Svi nabrojani modeli nude zadovoljavajuće performanse na mokrom, ali s izuzetkom guma Michelin, nisu uvjerljive na suhom. Nisu baš precizne i čine da se testno vozilo, Ford Kuga, vozaču čine 'spužvastim' pri visokim temperaturama ceste i zraka. Opuštena vožnja, primjerice autocestom, teško je moguća jer se linija mora često popravljati.
Na testu su se Bridgestone Weather Control A005 i Michelin CrossClimate +, pokazale 'prerušenim' ljetnim pneumaticima: Bridgestone zamalo napravio dobar rezultat na suhim cestama u ljetnim temperaturama, ali impresionirao najboljim rezultatom svih testnih guma na mokrim cestama. Na snijegu su, međutim, njegove performanse slabe. Iako je Michelin još na istoj razini s Bridgestoneom po suhom, nije postigaodobar rezultat na mokrom. Na snijegu nudi dobru trakciju, ali nije tako dobar pri kočenju i upravljanju.
Rezultat pokazuje da su cjelogodišnje gume uvijek samo kompromis. Nijedna testirana cjelogodišnja guma ne može ozbiljno konkurirati dobroj zimskoj gumi na snijegu ili dobrom ljetnom pneumatiku na suhim cestama. Za vozače koji žive u regiji s rijetkim snježnim padalinama ili koji ponekad ne koriste svoj automobil kad su u nedoumici, cjelogodišnje gume ekonomična su alternativa klasičnim ljetnim i zimskim gumama.
Također je jasno da su cjelogodišnje gume još uvijek bolji izbor od vožnje samo s ljetnim gumama tijekom cijele godine. A ako imate cjelogodišnje gume, treba ih mijenjati barem jednom godišnje između prednjeg i stražnjeg kraja vozila tako da se sve četiri gume ravnomjerno troše. Stoga promjena guma nije u potpunosti nepotrebna.
Isto tako, dodali bismo da se općenito gume također ne ponašaju jednako kada su posve nove, na pola ili pri kraju njihovog živtnog vijeka ili istrošenosti. Dakle, i ove činjenice treba uzeti u obzir prilikom ocjenjivanja karakteristika guma.