Čini se da problemima njemačkih proizvođača sa zakonom nema kraja. Afera s dizelašima koji su varali na testovima još uvijek drma automobilskom industrijom, a sad se nad njemačkim gigantima nadvila nova prijetnja - sumnja na najveće udruživanje u kartel u povijesti EU-a
Der Spiegel piše kako je Volkswagen u svojim izvještajima vlastima priznao da su svi njemački proizvođači automobila sudjelovali u ‘tajnim radnim skupinama’.
Ove su skupine navodno početkom 90-ih godina prošlog stoljeća oformljene s ciljem učinkovitijeg rješavanja tehničkih i ekonomskih problema, a Der Spiegel izvještava da su bile odgovorne za samu aferu Dieselgate.
Navodno su se Volkswagen, Audi, Porsche, BMW i Daimler dogovorili oko veličine spremnika s tekućinom AdBlue koja smanjuje emisiju dušičnog oksida, no to se pokazalo nedostatnim rješenjem za zadovoljavanje testova, pa su se proizvođači okrenuli softverskoj manipulaciji kako bi svoje motore prikazali ekološki podobnijima nego što oni to jesu.
Do novih spoznaja vlasti su navodno došle istražujući Volkswagen zbog mogućeg namještanja cijene čelika.
Niti jedan od proizvođača zasad nije komentirao Der Spiegelov izvještaj.