ANALIZA TRŽIŠTA

Novi automobili u Hrvatskoj u veljači: Porast od čak 24,6 posto u odnosu na veljaču 2022., najprodavaniji Renault Clio

06.03.2023 u 12:48

Bionic
Reading

U veljači je u Hrvatskoj novoregistrirano 3627 novih osobnih automobila, što je 281 komad više nego u proteklom mjesecu siječnju. Volkswagen je kao marka na prvom mjestu

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec veljaču, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući agenciji Promocij Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za drugi mjesec ove, 2023. godine. Generalno, veljača nam je donijela osjetno bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 717 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u veljači 3627 novih osobnih automobila, što je 281 komad više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec veljaču, to je porast od čak 24,6 posto u odnosu na prošlogodišnju veljaču.

Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na prošlu donijela rast od 18,6 posto. Da podsjetimo, u Hrvatskoj je 2022. prodano 44.088 primjeraka novih automobila, a 2021. je bilo novoregistrirano 45.289 novih osobnih automobila i bio je to pad od 2,65 posto. Zbog raznih razloga prošle godine nismo dostigli rezultate iz 2021., razlika je samo 1201 primjerak, ali će nam prodajne brojke prethodne dvije godine biti 'reperi' za ovu aktualnu godinu.

Ipak, i dalje stoji da ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka pojedinih novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. No čini se da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, no tako smo mislili i prošle godine, ali se na kraju to ipak nije ostvarilo.

Volkswagen i dalje prvi, Škoda druga, a Renault treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon prva dva mjeseca pripada i dalje Volkswagenu, koji s ukupno 820 automobil drži 11,76 posto tržišta. Na drugom je mjestu Škoda sa 738 vozila ili 10,58 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Renault sa 682 vozila ili 9,78 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 32,12 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.

Renault Clio na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Dacia Sandero treći

Prvi na listi najprodavanijih modela nakon prva dva mjeseca ove godine je Renault Clio s 260 komada (3,73 posto tržišta). Dacia Duster je drugi s 254 komada (3,564 posto), a treći je Dacia Sandero s 228 komada (3,27 posto). Ford EcoSport je, nakon izvrsnog siječnja, sada na četvrtom mjestu sa 197 komada, a Volkswagen Taigo peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. sa 196 prodana primjerka.

Prema podacima o registracijama novih automobila 2022., Škoda Octavia je bila na prvom mjestu s prodanih 1957 primjeraka. Dacia Duster je završila na drugom mjestu s prodanih 1523 komada (3,45 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je završio Opel Crossland s 1284 komada ili 2,91 posto tržišta. Dacia Sandero je završio na četvrtom mjestu s 1229 komada, a Kia Stonic peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2022. s 1025 prodana primjerka.

Gledamo li samo veljaču 2023., onda vidimo da je Renault Clio završio na prvom mjestu sa 180 prodanih primjeraka. Na drugom je mjestu prema prodaji samo u mjesecu veljači Dacia Duster sa 150 komada, a na trećem mjestu slijedi Dacia Sandero sa 148 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Volkswagen Taigo sa 108 komada, a peto mjesto Hyundai Tucson s 96 komada isporučenih samo u veljači.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon prva dva mjeseca ukupno 37 različitih marki.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za siječanj 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 3551 komadom ili 50,9 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, a nakon veljače su i dalje drugi s 1504 komada ili 21,6 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2022. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (310), Audi (197) i Toyota (187).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjesti nakon prva dva mjeseca s 1317 komada (18,9 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Ono što je nakon prva dva mjeseca 2023. zanimljvo, potpuno električni automobili su i dalje ispred onih na UNP pogon. Tako je novoregistrirano njih 337 ili 4,8 posto, no taj podatak su zapravo u najvećoj količini automobili koji su naručeni još prošle godine (za vrijeme državnih poticaja). Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka (zanimljivo u prosincu je novoregistriran samo jedan potpuno električni automobil) i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti više nego dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. Ipak, razlika između 2021. i 2022. je u samo jednom primjerku, u korist protekle godine.

Nakon prva dva mjeseca 2023. na vrhu u ovoj kategoriji je marka Dacia s 349 i to zanimljivo sa samo jednim potpuno električnim modelom u svojoj cijeloj gami vozila (Spring), Renault je drugi 83 komada, Tesla je treća s 34 komada, Volkswagen je četvrti s 27 komada, a peto mjesto dijele Audi i Škoda sa po sa 12 komada. Ukupno je 23 proizvođača (od 37 marki u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine.

I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i prošle godine, pa se stoga još u narednim mjesecima očekuju sjajni prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 264 komada ili 3,8 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 250 komada, a tu je još Renault s 10 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 4 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prva dva mjeseca 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 3054 komada ili 43,8 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija sa 624 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,95 posto hrvatskog tržišta. Primorsko-goranska županija je treća s 590 komada ili 8,46 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila.

Kao i 2021. te 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon prva dva mjeseca je ova županija i dalje na posljednjem mjestu s 291 automobila ili 0,42 posto tržišta.