U siječnju je u Hrvatskoj novoregistrirano 3346 novih osobnih automobila, što je 643 komada više nego u proteklom mjesecu prosincu 2022. Volkswagen je kao marka na prvom mjestu
Prošla, 2022., je završila i vrijeme je da se okrenemo novoj, 2023. godini. Ako pogledamo prošlogodišnje rezultate, u Hrvatskoj je prodano 44.088 primjeraka novih automobila, a u istom periodu 2021. je bilo novoregistrirano 45.289 novih osobnih automobila. Zbog raznih razloga prošle godine nismo dostigli rezultate iz 2021., razlika je samo 1201 primjerak, ali će nam prodajne brojke prethodne dvije godine biti 'reperi' za ovu aktualnu godinu. Pa, krenimo.
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec siječanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za prvi mjesec ove, 2023. godine. Generalno, siječanj nam je donio osjetno bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 375 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u siječnju 3346 novih osobnih automobila, što je čak 643 komada više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec siječanj, to je porast od 11,9 posto u odnosu na prošlogodišnji siječanj.
Ipak, i dalje stoji da ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka pojedinih novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Iako smo se nadali da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, no tako smo mislili i prošle godine, ali se na kraju to ipak nije ostvarilo.
Volkswagen i dalje prvi, Ford je sada drugi, a Škoda treća na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca siječnja pripada Volkswagenu, koji s ukupno 391 automobil drži 11,69 posto tržišta. Na drugom je mjestu Ford s 318 vozila ili 9,5 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Škoda s 281 vozilom ili 8,4 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 29,59 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.
Ford Ecosport na prvom mjestu najprodavanijih modela, Opel Corsa druga, a Dacia Duster treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon prvog mjeseca ove godine je Ford EcoSport sa 146 komada (4,36 posto tržišta). Opel Corsa je druga sa 118 komada (3,53 posto), a treći je Dacia Duster sa 104 komada (3,11 posto). Volkswagen Tiguan je na četvrtom mjestu s 97 komada, a Volkswagen Taigo i Škoda Octavia su peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s po 88 prodanih primjeraka.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca siječnja ukupno 36 različitih marki.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za siječanj 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 1723 komada ili 51,5 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili s 697 komada ili 20,8 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2022. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (120), Audi (100) i BMW (83).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon siječnja sa 608 komada (18,2 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Ono što je nakon siječnja 2023. zanimljvo, potpuno električni automobili su pretekli one na UNP pogon. Tako je novoregistrirano njih 185 ili 5,5 posto, no taj podatak su zapravo u najvećoj količini automobili koji su naručeni još prošle godine (za vrijeme državnih poticaja). Nismo baš sigurni da će se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka (zanimljivo u prosincu je novoregistriran samo jedan potpuno električni automobil) i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti više nego dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. Ipak, razlika između 2021. i 2022. je u samo jednom primjerku, u korist protekle godine.
Nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.
Ukupno je 31 proizvođač (od 50 marki u 2022.) isporučio potpuno električne automobile svojim kupcima prošle godine, uključujući i dvije domaće registirane Rimac Nevere te kineski Dogfeng s 10, MG sa 7, Fiat, Subaru s po 4 komada, Aiways, Jaguar, Nissan, Mazda s po 2, Lexus i Cupra s 1.
Sada nakon siječnja 2023., listu predvodi Renault sa 68 komada, slijede Dacia s 49, Tesla s 12, Volkswagen s 11 komada, i drugi. 22 marke od 36 ukupno prodanih u siječnju su prodale barem jedan potpuno električni model automobila.
I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i prošle godine, pa se stoga još u narednim mjesecima očekuju sjajni prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 133 komada ili 4,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 125 komada, a tu je još Renault sa 6 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 2 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za siječanj 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 1484 komada ili 44,35 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je Primorsko-goranska županija s 323 komada novoregistriranih novih automobila ili 9,65 posto hrvatskog tržišta. Splitsko-dalmatinska županija je treća s 321 komadom ili 9,59 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).
Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon siječnja je ova županija i dalje na posljednjem mjestu s 11 automobila ili 0,33 posto tržišta.