Čisto električna verzija, 600e ima električni domet od više od 400 km (WLTP kombinirani ciklus) i više od 600 km u gradu (WLTP urbani ciklus) uz najsuvremenije sigurnosne značajke. U ljeto stiže i hibridna verzija s 15 posto nižom emisiju CO2 u usporedbi s ICE motorom
Fiat je predstavio potpuno električni model novi 600e u srpnju 2023., a tri mjeseca kasnije i njegovu hibridnu verziju MHEV Mild-Hybrid. Ovim se talijanska marka i doslovno vratila u B-segment automobila, uzimajući ono najbolje iz segmenta malenih gradskih automobila, nadogradivši ga u svakom aspektu: povećan prostor, povećan domet, povećan osjećaj Dolce Vita (s talijanskog jezika prevedeno: slatki život). Drugim riječima, novi Fiat 600e uzima najbolje iz B i B-SUV svijeta kako bi ponudio 'prekrasno, radosno i razmaženo iskustvo vožnje'. Mi smo u Autozoni sada bili i na njegovoj domaćoj premijer i saznali sve ono što trebate znati o obje verzije ovog simpatičnog automobila s talijanskim štihom.
Ako ste se pitali otkuda naziv modela 600, a ne na primjer Fiat Punto što bi bilo nekima i logičnije, odgovor leži u povijesti talijanske marke. Naime, Fiat 600 ('seicento' ili popularni Fićo na ovim prostorima) je bio prvi automobil B-segmenta ove talijanske marke. Rođen 1955. godine, prvi FIiat 600 je omogućio talijanskim obiteljima da se voze tijekom ekonomskog procvata i postao bespogovorno najvažniji protagonist u priči masovne motorizacije u Italiji. Prvi 'obiteljski automobil', prvi socijalno važan automobil B-segmenta. Godine 1957. dobio je mlađeg brata, Fiat Nuova 500 (Cinquecento). Iste ikonske značajke u 2 jedinstvena modela. Baš kao potpuno novi Fiat 600, on je stariji brat modela Fiat 500 iz 2020. godine
I sam proizvođač iz sastava Stellantis grupe kaže da Novi Fiat 600e predstavlja idealno rješenje i za ljubitelje grada i za entuzijaste na otvorenom te je savršeno utjelovljenje vrijednosti marke talijanskog stila i održivosti. Cool je i lijep, velikodušne je veličine od 4,17 metara duljine s udobnom prostornošću za 5 osoba, najbolji je u klasi što se tiče spremanja stvari unutra. Ako se radi o njegovoj čisto električnoj verziji, 600e, onda se može pohvaliti i električnim dometom od više od 400 km (WLTP kombinirani ciklus) i više od 600 km u gradu (WLTP urbani ciklus) i nudi najsuvremenije sigurnosne značajke.
Kad je riječ o hibridnoj verziji, koja stiže već ovog ljeta, njegov novi MHEV Mild-Hybrid motor jamči: smanjenu potrošnju, do 15 posto nižu emisiju CO2 u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem s automatskim mjenjačem i bolju dinamiku vozila.
Novi Fiat 600 je sada dostupan u dvije različite potpuno električne verzije: Fiat 600e La Prima i Fiat 600e (RED). I kao što smo napomenuli , kada stigne njegova hibridna verzija, biti će dostupan u dvije verzije: Fiat 600 Hybrid La Prima, najekskluzivnija verzija, i Fiat 600 Hybrid, najpristupačnija verzija.
Vanjski dizajn
U usporedbi s novim 500, njegov poboljšani izgled ima oštrije i upornije lice, osvježeni potpis s kromiranim 600 sprijeda i sa strane te obnovljeni identitet LED rasvjete. Elegantan, ali dinamičan vanjski izgled pojačan je većim kotačima (do 18” i promjera 690 mm), crnim mat obručima i lukovima kotača, dok se tipični talijanski stil također može vidjeti u talijanskoj zastavi na stražnjem braniku. Nekoliko šarmantnih značajki ističe njegove vanjske linije, poput sjajnih crnih detalja, kromiranih naglasaka i sjajnih znakova na stražnjim svjetlima.
Potpuno novi Fiat 600 se prema vanjskim dimenzijama nalazi između Fiatovih modela Punto i 500X, točno na pola puta između segmenata B-Hatchback i B-SUV. Dugačak je 4,17 m kako bi bio u samoj sredini B-segmenta. Ali, nije običan model B-segmenta, već Super B. Preciznije, njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4171 mm, širina 1781 mm ( s retrovizorima 1981 mm), visina 1523 mm, međuosovinski razmak 2562 mm, prednji prevjes 846 mm, stražnji prevjes 763 mm. Visina od tla je 199 mm.
Osim što pruža kapacitet pohrane najbolji u klasi u putničkom prostoru, novi Fiat 600 ima i prtljažnik dovoljan za cijelu obitelj. Sa zapremninom od 360 l, koja se može povećati do 1231 l kad su stražnja sjedala preklopljena, te zahvaljujući svom obliku u prtljažnik lako stanu kolica za bebu i sve torbe za obiteljsko putovanje. Osim toga, široki otvor i niski prag omogućuju jednostavan utovar i istovar teških i većih predmeta.
Modeli razine opreme La Prima imaju vrata prtljažnika s električnim upravljanjem bez upotrebe ruku. Uključuje vrata prtljažnika s električnim upravljanjem i senzorom koji reagira na pokret noge, a nalazi se na sredini u donjem dijelu stražnjeg odbojnika. Omogućuje otvaranje ili zatvaranje vrata prtljažnika bez upotrebe ruku, pokretom noge. Ova značajka funkcionira kad vozilo detektira ključ u blizini. Dno prtljažnika na verziji La Prima modularno je zahvaljujući podesivom dnu poda prtljažnika. U najvišem položaju ispod njega se može pohraniti kabel za punjenje Mode 3. Osim toga, kad su sjedala preklopljena do kraja, podesivo dno prtljažnika u višem položaju omogućuje kreiranje ravne površine poda.
Težina potpuno električnog modela 600e je 1520 kg, pri čemu na njegovu bateriju otpada 339 kg. Što se kotača tiče dostupne 16 i 18 colne verzije, s gumama dimenzija 215/65R16 i 215/55R18.
Po pitanju boja, dostupne su u razini opreme (RED) tri vanjske boje: standardna 8RED) crvena, bijela i crna. Kod izvedbe La Prima dostupan je u 4 različite boje koje podsjećaju na talijansku ljepotu i prirodne krajolike: narančasta Sunce Italije, plava More Italije, siva Zemlja Italije, svjetloplava Nebo Italije.
Unutrašnjost
Iznutra, novi Fiat 600e savršeno utjelovljuje talijanski Dolce Vita, zahvaljujući nekoliko značajki posebno dizajniranih da ponude najbolje iskustvo ugađanja. Iznad svega, novi Fiat 600e je prvi kompakt koji nudi terapiju bojama. Kupci mogu odabrati do 8 različitih boja i za ambijentalno svjetlo i za radio ambijent, s tonom zadane kombinacije i ukupno 64 različite podudarne boje koje se mogu odabrati, za doživljaj surrounda boje bez presedana.
Za potpuno opuštanje, vozačko sjedalo je opremljeno s mogućnošću podešavanja sjedala i funkcijom masaže leđa, za opuštanje nakon dugog putovanja ili napornog dana na poslu. Novi Fiat 600e također nudi sjedala od umjetne kože boje slonovače s monogramom FIAT s tirkiznim detaljima i grijanjem u 3 stupnja za maksimalnu udobnost i premium.
Podne prostirke od velura, stražnja sjedala 40/60, USB tip A & tip C + tip C u 2. redu, bežični punjač za pametni telefon i ulazak bez ključa sa senzorom blizine – tako da nikada nećete zaboraviti da je automobil otvoren – upotpunite opremu za udoban i ugodno iskustvo vožnje.
Dostupan kao model s 5 vrata, novi Fiat 600e nudi impresivnu prostornu udobnost sa svojih 5 sjedala i 15 litara unutarnjeg spremišta. Kupci mogu pohraniti svoje osobne stvari u pametni središnji tunel – koji dolazi s prilagođenom podlogom za pokrivanje i fleksibilnim držačima za čaše za udoban odmor –, džepovima na sjedalima i strateškim prednjim prostorima za pohranu.
Proširena tehnologija: vrhunske sigurnosne značajke i povezivost
Novi Fiat 600e također je prepun najsuvremenijih sigurnosnih i pomoćnih značajki koje ga čine spremnim za svakodnevni život. Nudi potpomognutu vožnju razine 2, donoseći sve povezane prednosti vašem putovanju.
Sustav prilagodljivog tempomata (ACC) koči ili ubrzava kao odgovor na bilo koji automobil; Intelligent Speed Assist očitava ograničenja brzine i preporučuje njihovu primjenu, dok Blind Spot Detection koristi ultrazvučne senzore za nadzor mrtvih kutova i upozorava na sve prepreke svjetlima upozorenja na bočnom retrovizoru.
Vrhunska tehnologija također uključuje Stop&Go funkciju; Električna parkirna kočnica, autonomno kočenje u nuždi za prepoznavanje biciklista i pješaka i otkrivanje pospanosti vozača za praćenje razine koncentracije vozača. Naposljetku, senzori od 360° i kamera za stražnji pogled od 180° s dinamičkim crtama mreže pomažu u izbjegavanju prepreka prilikom parkiranja ili izvođenja složenih manevara.
Što se tiče udobnosti i povezivosti, novi Fiat 600e prepun je nekoliko značajki koje će svako putovanje učiniti ugodnijim i radosnijim. Opremljen je handsfree električnim podiznim vratima - užitak za sve one roditelje koji uvijek imaju tisuću stvari pri ruci -, električnim podizačima prozora, automatskim klima uređajem, senzorima za sumrak i kišu. Zvučni sustav sa 6 zvučnika, 10,25” potpuno prilagodljiv radio s Navi, CarPlay i Android Auto bežičnom mrežom, 7” digitalni klaster i povezane usluge upotpunjuju ponudu.
Fiat 600e nudi usluge Uconnect za svakodnevnu podršku kupcima, poput glasovnih naredbi za komunikaciju s povezanom navigacijom u vozilu, navigacijski sustav TomTom, čije se karte automatski ažuriraju, koji prikazuje sve stanice za punjenje dostupne na ruti i pruža informacije u stvarnom vremenu o dostupnim besplatnim parkirnim mjestima na javnim cestama, kako biste uštedjeli vrijeme i novac na putovanju.
A s aplikacijom FIAT, uživanje u većoj udobnosti nikada nije bilo tako jednostavno, zapravo mnoge su naredbe dostupne za korištenje određenih funkcija vozila čak i na daljinu (npr. korištenje svjetala, sirene, središnje otvaranje/zatvaranje vrata, grijanje ili klima uređaj).
Električni pogonski sklop u 600e
Njegov električni motor ima snagu od 115 kW (156 KS), uz najveći okretni moment od 260 Nm, osigurava ubrzanje od 0-100 km/h za 9,0 sekundi. Krajnja brzina 600e je ograničena na 150 km/h. Novi Fiat 600e daje vam izbor: svaki kupac može voziti na svoj način, zahvaljujući uključivanju tri načina vožnje – eco, normal, sport – koji se mogu odabrati prema vašem stilu vožnje.
Litij-ionske baterije korisnog kapaciteta 51 kWh (54 kWh bruto) daju novom 600e domet od više od 400 km u WLTP kombiniranom ciklusu i više od 600 km u gradskom ciklusu, čineći novi Fiat 600e idealnim vozilom za gradsku svakodnevnu upotrebu i izlete vikendom.
Kako bi se optimiziralo vrijeme punjenja, novi 600e opremljen je sustavom brzog punjača od 100 kW za vrlo brzo punjenje baterije. Na primjer, potrebno je manje od pola sata da se baterija napuni do 80 posto, otprilike isto vrijeme je potrebno da spakirate svoj automobil za vikend. Model također dolazi s ugrađenim punjačem od 11 kW i kabelom Mode 3 za punjenje kod kuće ili u javnosti, što osigurava potpuno punjenje za manje od 6 sati.
Novi Fiat 600 Hybrid – tehnologija
Hibrid je inteligentno rješenje jednostavno za korištenje, koje kupci sve više traže. Zapravo, potonjem će se ponuditi zadovoljstvo novog 600 s MHEV 'P2' hibridnom tehnologijom: 100 KS, procijenjeno samo 110-114 g/km CO2 (privremeni podaci prije homologacije).
MHEV motor koji oprema novi Fiat 600 Hybrid maksimalni je izraz tehnologije i osigurava udobnost i performanse. Zahvaljujući ovoj naprednoj tehnologiji, novi 600 Hybrid nudi iznimno glatko iskustvo vožnje i omogućuje kupcima da također iskuse električnu mobilnost, ne samo kada putuju u gradu pri brzinama ispod 30 km/h, već i na gradskim i izvangradskim cestama. čak i na autocesti kada vozač otpusti papučicu gasa u stabilnim uvjetima ili nizbrdici.
Tehnologija također u paljenju motora koje se, zahvaljujući podršci BSG elektromotora, odvija u tihom načinu rada i omogućuje glatki prijelaz između motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora.
Tajna performansi leži u sinergiji između 1,2-litrenog 3-cilindričnog motora s unutarnjim izgaranjem koji može isporučiti do 100 KS, 48-voltne litij-ionske baterije i novog 6-stupanjskog električnog mjenjača s dvostrukom spojkom koji uključuje električni motor snage 21 kW (28,6 KS), inverter i središnju prijenosnu jedinicu koji zajedno pružaju najbolju optimizaciju u smislu kompaktnosti.
'Dodatna' električna snaga poboljšava elastičnost pri niskim okretajima i prilikom pokretanja, jamčeći vozaču tiho pokretanje i brz odgovor, s neprimjetnim i brzim prijelazima. Nadalje, ova tehnologija omogućuje obnovu energije dok vozilo usporava. U normalnim uvjetima vožnje, motor je dizajniran da optimizira potrošnju i uštedi do 15 posto emisija CO2 u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem s automatskim mjenjačem također zahvaljujući Millerovom ciklusu, postižući p rocijenjene emisije između 110 i 114 g/km CO2 na vrh kategorije.
Sjajni novi Fiat 600 Hybrid karakterizira ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 11 s i praktički trenutna isporuka okretnog momenta iz elektromotora. Performanse motora s unutarnjim izgaranjem tako su optimizirane, posebno u fazama ponovnog pokretanja, prigušujući učinak 'turbo rupe' (turbolag) i jamčeći brzu reakciju pri pritisku na papučicu gasa, kako bi se ponudio izvrstan užitak u vožnji. Isto tako, kod pokretanja u čisto električnom načinu rada, motor s unutarnjim izgaranjem uključuje se samo ako je potrebna veća snaga.
Za kraj, poznate su nam i cijene potpuno električne verzije 600e, pa tako verzija (RED) kreće od 36.490 eura, a verzija La Prima od 40.990 eura. Naravno, obje verzije ulaze u mogućnost dobivanja državnih poticaja za energetski učinkovita vozila u iznosu od 9000 eura.