Extreme E

Odyssey 21: Ekstremni terenac na struju spreman za borbu protiv klimatskih promjena

05.07.2019 u 15:34

Bionic
Reading

Na festivalu brzine u Goodwoodu predstavljena je električna serija terenskih utrka – Extreme E s automobilom Odyssey 21

Serija ekstremnih terenskih utrka Extreme E, stvorena u partnerstvu s Formulom E i njezinim osnivačima, trebala bi startati 2021. godine, a opisana je kao 'radikalno nova serija utrka koja će istaknuti utjecaj klimatskih promjena na neke od najslabijih ekosustava na svijetu i promicati usvajanje električnih vozila u cilju očuvanja okoliša'.

E-SUV, terenac s pogonom na struju, nosi ime Odyssey 21. Na predstavljanju je rečeno da je napravljen da izdrži najteže uvjete. Koristi cjevasti okvir od čelika, ojačan niobijem, strukturu otpornu da izdrži sudare i zaštitni kavez te ekstremne zimske i ljetne gume koje isporučuje Continental.

Predstavljanje ekstremnog trkaćeg terenca Odyssey 21 Izvor: Promo fotografije / Autor: Extreme E

Njegovi elektromotori postižu snagu od 550 KS (400 kW), što omogućuje ovom natjecateljskom SUV-u teškom 1650 kg i širokom 2,3 metra da ubrza od 0 do 100 km/h za 4,5 sekundi 'na nagibima do 130 posto'. Detalji o bateriji tek trebaju biti otkriveni, ali znamo da ih proizvodi Williams Advanced Engineering.

Odyssey 21
  • Odyssey 21
  • Odyssey 21
  • Odyssey 21
  • Odyssey 21
Odyssey 21 Izvor: Promo fotografije / Autor: Extreme E

Odyssey 21 bit će osnovni automobil koji će se koristi u seriji Extreme E utrka, ali momčadima će biti dopušteno da testiraju i razvijaju vlastite pogonske sklopove i mijenjaju formu karoserije, primjerice ako žele da automobil replicira određeni serijski model u slučaju da se prijavi neka tvornička momčad.

Tehnički direktor tehnologije Spark Racing, konstruktor Odyssey 21, tvrdi da može izdržati 'šljunak, kamen, blato, led, snijeg, vodu i pijesak' zahvaljujući ogromnim kotačima promjera 940 mm. Ističe da snaga automobila i okretni moment premašuju one u utrkama svjetskog reli prvenstva.

Testiranje prototipa započet će u rujnu, a 12 automobila bit će isporučeno neimenovanim momčadima u ožujku iduće godine. Grupno testiranje započet će ubrzo, a svakako prije prve utrke početkom 2021. godine.