hrvatska premijera

Opel predstavio Corsu-e i Grandland X PHEV na hrvatskom tržištu; ambiciozno u elektrifikaciju

03.07.2020 u 08:21

Bionic
Reading

Nova Corsa-e nudi revolucionarnu električnu mobilnost jer je spremna za sve mogućnosti punjenja; od wallboxa, brzog punjenja ili kabela za kućne utičnice, a baterija dolazi s jamstvom u trajanju osam godina/160.000 km

Opel je predstavio svoje ambiciozne planove za čak osam svojih elektificiranih modela do 2021. godine, od kojih je većina, njih pet, već imalo svoju svjetsku premijeru i ubrzano stižu ili su već stigli na tržište. Već danas se 'e-budućnost' Opela ogleda u modelima; Corsa-e, Grandland X PHEV, Vivaro-e, Mokka-e, Zafira-e Life. A očekuju se još i preostala tri elektrificirana modela Combo, Combo Life i nova generacija Astre. Treba reći i da se sve potpuno električne e-verzije i plug-in verzija (PHEV) u slučaju modela Grandland X nude kupcima i s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem.

No ipak najveća novost je hrvatska premijera potpuno električne verzije Corse-e, malenog gradskog automobila B segmenta, koju smo imali prilike i voziti te tako steći prve dojmove. Posve novom šestom generacijom Corse Opel prvi put nudi električnu verziju na bateriju kapaciteta 50 kWh (18 modula) s dosegom do 337 kilometara (WLTP).

Pogonski sustav Corse-e spaja vožnju bez štetnih emisija s faktorom maksimalno zabavne vožnje. Zahvaljujući izlaznoj snazi od 100 kW (136 KS) i trenutačnom vršnom okretnom momentu od 260 Nm, glavne karakteristike obuhvaćaju responzivnost, agilnost i dinamične performanse. Corsi-e trebaju samo 2,8 sekunde da ubrza od 0 do 50 km/h ili samo 8,1 sekunda od 0 do 100 km/h – čime konkurira mnogim sportskim automobilima. Najveća brzina od 150 km/h elektronički se kontrolira.

Nova Corsa-e nudi revolucionarnu električnu mobilnost, jer je spremna za sve mogućnosti punjenja – putem wallboxa, brzog punjenja ili kabela za kućne utičnice – a baterija dolazi s jamstvom u trajanju osam godina/160.000 km. Vozači mogu birati između tri načina vožnje: Normal, Eco i Sport. Način vožnje Sport povećava voznu dinamiku (100 kW, 260 Nm) uz umjeren utjecaj na vozni doseg. U načinu vožnje Eco (60 kW, 180 Nm) Corsa-e podržava vozača u postizanju veće učinkovitosti. Tu je i način vožnje Normal (80 kW, 210 Nm) koji je optimalan za svakodnevno korištenje.

Zanimljiva je i činjenica da ovaj 100-kilovatni električni pogonski sklop koriste i mnogi drugi potpuno električni modeli iz PSA Grupe, kojoj pripada i njemački Opel. Tako se ovaj pogonski sklop nalazi i u onim najmanjim, pa sve do najvećih modela; od Peugeota e-208, Peugeota e-2008, Opel Mokke-e, novog Citroëna ë-C4 te kombi verzija Opel Vivaro-e ili minibus verzija Opel Zafira-e Life, Peugeot e-Travellera. Treba i reći da ovi veći modeli nude osim manje baterije kapaciteta od 50 kWh i veću bateriju od 75 kWh (27 modula), čime im domet dodatno raste.

Opel je za hrvatsko tržište izračunao da će se potpuno električna Corsa-e Elegance u usporedbi s benzinskim modelom 1.2T 130 KS Innovation s automatskim mjenjačem, slične razine opreme isplatiti za nešto manje od četiri godine upotrebe ili 120.000 kilometara. Ako uzmemo da navedena benzinska verzija Corse stoji prilikom kupnje novog vozila 143.822 kn, dok usporedni troškovi za benzinsko gorivo, osiguranje, razne takse i redovito održavanje i kilometraži dovode do toga da ovaj model u navedenom periodu stoji njezinog vlasnika sveukupno 254.222 kn. S druge strane, nova Corsa-e Elegance stoji 256.356 kn, uz državne poticaje ona se umanjuje za 70.000 kn, pa buduće kupce ona stoji 186.356 kn u nabavi. Pribrojimo li tome i usporedive troškove u periodu od 4 godine ili 120.000 km, poput troškova održavanja, osiguranja, wallboxa 16A/20A, taksi i energije tako električna verzija njezinog vlasnika stoji 248.249 kn. Po tom izračunu električna Corsa-e je sveukupno povoljnija za 5973 kn.

Opel Grandland X Hybrid FWD i Hybrid4 AWD

Za kupce u Hrvatskoj je važna činjenica i da ova plug-in hibridna verzija zadovoljava uvjete od dopuštenih najviše 50 g/km emisije CO₂ za mogućnost sudjelovanja na natječaju za dodjelu državnih poticaja za električna i plug-in hibridna vozila, a u slučaju ovih hibridnih vozila poticaji iznose 40.000 kuna.

Sam plug-in (PHEV) model Grandland X Hybrid4 svoju je svjetsku premijeru imao na autosalonu IAA u Frankfurtu ujesen 2019. godine. Temelji se na PSA EMP2 platformi, a postoje dvije verzije; s pogonom na prednja dva kotača i s pogonom na sva četiri kotača.

Opel Grandland X Hybrid4 pokreće 1.6-litreni turbobenzinac i dva električna motora za ukupnu sistemsku snagu do 300 KS (221 kW), okretni moment je nevjerojatnih 520 Nm. Prema WLTP, potrošnja goriva je 1,4-1,3 l/100 km, emisija CO₂ 32-29 g/km. Četverocilindrični motor s unutarnjim izgaranjem snage 200 KS (147 kW) posebno je dizajniran da zadovolji potrebe hibridnog vozila. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je sjajnih 6,1 sekundi, a maksimalna brzina Grandlanda X Hybrid4 iznosi 235 km/h i nije elektronički ograničena.

Električna jedinica sastoji se od dva elektromotora sprijeda i straga. Snaga prednjeg električnog pogona odgovara 81 kW (110 KS), a snaga stražnjeg 83 kW (113 KS). Prednji elektromotor prenosi snagu na prednje kotače pomoću elektrificiranog 8-brzinskog automatskog mjenjača. Drugi elektromotor i diferencijal integrirani su u stražnju osovinu. Ovaj drugi električni pogon pretvara Grandland X Hybrid4 u vozilo s trajnim pogonom na svim kotačima s optimalnom vučom. Ukupna izlazna snaga cijelog sustava je 300 KS.

Opel Grandland X Hybrid4 može proći do 59 kilometara u čisto električnom načinu vožnje u WLTP voznom ciklusu. Studije su pokazale da u Njemačkoj 80 posto svih dnevnih putovanja prelazi udaljenost ispod 50 km, tako da bi za te kupce Grandland X Hybrid4 mogao cijelo vrijeme potencijalno voziti sa nultom emisijom. Slični se podaci tako mogu uzeti i za Hrvatsku.

Treba spomenuti da se osim modela Grandland X Hybrid4 s pogonom na sve kotače, u ponudi nalazi i verzija Hybrid - FWD s pogonom na prednja dva kotača. U ovoj verziji snaga benzinskog motora je 180 KS (132 kW), a najveći okretni moment motora s unutarnjim izgaranjem je 300 Nm pri 3000 okr/min. Električna jedinica, za razliku od Hybrid4 AWD verzije, se satoji samo od jednog elektromotora smještenog sprijeda, a njegova snaga odgovara 81 kW (110 KS). Ukupna sistemska izlazna snaga benzinskog motora i jednog elektromotora je 225 KS (165 kW). Njegov domet čisto na struju je 57 km prema WLTP-u.

Budući da je struja jeftinija od benzina, vozači mogu uštedjeti novac kada redovito dopunjavaju bateriju, umjesto što u vozilo ulijevaju samo fosilno, benzinsko gorivo. Ovisno o lokalnim cijenama i pređenim udaljenostima, to može značajno sniziti račune za energiju. Vrijeme punjenja ovisi o vrsti punjača koji koristite. Uz kabel isporučen s vozilom za punjenje iz kućne utičnice, Opel nudi uređaje za brzo punjenje na javnim postajama u nekim zemljama, ali i 'zidne kutije' kod kuće (wallbox). Na primjer, baterija se može u potpunosti napuniti za otprilike dva sata pomoću 7,4 kW wallboxa.

I u ovom slučaju je Opel izračunao da će se vlasnicima isplatiti ulaganje u hibridnu verziju Grandlanda X Hybrid FWD u usporedbi s osjetno slabijom dizelskom verzijom Grandland X u nešto više od 4 godine. Naravno, i ovdje je uračunata državna potpora od 40.000 kn.

Opel Grandland X Hybrid4 AWD i Corsa-e
  • Opel Grandland X Hybrid4 AWD i Corsa-e
  • Opel Grandland X Hybrid4 AWD
  • Opel Grandland X Hybrid4 AWD i Corsa-e
  • Opel Grandland X Hybrid4 AWD i Corsa-e
  • Opel Grandland X Hybrid4 AWD i Corsa-e
    +12
Opel Grandland X Hybrid4 AWD i Corsa-e su stigli na hrvatsko tržište Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.