TEHNOLOGIJA budućnosti

Porschova mješovita stvarnost: Nove generacije imerzivnih demonstracija proizvoda

21.01.2024 u 12:22

Bionic
Reading

Njemačka marka sportskih automobila koristi najnovija dostignuća u tehnologiji mješovite stvarnosti i prostornog računalstva. Procjenjuje se da će do 2030. godine metaverzum dosegnuti globalnu tržišnu vrijednost od 1,5 bilijuna dolara, od čega 16,5 milijardi dolara samo od automobilske industrije

Svakome tko je ušao na nedavno održanu Porscheovu tehnološku radionicu usredotočenu na novi potpuno električni Macan bilo bi oprošteno ako je pomislio da je naletio na set novog znanstveno-fantastičnog filma ili futurističke izvedbene umjetničke instalacije. Grupe inženjera i medija, s nedavno objavljenim Meta Quest 3 naočalama, kretale su se uokolo s neočekivanom gracioznošću, pokazujući u zrak, čučeći, saginjući se i gledajući podsjećajući na skupinu tai chija koja vodi tečaj improvizacije.

U prošlosti, a čak i danas u nekim slučajevima, prezentacije na medijskim događajima sastojale su se od redova novinara koji su pisali bilješke dok su ih inženjeri vodili kroz bezbroj slajdova PowerPointa. Ovaj format svakako je zreo za promjene.

Prije nekoliko godina, točnije u proljeće 2021., Taycan AR Event App je pokazao kako proširena stvarnost može zaći 'pod kožu' Taycana kako bi prikazala dubinske inženjerske detalje i jedinstvene tehničke značajke automobila - koristeći samo iPhone.

Porsche Taycan AR Event App iz 2021. godine - proširena stvarnost Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

Sada Porsche koristi tehnologiju miješane stvarnosti (mixed-reality ili MR) s ciljem stvaranja još imerzivnijeg i informativnijeg iskustva – s trodimenzionalnim okruženjem u kojem se moguće kretati i komunicirati s virtualnim objektima, pa čak i drugim korisnicima koji se pridružuju na daljinu iz cijeloga svijeta.

Inače, značenje riječi 'imerzivno' (prema stranici Virtualna stvarnost) dolazi od engleske riječi 'immersive' koja označava, u kontekstu virtualne stvarnosti, generiranje trodimenzionalnog prikaza koji izgleda kao da okružuje korisnika. U općem kontekstu predstavlja uživljavanje osobe u neku aktivnost u kojoj trenutno sudjeluje.

Kad se svjetovi sudare: miješovita stvarnost

Tehnologija mješovite i virtualne stvarnosti temeljni je alat za metaverzum. Izraz metaverzum odnosi se na imerzivno virtualno područje koje obuhvaća različite digitalne platforme. I premda je metaverzum s istinskom interoperabilnošću još daleko, Porsche čini velike korake u demonstriranju svog potencijala. Koristeći naočale s prolaznom mogućnošću gledanja, korisnici mogu vidjeti svoje stvarno okruženje – s dovoljnom rezolucijom za pisanje bilješki ili korištenje telefona – i virtualna 3D sredstva.

Porsche ulazi u mješovitu stvarnost Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

To čini VR razine uranjanja u kombinaciji sa sposobnošću snalaženja u stvarnom fizičkom prostoru. Nekim ljudima se ne sviđa ideja da nose VR naočale u sobi s drugima, tako da je sposobnost da ostanu 'prizemljeni' u stvarnom svijetu značajna prednost MR-a. Dok VR učinkovito prenosi korisnika u virtualno okruženje, ova aplikacija MR-a donosi virtualni svijet korisniku – unutar konteksta njegovog okruženja. Štoviše, sve samo ne uklanja potrebu za izrezanim modelima ili drugom fizičkom imovinom koja se proizvodi i šalje diljem svijeta – naglašavajući značajan potencijal za uštedu troškova i resursa.

Tradicionalni sadržaj, inovativna isporuka

Takvi fizički rekviziti mogu biti iznimno vrijedni alati u objašnjavanju, primjerice, tehničkih značajki nove linije modela. Međutim, jedna od vrhunskih prednosti 3D modela u MR-u je njihova manevarska sposobnost unutar prostora za gledanje. Sposobnost gledanja virtualnih modela iz različitih kutova i perspektiva daje puno dublju i brže postignutu razinu razumijevanja od jednostavnog gledanja slika na ekranu. Sadržaj postaje znatno smisleniji za gledatelja, čija se pozornost može lako usmjeriti na područja o kojima se raspravlja. Na primjer, izdvajanjem određenih dijelova ili prelaskom na prikaz rastavljenog modela da biste vidjeli dijelove koji su prethodno bili skriveni. Ovo nudi razinu detalja i uvida u detaljnom tehničkom dijaprojekciji u kombinaciji s perspektivom i vizualnim dojmom fizičke izložbe.

'Već, predstavljanje na ovaj način čini se kao da je postalo druga priroda', kaže jedan od inženjera i prezentera na nedavnoj radionici. 'Priča sadržaja funkcionira poput tradicionalne prezentacije. Imate svoje bilješke na virtualnom oglasnom panou koji samo domaćin može vidjeti, a vi klikate kroz impresivne 3D animacije u prirodnoj veličini koje su oslobođene ograničenja ekrana – stojite unutar prezentacije, okruženi njome.'

Neprocjenjiv resurs

Pozitivnih reakcija bilo je i od strane novinara, koji su hvalili smisao za realizam i kvalitetu razlučivosti virtualnih elemenata na radionici. Izrazi iznenađenja i oduševljenja isticali su se ispod slušalica mnogih sudionika: osmjesi su se pojavljivali unisono kako su se otkrivali virtualni elementi i postajao jasan potencijal tehnologije. 'Bilo je uistinu fascinantno', kaže britanski automobilistički novinar Alex Goy. 'Mislim da je to neprocjenjiv resurs. Postoji gotovo opipljivost prezentacije […] možete proći kroz nju, možete posegnuti, a sve je također u mjerilu, tako da steknete dublji dojam o proizvodu, o tome što ulazi u njega i što možete učiniti s njim – što definitivno ne biste dobili s 2D emisijom ili grafikom na ekranu'

Porsche ulazi u mješovitu stvarnost
  • Porsche ulazi u mješovitu stvarnost
  • Porsche ulazi u mješovitu stvarnost
  • Porsche ulazi u mješovitu stvarnost
Radionica mješovite stvarnosti na primjeru Porsche Macana Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

Gledajući u sutra

Unatoč tome što su rani usvojitelji ove tehnologije u automobilskom sektoru, Porsche nije jedini u razumijevanju njezina potencijala. Prema P&S Intelligenceu, procjenjuje se da će do 2030. godine metaverzum dosegnuti globalnu tržišnu vrijednost od 1,5 bilijuna dolara, od čega 16,5 milijardi dolara dolazi samo iz automobilske industrije. Mlađe tržišne skupine trenutno čine veliku većinu metaverse korisnika; kada je anketirano, 56 posto ispitanika generacije Z reklo je da bi vjerojatnije kupili automobil ako bi ga prvi imali priliku doživjeti virtualno. Međutim, kako se digitalni afinitet svih dobnih skupina povećava, tako će se povećavati i njihova percipirana važnost iskustava metaverzuma.

Sada kada je ova primjena MR tehnologije dokazana, Porsche će nastaviti iskorištavati svoj potencijal za daljnje poboljšanje prezentacijskih iskustava na brojne načine: ugošćavanje događaja kojima se gosti pridružuju s različitih lokacija (teleprisutnost ili eng. telepresence); povećanje osjećaja uranjanja sa složenijim modelima i animacijama; olakšavanje veće fizičke interakcije s virtualnom imovinom; i još mnogo toga. Ove demonstracije prototipa samo su zagrebale površinu mogućnosti.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'