Treću generaciju sportske luksuzne limuzine karakterizira širi raspon digitalnih značajki, svjež i izražajan dizajn i širi spektar između dinamičkih performansi i udobnosti vožnje
Porsche Panamera ulazi u svoju treću generaciju modela. Luksuzna limuzina proizvođača sportskih automobila naglašava svoj sportski karakter još snažnijim pogonskim sustavima. Profil je poboljšan temeljito moderniziranim operativnim konceptom i obiljem inovativne tehnologije.
To uključuje novi sustav ovjesa Porsche Active Ride, koji kombinira značajno višu razinu udobnosti sa sportskim karakteristikama vožnje po kojima je Porsche poznat. Integracija vlastitog digitalnog ekosustava korisnika u Porsche Communication Management (PCM) nudi nove načine interakcije s automobilom. Tehnički, ali elegantan, dinamičan dizajn nove Panamere daje novo ažuriranje atraktivnim proporcijama linije modela. Širok raspon sustava pomoći vozaču i temeljito redizajnirana unutrašnjost usmjerena na vozača poboljšavaju iskustvo vožnje.
Snažniji E-Hybrid pogonski sklopovi i novi sustav ovjesa visokih specifikacija naglašavaju tvrdnju da se nudi najdinamičnija limuzina u segmentu.
Vrhunski osjećaj s najsuvremenijim sustavima ovjesa
Nova Panamera već dolazi s dvokomornim zračnim ovjesom s dva ventila i Porsche Active Suspension Management (PASM) kao standardnom opremom. Tehnologija s dva ventila odvaja povratnu i kompresijsku fazu kontrole amortizera i stoga nudi još širi raspon između udobnosti i sportskog stila: sustav osjetno prigušuje udarce od poprečnih zglobova i oštećenja ceste, dok istovremeno osigurava veću stabilnost tijela u dinamičnoj vožnji situacije. Upravljanje automobilom može se dodatno poboljšati zahvaljujući opcijskom upravljanju svim kotačima.
Uz to, inovativni sustav aktivnog ovjesa Porsche Active Ride dostupan je kao opcija za E-Hybrid modele nove Panamere. Ovaj sustav nadmašuje ostale koncepte ovjesa u svim relevantnim parametrima i nudi neviđeni raspon između udobnosti vožnje i dinamike vožnje. Osnova za to su novorazvijeni aktivni amortizeri – također s tehnologijom dva ventila – svaki spojen na električnu hidrauličku pumpu. To generira volumenski protok u amortizeru prema zahtjevu i stoga može stvoriti sile između karoserije i kotača na munjevit, vrlo precizan i ciljan način, koje se suprotstavljaju i gotovo u potpunosti kompenziraju sile koje proizlaze iz pobude ceste. Jednokomorni sustav zračnog ovjesa koji štedi težinu nadopunjuje ovu tehnologiju.
Šasija drži karoseriju Panamere cijelo vrijeme ravnom, čak i tijekom dinamičkog kočenja, upravljanja i manevara ubrzanja. Uz glatku vožnju, sustav gotovo potpuno apsorbira neravnine. U dinamičnim situacijama vožnje, sustav ovjesa Porsche Active Ride osigurava savršenu povezanost s cestom zahvaljujući uravnoteženoj raspodjeli opterećenja kotača.
Ako je aktiviran odgovarajući način rada, ovjes može prekomjerno kompenzirati tendencije propinjanja i kotrljanja kako bi se smanjile sile ubrzanja koje djeluju na putnike. U ovoj postavci, nova Panamera se naginje u zavojima kao motocikl. Povlači prednji dio prema dolje pri ubrzavanju, a stražnji pri usporavanju. Kada miruje, sustav ovjesa Porsche Active Ride podiže cijelo vozilo na udobnu visinu za ulazak ili izlazak.
Više E-Performance i sveobuhvatno obnovljeni motori
Porsche nudi ukupno četiri učinkovita E-Hybrid pogonska sklopa za novu Panameru, kao odgovor na veliku potražnju za ovom vrstom pogonskog sustava. Sve E-Hybrid varijante imaju veće performanse, domet i učinkovitost. Panamera Turbo E-Hybrid spremna je za lansiranje na tržište. Srce njegovog pogonskog sklopa temeljito je revidirani četverolitreni V8 turbo motor. Snaga novorazvijenog elektromotora je 140 kW (190 KS). Zajedno stvaraju snagu sustava od 500 kW (680 KS). Okretni moment sustava doseže impresivnih 930 Nm. Porsche integrira električni motor u kućište sveobuhvatno redizajniranog osmostupanjskog PDK mjenjača s dvostrukom spojkom. Doziranje s zasebnim kućištem E-motora štedi oko pet kilograma. Integracija jedinice u uljni krug mjenjača također optimizira toplinsku ravnotežu električne pogonske jedinice i omogućuje veći kontinuirani učinak elektromotora.
Panamera Turbo E-Hybrid ubrzava do 100 km/h za 3,2 sekunde i može se pohvaliti najvećom brzinom od 315 km/h. Kapacitet baterije sada mu je 25,9 kWh. To omogućuje ekvivalentni električni domet do 91 kilometar u kombiniranom WLTP ciklusu ili 83–93 km u gradskom ciklusu. Novi ugrađeni AC punjač od 11 kW skraćuje vrijeme punjenja na odgovarajućim punjačima na 2 sata i 39 minuta.
Za ovaj model Porsche deklarira sljedeće podatke: Potrošnja goriva kombinirana (WLTP) 1,7 – 1,2 l/100 km, CO₂ emisije kombinirana (WLTP) 38 – 26 g/km, Potrošnja električne energije kombinirana (WLTP) 29,9 – 27,5 kWh/100 km, električni domet kombinirano (WLTP) 76 – 91 km, električni domet u gradu (WLTP) 83 – 93 km).
Varijante Panamera i Panamera 4 također će biti dostupne u trenutku lansiranja. Preinake tlaka prednabijanja, protoka ubrizgavanja goriva i vremena paljenja optimiziraju performanse 2,9-litrenog V6 turbo motora. Sada stvara 260 kW (353 KS) i 500 Nm okretnog momenta – povećanje od 17 kW (23 KS) i 50 Nm u usporedbi s prethodnikom. To skraćuje sprint Panamere do 100 km/h na 5,1 sekundu i povećava njenu najveću brzinu na 272 km/h (Panamera: potrošnja goriva kombinirana (WLTP) 10,5 – 9,6 l/100 km, emisije CO₂ kombinirane (WLTP) 239 – 219 g/km). Panameri 4 s pogonom na sve kotače sada treba 4,8 sekundi i postiže 270 km/h (Panamera 4: Potrošnja goriva kombinirana (WLTP) 11,2 – 10,1 l/100 km, CO₂ emisije kombinirana (WLTP) 253 – 230 g/km).
Luksuzan i sportski iznutra i izvana
Nova Panamera zadržava karakteristične linije i proporcije linije modela. Duga je 5052 mm (Executive: 5202 mm), široka je 1937 mm i visoka 1423 mm (Executive: 1428 mm). Njegov temeljito obnovljeni izgled sportskoj limuzini daje još izražajniji i sportskiji izgled. Sprijeda, dodatni usisnik zraka iznad registarske pločice kompenzira povećanu potrebu za zrakom pogonskih sustava. Redizajnirana linija prozora u bočnom pogledu pojačava sedan karakter sportskog automobila s četvera vrata. Vanjski rubovi stražnjeg stakla u ravnini su s obrisima karoserije, stvarajući skladne linije na stražnjem dijelu automobila.
Koncept kokpita Porsche Driver Experience ima idealnu ravnotežu između digitalnih i analognih upravljačkih elemenata i postavlja ulazne i izlazne elemente bitne za vožnju duž vozačeve osi. Ručica mjenjača je izravno desno od kola upravljača. Prekidač načina rada za programe vožnje Normal, Sport i Sport Plus i upravljačke ručice pomoći također su izravno dostupni vozaču. To znači da ne moraju skidati pogled s ceste kako bi prilagodili programe vožnje i sustave pomoći.
Opcijski zaslon za suvozača blisko integrira suvozača u iskustvo vožnje. Zaslon od 10,9 inča na zahtjev prikazuje podatke o performansama vozila. Također omogućuje rad infotainment sustava i podržava video streaming dok je automobil u pokretu. Kako bi se izbjeglo ometanje onoga tko je za volanom, suvozačev zaslon se ne može vidjeti s vozačevog sjedala.
Prepoznatljivija Panamera Turbo E-Hybrid
Varijante modela koje nose naziv Turbo uživaju poseban položaj kod Porschea kao perjanice performansi. Porsche je učvrstio ovu poziciju u liniji modela s modelom Panamera Turbo E-Hybrid. Izvana ga karakterizira prepoznatljiva stražnja pregača s obojanim pločama difuzora i jedinstvena prednja pregača u boji karoserije. Tu su i kromirane ispušne cijevi u tamnoj bronci i opcijski kotači sa središnjim zaključavanjem, koji se također mogu specificirati na drugim modelima.
Turbo-ekskluzivna boja Turbonite koristi se kao kontrast na trakama bočnih prozora i Turbo logotipu na vratima prtljažnika, kao iu Porsche grbu na poklopcu motora, kotačima i upravljaču. U unutrašnjosti, Turbonite je kombiniran s karbonskim elementima za stvaranje sportskog ugođaja. Može se pronaći, na primjer, u središnjem brojaču okretaja na ploči s instrumentima i kao boja kontrola na središnjoj konzoli.
Digitalno iskustvo i novi sustavi pomoći
Nova Panamera postat će sastavni dio digitalnog ekosustava vozača. Kako bi se prijavili sa svojim osobnim Porsche ID-om, sve što kupci trebaju učiniti je skenirati QR kod prikazan u PCM-u svojim pametnim telefonom. Apple CarPlay® i Android Auto omogućuju povezivanje podataka pametnog telefona i vozila radi poboljšane upotrebljivosti. Integracija funkcija vozila iz aplikacije MyPorsche u Apple CarPlay® omogućuje optimiziran rad digitalnih funkcija i stvara jasniji pregled. Funkcijama kao što su klima uređaj, masaža sjedala i ambijentalna rasvjeta mogu se upravljati izravno putem Apple CarPlay® ili glasovnog asistenta Siri®.
Porsche također oprema Panameru standardnim Matrix LED prednjim svjetlima. HD Matrix LED sustav rasvjete visoke rezolucije, koji ima više od 32.000 piksela po prednjem svjetlu, dostupan je kao opcija. Nudi potpuno nove značajke osvjetljenja, kao što je namjensko osvjetljavanje trake. Domet osvjetljenja je do 600 metara. Porsche je značajno unaprijedio ponudu sustava pomoći u novoj Panameri. Standardni aktivni asistent za brzinu sada je u interakciji s prepoznavanjem prometnih znakova. Ako je sustav aktivan, Panamera neće automatski voziti brže od odgovarajućeg ograničenja brzine. Porsche InnoDrive uključujući prilagodljivi tempomat ima aktivno navođenje u traku i pomoć pri križanju. Pomoćnik pri skretanju sada je također dio niza funkcija. Novost je i to da tijekom automatskog parkiranja vozač više ne mora biti u automobilu, iako je i dalje odgovoran za manevar. Proces parkiranja može se pratiti s pametnog telefona s novom funkcijom Remote ParkAssist.
Isporuke u Europi početi će u ožujku 2024.
Nova Porsche Panamera već je dostupna za naručivanje. Nudi proširenu standardnu opremu u usporedbi s prethodnikom sa zračnim ovjesom s dva ventila i dvije komore, LED matričnim prednjim svjetlima, ParkAssistom, prekidačem načina vožnje na upravljaču, hlađenim pretincem za pametni telefon s funkcijom induktivnog punjenja i poboljšanim filtrom za finu prašinu s GPS-om. podržana funkcija automatske recirkulacije zraka. U Njemačkoj Porsche nudi novu Panameru od 107.800 eura (Panamera 4 od 111.900 eura) uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Panamera Turbo E-Hybrid počinje od 192.500 eura. Isporuke u Europi počet će u ožujku 2024.
Porsche proizvodi novu Panameru u svojoj tvornici u Leipzigu, u Njemačkoj. Proizvodna lokacija u Saskoj usko je povezana s Panamerom: od 2009. do 2016. ondje je sklapana prva generacija sportske limuzine s četvera vrata, dok je kompletna proizvodnja preseljena u Leipzig 2016. s uvođenjem druge generacije. Preinake za prilagodbu proizvodnji treće generacije Panamere integrirane su u tvornicu tijekom proteklih nekoliko mjeseci.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'