Tehološko rješenje

S novom CVVD tehnologijom Hyundai mijenja vrijeme otvaranja ventila

12.07.2019 u 15:41

Bionic
Reading

Novi Smartstream G1.6 T-GDi motor ugrađivati će se u Sonatu Turbo koja se ne prodaje u Europi, ali Hyundai kaže da radi na motorima s CVVD tehnologijom i za europsko tržište

Hyundai Motor Group je razvio prvu tehnologiju trajnog varijabilnog trajanja ventila na svijetu (Continuously Variable Valve Duration ili CVVD) koja će se pojaviti u budućim vozilima Hyundai i Kia. Inovacija je predstavljena u Hyundai Motorstudiju Goyang u srijedu uz Smartstream G1.6 T-GDi prvi motor koji je opremljen ovom tehnologijom.

Princip rada Hyundai CVVD tehnologije Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai

CVVD optimizira performanse motora i učinkovitost goriva, a istovremeno je ekološki prihvatljiv. Tehnologija upravljanja ventilom regulira trajanje otvaranja i zatvaranja ventila u skladu s uvjetima vožnje, postižući 4-postotna povećanja performansi i 5-postotna poboljšanja u potrošnji goriva. Nadalje, tehnologija smanjuje emisije za 12 posto.

Do sada su performanse i učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem upravljane tehnologijom regulacije promjenjivog ventila koja prilagođava vrijeme otvaranja i zatvaranja ventila i dubinu otvora ventila, sa snagom motora koja se proizvodi kroz ciklus usis-kompresija-ekspanzija-ispuh.

Tipične tehnologije regulacije s promjenjivim ventilom upravljaju rasporedom otvaranja i zatvaranja ventila (kao u Continuously Variable Valve Timing ili CVVT) ili kontroliraju volumen zraka koji se dopušta podešavanjem dubine otvora - kontinuirano promjenjivo podizanje ventila (Continuously Variable Valve Lift ili CVVL). Prethodne tehnologije upravljanja promjenjivim ventilom nisu mogle regulirati trajanje ventila, budući da je vrijeme zatvaranja ventila bilo podređeno vremenu otvaranja i nije moglo odgovoriti na različite situacije vožnje. CVVD vodi tehnologiju u novom smjeru podešavanjem koliko dugo je ventil otvoren.Primjeri ova dva tipa varijabilnog podešavanja bregastog vratila su BMW sustavi Vanos (vrijeme otvaranja) i Valvetronic (podizanje ventila).

Kada vozilo održava stalnu brzinu i zahtijeva nisku snagu motora, CVVD otvara usisni ventil od sredine do kraja takta kompresije. Time se povećava učinkovitost goriva smanjenjem otpora uzrokovanim kompresijom. S druge strane, kada je snaga motora visoka, kao kada automobil vozi velikom brzinom, usisni ventil se zatvara na početku kompresijskog takta kako bi se povećala količina zraka korištenog za eksploziju, povećavajući okretni moment za poboljšanje ubrzanja.

Uz novu CVVD tehnologiju predstavljen je novi Smartstream G1.6 T-GDi motor, četverocilindrični benzinski turbo agregat sa 180 konjskih snaga i 265 Nm okretnog momenta. Novi pogon je prvi koji je koristio novu CVVD tehnologiju Grupe i također ima recirkulaciju ispušnih plinova niskog tlaka (Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation ili LP EGR) kako bi dodatno optimizirao učinkovitost goriva.

Sustav recirkulacije ispušnih plinova vraća dio plina koji je izgorio motor u komoru za izgaranje, stvarajući efekt hlađenja i smanjujući emisiju dušičnih oksida. G1.6 T-GDi također ima sustav niskog tlaka koji preusmjerava ispušni plin na prednji dio kompresora turbopunjača, a ne u usisni sustav, kako bi se povećala učinkovitost pod uvjetima visokog opterećenja.

Osim toga, novi uređaj ima integrirani sustav za upravljanje toplinom koji brzo zagrijava ili hladi motor na optimalnu temperaturu i snažan sustav izravnog prskanja koji postiže 350 bara, premašujući 250 bara prethodnog T-GDi motora. Osim toga, trenje motora smanjuje se za 34 posto uz primjenu pokretnih dijelova s ​​malim trenjem.

Novi Smartstream G1.6 T-GDi motor ugrađivati će se u Hyundai Sonatu Turbo, koja je spremna za uvođenje na tržište u drugoj polovici ove godine. Ova premijera bit će prva u nizu novih Hyundai i Kia vozila s motorom. Informacije o prvom Kia vozilu s ovim motorom bit će objavljene kasnije kako se bude bliži datum lansiranja vozila.

S obzirom da Sonata nije namijenjena za europsko tržište nije posve jasno kada i hoće li se uopće ovaj G1.6 T-GDI motor pojaviti u Europi. No, Hyundai kaže da radi na motorima s CVVD tehnologijom i za europsko tržište.