euro ncap

Sigurnost mora biti na prvom mjestu: Veliki i teški SUV-ovi i dalje dolaze na tržište

07.12.2023 u 07:39

Bionic
Reading

Godinama je Euro NCAP bio optuživan za povećanje težine automobila. Smatralo se da dodatne sigurnosne značajke znače dodatnu masu. To zapravo nikada nije bio slučaj, a povećanje težine vozila koje vidimo danas sigurno nije povezano sa sigurnošću. A koji je onda razlog?

Jučer je, u svom posljednjem ovogodišnjem izdanju, Euro NCAP objavio sigurnosne rezultate jedanaest automobila: Volkswagen ID.7, BMW serije 5, Mercedes-EQ EQE SUV, Byd Tang, Kia EV9, Xpeng G9, VinFast VF8, smart #3, Byd Seal-U, Honda ZR-V i Hyundai Kona. U kontekstu COP28, činilo bi se ohrabrujućim da su većina njih električna vozila, ali ovo izdanje naglašava zabrinjavajući trend potražnje potrošača za težim, snažnijim i višim automobilima koji ne samo da ugrožavaju druge vozače, već imaju i negativnan učinak na okoliš.

Od 11 ocijenjenih novih automobila, samo tri teže manje od dvije tone, a samo je jedan, smart #3, klasificiran kao mali obiteljski automobil. Rastuća potražnja potrošača za električnim vozilima otvorila je mogućnosti novim sudionicima na europskom tržištu.

Volkswagen ID.7 na Euro NCAP testiranjima Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

Nekoliko automobila koji su testirani 2023. bili su kineskih proizvođača koji su jedva čekali dokazati svoju važnost europskim kupcima. Po prvi put u ponudi je i automobil iz Vijetnama. S pozitivne strane, proizvođači, etablirani ili novi, dobro reagiraju na zahtjeve Euro NCAP-a koji su stupili na snagu početkom ove godine i 8 od jedanaest vozila dobilo je ocjenu s pet zvjezdica.

'Godinama je Euro NCAP bio optuživan za povećanje težine automobila. Smatralo se da dodatne sigurnosne značajke znače dodatnu masu. To zapravo nikada nije bio slučaj, a povećanje težine vozila koje vidimo danas sigurno nije povezano sa sigurnošću - to je zbog sklonosti potrošača većim vozilima i elektrifikacije, pri čemu se sve veće baterije koriste kako bi se smanjila zabrinutost potrošača za domet. Ali to je trend koji ne pomaže ni sigurnosti ni okolišu: veliki, teški automobili općenito su manje energetski učinkoviti od malih, lakih, a postoji zabrinutost za sigurnost kada se te dvije vrste vozila sudare ili, još gore, kada su ranjivi sudionici u prometu uključeni.' izjavio je Dr. Michiel van Ratingen, glavni tajnik Euro NCAP-a.

VW ID.7, BMW serije 5, Mercedes-EQ EQE SUV

Volkswagen ID.7 je obiteljski električni model s četvera vrata srednje veličine, slične veličine kao Passat koji je sada ukinut, a njegov stilski izgled predstavlja izvrsnu sveobuhvatnu izvedbu u sigurnosti u slučaju sudara s visokim rezultatom od 95 posto u Zaštiti odraslih i postigavši jedan od najboljih ukupnih rezultata godine.

Ovaj je automobil također kompatibilan partner na cesti, pružajući ne samo zaštitu svojim putnicima, već i drugima koje bi mogao sresti na svom putovanju. Nešto manji od svog prethodnika, BMW serije 5 privlačan je izbor za potrošače u sektoru koji uključuje atraktivne konkurente kao što su Audi A6, Genesis G80, Jaguar XF, Lexus GS i Volvo S90. Ovaj veliki obiteljski automobil je odmah iza Volkswagena u svojim sigurnosnim performansama, iako nije tako dobar u zaštiti zdjelice i bedrene kosti u testu frontalnog sudara. Oba vozila postižu udobnu ocjenu od pet zvjezdica.

Mercedes-EQ EQE je veliki električni SUV s odgovarajućom cijenom, ali koji postiže sveukupno vrlo dobre performanse, posebno u svojim tehnologijama za sigurnosnu pomoć. Vozilo je iznevjerilo nedostatak robusnosti središnjeg sustava zračnih jastuka automobila, koji je pokazao potencijalnu ozljedu glave za putnike sprijeda. Dobiva ocjenu od pet zvjezdica.

KIA EV9 na Euro NCAP testiranjima Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

Byd Tang, Byd Seal-U, Kia EV9, Xpeng G9

Prvi kineski automobil u prosinačkoj liniji Euro NCAP-a je Byd Tang, koji se pridružuje tri druga automobila u Bydovoj paleti kao ivozilo s pet zvjezdica. Byd je već dugi niz godina jedan od najvećih svjetskih proizvođača baterija i proizvođač električnih automobila u Kini gotovo cijelo desetljeće, tako da, iako je nova u Europi, tvrtka ima mnogo iskustva u proizvodnji iz kojeg drugi proizvođači automobila mogu učiti.

Byd dokazuje da ima mjeru sigurnosti s dobrim ukupnim rezultatom i ocjenom od pet zvjezdica. U ovom izdanju, Euro NCAP je testirao mali SUV Byd Seal-U, koji također ima dobre performanse, s punim bodovima za AEB motocikla. I dalje težak preko dvije tone, automobil je manji od većine ostalih SUV-ova koji su ovaj put testirani.

Uz Byd Seal, Kia EV9 proizvedena u Koreji natječe se za Automobil godine 2024. i prvo je Kijino električno vozilo s tri reda sjedala.

Kao posljedica toga, automobil je vrlo velik, no neki bi rekli da predstavlja vizualni dojam na cesti. Vozilo dolazi opremljeno nizom sigurnosne opreme za djecu i ima dobre dinamičke performanse, postižući udobnu ocjenu od pet zvjezdica.

Xpeng G9 je drugi kineski Xpeng koji je testirao Euro NCAP. Dobio je dvostruku ocjenu od pet zvjezdica jer je istovremeno prošao sigurnosno i Green NCAP testiranje. U testiranju sigurnosti, G9 SUV je sveukupno dobro pokazao, osim male lutke vozačice koja je 'zaronila' u testu pune širine.

To je omogućilo da zdjelica lutke sklizne ispod trbušnog dijela pojasa i ukazuje na veći rizik od ozljede abdomena. Zaštita glave pješaka nije bila tako dobra kao kod mnogih drugih automobila testiranih u ovom izdanju. Unatoč tome, G9 je ispunio zahtjeve za pet zvjezdica Euro NCAP-a, a danas mu je i Green NCAP dodijelio ocjenu od pet zvjezdica.

BMW serije 5 na Euro NCAP testiranjima Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

Smart #3, VinFast VF8 SUV, Honda ZR-V, Hyundai Kona

Smart #3 također proizvodi Geely u Kini i ovo je drugi električni SUV koji proizvodi ta tvrtka. Veći od prethodnih vozila koje je proizveo Smart, još uvijek postoje neki izazovi s nedovoljnim performansama zaštite na suprotnoj strani i lutke putnika na prednjem sjedalu dolaze u kontakt tijekom testiranja. Vozilo nije opremljeno detekcijom prisutnosti djeteta. Vozilo, međutim, još uvijek uspijeva postići siguran rezultat od pet zvjezdica.

Vijetnamski pokretač električnih vozila VinFast nedavno je lansirao svoj prvi model u Europi, VF8 SUV s dva reda i pet sjedala, koji je prvi VinFast koji je Euro NCAP ikada testirao. Automobil je dobio ocjenu s četiri zvjezdice, iznevjeren nedostatkom robusnosti sigurnosnog sustava, ali inače zaštita djece i ranjivih korisnika pokazala se dobrom.

Hondin mali SUV ZR-V jedini je automobil u ovom izdanju koji nudi čisti hibridni pogon i sa svojih 1,6 tona težine praznog vozila najlakše je vozilo među ocijenjenim automobilima. Njegova izvedba i u testovima sudara i u testovima aktivne sigurnosti bila je nešto ispod praga performansi od pet zvjezdica, što je rezultiralo ocjenom od četiri zvjezdice za ZR-V.

Posljednjeplasirani i pravo razočarenje u ovom izdanju je Hyundai Kona, koji je prošao s četiri zvjezdice, u stvarnosti, srećom izbjegavši tri zvjezdice. Ovaj rezultat je rezultat njegove izvedbe ispod standarda, posebno u pomoći vozaču i izbjegavanju sudara.

Hyundai je napravio veći automobil i njegovu unutrašnjost kako bi se natjecao u svojoj klasi, ali tvrtka ne bi trebala pretpostaviti da su njeni kupci zadovoljni razinom sigurnosti koja zaostaje za konkurencijom.

  • +24
Euro NCAP testiranja Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

Tportal je i na WhatsAppu

Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'