Dok se mnogi tradicionalni entuzijasti ne slažu baš s idejom da se upravo ime Mustang koristi za jedno električno vozilo, stručnjaci kažu da koristi nadmašuju rizike
Ford je predstavio svoj dugonajavljivani električni Mustang pod imenom Mach-E. Kako smo i najavili, Ford je na sajmu SEMA 2019 u Las Vegasu predstavio jednokratni električni prototip Mustang Lithium, snage 662 kW (900 KS). No upravo objavljeni Mustang Mach-E je ono što američki proizvođač namjerava izbaciti na globalno tržište.
Mustang Mach-E ne samo da za Ford predstavlja ozbiljan napredak u baterijskim električnim vozilima, već predstavlja i određeni rizik s obzirom na dugu povijest ovog kultnog američkog automobila pod imenom Mustang, koji je na tržištu već više od pola stoljeća. Naravno, ovo se odnosi na vanjski izgled novog modela, koji se dramatično razlikuje od svih svojih prethodnika.
Crossover, koji se nudi u inačicama s pogonom na zadnje kotače i pogonom na sve kotače, Fordov je odgovor Tesli, General Motorsu i drugima koji su već odavno izašli na tržište sa svojim električnim vozilima dugog raspona. Mach-E ima domet od 483 km (300 milja).
Fordovi čelnici rekli su da su naučili i poboljšali ono što su njihovi suparnici učinili nudeći sveobuhvatnu strategiju EV-a koja uključuje opsežnu mrežu punionica, tisuće certificiranih servisnih centara i pristup financijskim saveznim potporama koji neki drugi proizvođači ne mogu više iskoristiti.
Mach-E označava drastičnu promjenu strategije Fordovih ranijih napora za elektrifikaciju, s modelima za zaborav, koji se više i ne proizvode, što uključuje hibridne i električne limuzine. Ford se oslanja na prepoznatljivost imena Mustang kako bi pridobio kupce koji su inače bili sumnjičavi prema električnim vozilima.
'Tražimo od ovog vozila da postigne puno', rekao je Paul Johnston, menadžer za arhitekturu vozila. 'To je utility vozilo, EV i Mustang."
Ta je odluka donesena ubrzo nakon što je izvršni direktor Jim Hackett preuzeo svoju poziciju 2017. Dizajneri su odlučili kreirati vozilo 'nadahnuto Mustangom', ali na kraju su ga odlučili dodati obitelji automobila s ovim simbolom nakon što su shvatili sličnosti između EV-a i kupaca sportskih automobila.
U isto vrijeme, potražnja za Mustangom i drugim sportskim kupeima neprestano je padala jer kupci napuštaju klasično tržište automobila i okreću se prema SUV modelima. Prodaja Mustanga u SAD-u pala je za 10 posto, na 55.365 isporuka do rujna.
Mach-E je prvi Mustang crossover i prvi Mustang sa pogonom na sve kotače. Proizvoditi će se u Meksiku, u Fordovoj tvornici automobila Cuautitlan koja se ranije koristila za proizvodnju modela Fiesta.
Dok se mnoigi tradicionalni entuzijasti ne slažu baš s idejom da se upravo ime Mustang koristi za jedno električno vozilo, stručnjaci kažu da koristi nadmašuju rizike.
Mach-E će biti dostupan u standardnoj izvedbi s litij-ionskom baterijom od 75,7 kWh i verzijama s produljenim dometom od 600 km (baterija od 98,8 kWh), s ciljanim rasponom prema WLTP-u s pogonom na stražnjim kotačima od najmanje 483 km. Baterija se nalazi ispod podnice automobila između dviju osovina.
Uz ograničeno prvo izdanje, biti će dostupno u četiri izvedbe: Select, California Route 1, Premium i GT.
Ford kaže da su ciljane performanse od 338 KS (248 kW) i 565 Nm okretnog momenta osnovne verzije. Očekuje se da će GT izvedba imati 465 KS (342 kW) i okretni moment od 830 Nm i vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h usporedivo s onim u modelu Porsche 911 GTS.
Sportski model GT, koji dolazi samo u proširenom asortimanu i s pogonom na sva ćetiri kotača, uključuje i neke dodatne dizajnerske značajke koje nisu dostupne na drugim modelima, poput polikarbonatne rešetke zasebne boje od ostatka karoserije, ekskluzivni dizajn kotača i logo Mustanga koji svijetli.
'Mustang Mach-E potpuno odbacuje ideju da su električna vozila dobra samo u smanjenju potrošnje goriva', navodi se u izjavi Hau Thai-Tanga, Fordovog glavnog direktora za razvoj proizvoda i nabavu. 'Ljudi žele automobil uzbudljiv za vožnju, koji izgleda prekrasno i koji se lako može prilagoditi njihovom načinu života - a Mustang Mach-E sve to isporučuje u neusporedivom stilu.'
Stražnji prtljažnik ima prostora od 821 litra, što se može povećati na 1687 litara kada su spušteni nasloni stražnjih sjedala. Crossover također ima prednji prtljažnik od 135 litara koji ima odvod, što kupcima omogućuje da stave u njega led kako bi se koristio kao hladnjak.
Uključuje tri načina vožnje: Whisper, Engage i Unbridled. Svi su posebno prilagođeni različitim vozačkim iskustvima. Unutrašnjost Mach-E sadrži dizajnerske značajke slične Tesli, uključujući 15,5-inčni dodirni zaslon i minimalističku nadzornu ploču. Dolazit će s novo-generacijskim informacijsko-zabavnim sustavom Sync i imati će mogućnost ažuriranja putem zraka. Također uključuje materijale neživotinjskog porijekla, uključujući sintetičku kožu na upravljaču i sjedala.
Mach-E trebao bi se naći u prodaji krajem iduće godine, iako će GT verzija biti dostupna od proljeća 2021. Čelnici Forda nisu rekli ništa o cijenama za Mach-E, ali su rekli da će ona iznositi između 40.000 i 50.000 dolara. Kupci u SAD-u će imati pristup saveznom poreznom kreditu u iznosu od 7.500 dolara, što dodatno snižava cijenu.