NIŠTA DOBRO

Što se dogodi mjenjaču kad prebacite u ‘rikverc’ pri 100 km/h?

17.09.2018 u 12:03

Bionic
Reading

Automobilska mehanika, poglavito mjenjački sustavi, možda djeluju kao da su plod crne magije no riječ je o poprilično rudimentarnoj tehnologiji koja je, doduše, značajno usavršena posljednjih desetljeća

Modeni mjenjači morali su evoluirati kako bi se lakše i učinkovitije nosili sa sve snažnijim motorima, te pritom optimizirali potrošnju. Ipak neke stvari, povećanom broju stupnjeva prijenosa unatoč, ostale su iste, tako da koliko god brzina imali za vožnju prema naprijed - samo je jedna za vožnju unatrag.

Već smo pisali da nije dobro koristiti spojku kao kočnicu, pa prilikom vožnje unatrag prebacivati mjenjač u prvi stupanj prijenosa prije nego li se automobil zaustavi. No što se dogodi ako radite suprotno - prilikom kretanja unaprijed prebacite u ‘rikverc’?

Ništa dobro. I u ovoj situaciji mjenjač, spojka i motor služe kao kočnica.

Ekipu YouTube kanala MasterMilo82 zanimalo je što se dogodi kad stvari postanu ekstremne - kad pokušate prebaciti u rikverc pri, primjerice, 100 km/h.

  • +5
Nina spasila Opel Astru od pada u more Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovacic/PIXSELL

Za provođenje ovog ‘testa’ iskoristili su staru Opel Astru koja je definitivno vidjela bolje dane, a odgovor na gore navedeno pitanje je - ništa. Opelov mjenjač odbio je zapovijed. Dečki su potom progresivno provodili proces te je mjenjač uspješno prebacivao u stupanj za vožnju unatrag pri 20, 35 i 50 km/h, dok se pri 70 km/h motor ugasio.

Čitav proces bio je popraćen poprilično neugodnim zvukovima i mirisima, a impresivno djeluje podatak da je nakon svog ovog maltretiranja Astra ostala u voznom stanju.

Svi oni koji su se nadali eksploziji mjenjača, nažalost, ostat će razočarani, no zato drugi dio videa jasno pokazuje kako funkcionira ručni mjenjač i zašto nikad ne biste trebali nepropisno izmjenjivati brzine.

Izvor: Screenshot