za europu

Subaru lansirao potpuno novi Crosstrek: Naprednija verzija popularnog XV-a

14.10.2023 u 11:20

Bionic
Reading

Crosstrek je potpuno nova iteracija modela Subaru XV, kojeg će zamijeniti u europskoj liniji. Od svog originalnog lansiranja 2011. godine, Subaru XV je bio iznimno popularan izbor među vozačima Subarua u Europi i čini više od 40 posto ukupne prodaje ove godine

Subaru Europe, europska podružnica Subaru Corporationa, je najavila lansiranje potpuno novog Crosstreka u Europi. Crosstrek je potpuno nova iteracija modela Subaru XV, kojeg će zamijeniti u europskoj liniji. Od svog originalnog lansiranja 2011. godine, Subaru XV je bio iznimno popularan izbor među vozačima Subarua u Europi. Kako je njegova popularnost rasla tijekom godina, model je postao ključan u pomicanju imidža marke Subaru izvan njegovog snažno utemeljenog nasljeđa reli utrka u nišnu marku SUV vozila za aktivnu vožnju na otvorenom, pokazujući funkcionalne vrijednosti usredotočene na sigurnost, užitak u vožnji i izdržljivost, vlasnici Subarua obično govore na 'Sigurno, zabavno, teško'. Subaru XV je trenutno Subaruov najprodavaniji model u Europi i čini više od 40 posto ukupne prodaje ove godine (od siječnja do kolovoza 2023.).

Subaru e-Boxer hibridni pogonski sklop

Potpuno novi Crosstrek nastavlja čuvati karakterističnu kombinaciju sustava stalnog simetričnog pogona na sve kotače (S-AWD) s hibridnim pogonskim sklopom e-Boxer. Uključuje 2,0-litreni horizontalno nasuprotni četverocilindrični motor (tzv. H-motor ili boxer motor) s izravnim ubrizgavanjem, uparen s električnim motorom unutar prilagođenog prijenosa Lineartronic.

Iako zasad nema preciznijih podataka, pretpostavlja se da će Subaru u Crosstreku zadržati svoj FB20 benzinski boxer motor, prikladno optimiziran u smislu potrošnje goriva, modificiran za upotrebu isključivo na hibridnim modelima. To je dvolitreni 4-cilindrični boxer motor, s izravnim ubrizgavanjem, dvostrukom bregastom osovinom, s prirodnim usisom. Ovaj motor je uparen s CVT Lineartronic bezstupanjskim mjenjačem s lančanim prijenosom, uz mogućnost ručnog mijenjanja stupnjeva prijenosa u 7 'brzina' pomoću polugica na volanu, dok se snaga na kotače prenosi Active Torque Split AWD sustavom.

Njegova maksimalna snaga je 150 KS (110 kW) između 5600 i 6000 okr./min. i ima najveći okretni moment od 194 Nm pri 4000 okr./min. Njegova električna pogonska jedinica se sastoji od AC (izmjenična struja) sinhronog elektromotora s trofaznim trajnim magnetima, koji pruža snagu od 12,3 kW (16,7 KS) i okretni moment od 66 Nm, a smješten je unutar 'Hybrid Lineartronic' mjenjača.

Baterije su litij-ionskog tipa s maksimalnom snagom od 13,5 kW i napona 118,4 V, te kapaciteta 4,8 Ah.

Subaru Crosstrek Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Hibridni pogonski sklop e-Boxer pomaže ostvariti još niže težište i bolje uravnoteženu raspodjelu težine vozila naprijed/straga. Optimizirana ravnoteža okretnog momenta prednjih i stražnjih kotača Permanent S-AWD-a pokazuje bolje vozne performanse za udobnu i brzu vožnju, kao i stabilno upravljanje. Hibridni pogonski sklop e-Boxer prilagođava omjer podjele snage između motora i elektromotora kako bi odgovarao uvjetima vožnje, mijenjajući između 3 načina vožnje: vožnja motorom, EV vožnja i Motor Assist vožnja.

S-AWD integralni pogon na sva četiri kotača

Standardno opremljeni stalni S-AWD (Symmetrical All-Wheel Drive) sustav pruža pouzdanje i sposobnost za sve vremenske uvjete, dok standardni Active Torque Vectoring nudi poboljšano upravljanje i performanse u zavojima.

S električnim servoupravljačem s dva zupčanika, upravljačka osovina vozača odvojena je od pomoćne osovine motora, čime se smanjuje početni otpor upravljanja, dok velika krutost potpore i precizna kontrola omogućuju glatkiji i linearniji prijenos zakretnog momenta, što rezultira sportskim osjećajem upravljanja bez ikakvih kašnjenja odgovora.

Standardno opremljen SI-DRIVE koji omogućuje performanse vožnje prilagođene svakom raspoloženju i scenariju vožnje. Način rada 'I' podržava rad s obzirom na uštedu goriva, dok način rada 'S' poboljšava odziv pri ubrzanju.

Globalna platforma Subaru je poboljšana. Dinamička kvaliteta podvozja i karoserije je usavršena. Predvidljiva stabilnost u vožnji postignuta je povećanjem torzijske krutosti za 10 posto, povećanjem krutosti karoserije i nosača, kao i poboljšanjem osjećaja upravljanja bez kašnjenja reakcije. Dodana su pojačanja i čelični limovi visoke rastezne čvrstoće koji poboljšavaju sigurnosne performanse pri sudaru, a okvir unutarnjih ploča poklopca motora je optimiziran, poboljšavajući zaštitu pješaka.

X-Mode sustav

Potpuno novi Crosstrek ima X-Mode, sustav koji preuzima kontrolu nad motorom, mjenjačem, sustavom pogona na sve kotače i kočnicama za optimalnu trakciju na skliskim površinama i strmim usponima. Mogu se odabrati različiti načini vožnje koji odgovaraju različitim površinama ceste i uvjetima vožnje. X-Mode također ima funkciju Hill Descent Control koja vozaču omogućuje vožnju niz strme uzbrdice sigurnom, konstantnom brzinom bez pritiskanja papučice kočnice i da se usredotoči isključivo na upravljanje vozilom. Na potpuno novom Crosstreku, po prvi put, X-Mode je sada dostupan i pri vožnji unatrag.

Crosstrek dolazi s minimalnim razmakom od tla od 220 mm, zajedno s poboljšanim prilaznim i odlaznim kutovima, koji smanjuju rizik od povlačenja prednjeg dijela karoserije ili propadanja automobila, dok nudi razmak od ceste za širi raspon aktivnosti. Također dolazi s kapacitetom vuče od 1270 kg.

Vanjski dizajn

Vanjski izgled novog Crosstrek e-Boxer-a izražava njegovu čvrstu i robusnu prirodu. Oštrije i dinamičnije linije primijenjene su na vanjski izgled modela i nastavljaju slijediti Subaruovu filozofiju dizajna Dynamic x Solid. Obloga na prednjoj rešetki je proširena. Stražnja kombinirana svjetla daju mu sigurniji stav. Uzdignuti poklopac motora sprijeda i izbočeni branik na bokovima vozila naglašavaju njegovu oštru formu.

Za Europu je dostupno ukupno 10 vanjskih boja, uključujući četiri novorazvijene boje (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic & Sapphire Blue Pearl).

Unutrašnje uređenje

Sa sivim dvobojnim stilom i srebrnim šavovima, dizajn interijera izražava prikladnost Crosstreka za aktivan životni stil na otvorenom. Dok vozaču pruža optimalan položaj za vožnju, prostrana unutrašnjost je optimizirana zahvaljujući proširenom prostoru za ramena, udobnom razmaku između središta sjedala i udobnom prostoru za glavu i noge.

Crosstrek nudi do 1314 litara prtljažnika. S lako dostupnim stražnjim sjedalima, stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40 omogućuju slobodno povećanje prostora prtljažnika. Zahvaljujući umjerenoj visini za lakši pristup i širokom otvoru, utovar/istovar prtljage sada je lakši.

Raspon brisanja poluge stražnjeg brisača je proširen (+45 mm) i dodana je jedna dodatna mlaznica za pranje prednjeg stakla u sredini vozila (što dovodi do ukupno 3 mlaznice sprijeda), što omogućuje bolju vidljivost.

Inženjeri su si postavili izazov da Crosstreku dodijele standarde kvalitete vožnje, standarde tišine i udobnosti vožnje koji se obično povezuju sa znatno skupljim modelima u višim segmentima. Iako su kvantitativna poboljšanja Globalne platforme znatno podigla ove standarde na svakoj novoj iteraciji Subarua XV, a testovi mjerenja pokazali su poboljšane vrijednosti svaki put, čini se da senzorske procjene nisu dovoljno odražavale nove standarde koje su inženjeri ciljali za Crosstrek; postojao je jaz između onoga što su govorile brojke i onoga što su iskusili testni vozači.

Inženjeri su tada odlučili pristupiti izazovu iz nove perspektive. Obratili su se i surađivali s medicinskim stručnjacima i bacili novo svjetlo na čimbenike koji utječu na udobnost vožnje, vizualni i fizički umor na dugim putovanjima. Formulirali su hipoteze o tome kako kotrljanje i rezonancija utječu na određena područja kralježnice i uzrokuju bolove u leđima na dugim putovanjima, ili kako dane frekvencije vibracija, iako se ne čujno percipiraju, utječu na određena područja unutarnjeg uha i uzrokuju umor, mučninu na cesti.

Ovaj novi pristup doveo je do razvoja sjedala koja sprječavaju podrhtavanje glave ((smanjenje pokreta glave u odnosu na njihanje karoserije vozila: pribl. poboljšanje od 15 posto u usporedbi sa Subaruom XV, kao i kretanje glave na valovitoj cesti: njihanje glave (suvozačevo sjedalo) smanjeno je za pribl. 44 posto)).

Kao i mjera koje su značajno smanjile zvučni pritisak u kabini ((stopa smanjenja zvučnog tlaka u kabini (oštroća pri vožnji brzinom od 20 km/h): pribl. 50 posto poboljšanja u usporedbi sa Subaruom XV)) i omogućile dostizanje standarda kvalitete vožnje, tišine i udobnosti koje su inženjeri željeli postići s potpuno novim Crosstrekom.

Subaru Crosstrek za Europu
  • Subaru Crosstrek za Europu
  • Subaru Crosstrek za Europu
  • Subaru Crosstrek za Europu
  • Subaru Crosstrek za Europu
  • Subaru Crosstrek za Europu
    +12
Subaru Crosstrek Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Infotainment

Potpuno novi Crosstrek dolazi sa Subaru zajedničkim sučeljem jednostavnim za korištenje koje sadrži 11,6-inčni, full HD zaslon osjetljiv na dodir središnji informacijski zaslon. Osim tipki na dodir, hardverski prekidači i dalje su dostupni za radnje koje bi vozači trebali obavljati bez skretanja pogleda radi sigurne vožnje.

Infotainment sustav sada ima zaključavanje PIN kodom dizajnirano da spriječi curenje osobnih podataka tijekom parkiranja vozila. Ovo također obavještava korisnika kada se vozilo kreće izvan unaprijed postavljenog područja, korisno za signaliziranje ako se ne vozi kako je predviđeno ili je jednostavno ukradeno.

Usvojena je nova metoda za postavljanje odredišta pomoću what3words koja korisnicima omogućuje prepoznavanje točnih lokacija postavljanjem odredišta na temelju odgovarajućih riječi. Crosstrek također nudi poboljšanu povezanost kompatibilnu s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto.

Sigurnosni sustavi

Potpuno novi Crosstrek ima najnoviju verziju EyeSight Driver Assist tehnologije, Subaruovog sustava za sprječavanje sudara sa stereo kamerom. Ima znatno širi raspon prepoznavanja (raspon je gotovo udvostručen). Novi sustav prepoznaje vozila na dva kotača i pješake s lijeve i desne strane vozila. Sada uz korištenje električnog pojačivača kočnice s boljim odzivom pojačanja, poboljšani su odziv kočenja prije sudara i smanjena radna buka.

Nova tehnologija EyeSight Driver Assist dolazi s 14 funkcija; Od kojih je 7 novih (prednje kočenje prije sudara, autonomno upravljanje u nuždi, funkcija centriranja trake, pomoć pri zadržavanju trake u nuždi, prepoznavanje prometnih znakova, inteligentni limitator brzine, monitor EyeSight Assist). Sustav EyeSight ugrađen je kao standardna oprema.

Ostale standardno opremljene funkcije uključuju automatsko kočenje unatrag (RAB), sustav nadzora vozača (DMS) i Subaruov sustav za otkrivanje stražnjeg vozila (SRVD), kao i neke sigurnosne značajke koje su prvi put u Subaruu; kao što su LED svjetla za zavoje koja poboljšavaju vidljivost noću i pomažu u ranom uočavanju pješaka i bicikala, te bočni zračni jastuci za vozačevo sjedalo (ukupno devet zračnih jastuka).