Najrobusniji i najpogodniji je to model Crosstrek ikada s razmakom od tla od 236 mm, nadograđenim ovjesom i gumama za sve terene, a pokreće ga 2,5-litreni Subaru boxer motor s izravnim ubrizgavanjem
Subaru je predstavio Crosstrek Wilderness za 2024., ekskluzivni model za tržište Sjeverne Amerike. Inače, naziv modela Crosstrack je osim na sjevernoameričkom tržištu poznat globalno kao model XV. Treba reći i da naziv 'Wilderness' odgovara našoj riječi 'Divljina', što već samo po sebi sugerira i njegovu namjenu – vožnju izvan asfaltiranih prometnica.
Ovo je treći model u obitelji Subaru Wilderness, nakon modela Outback Wilderness (ekskluzivno za sjevernoameričko tržište) predstavljenog u ožujku 2021. i Forester Wilderness-a (ekskluzivno za sjevernoameričko tržište) predstavljenog u rujnu 2021. S već impresivnim popisom standardnih značajki, Subaru kaže da Crosstrek Wilderness dodaje ekskluzivna mehanička, dizajnerska i funkcionalna poboljšanja za dodatnu sposobnost na cestama i stazama kojima se manje putuje.
Dodaje ekskluzivni stil, na primjer s potpuno novim prednjim i stražnjim odbojnicima, naglašenom šesterokutnom prednjom maskom, većim oblogama lukova kotača i jedinstvenim šesterokutnim LED svjetlima za maglu. Krovni spojler u boji karoserije i crni bočni retrovizori nadopunjuju izgled robusnog crossover/SUV-a. Među ponuđenim vanjskim bojama dostupna je Geyser Blue plava: ekskluzivna boja za ostale linije modela Wilderness. Zanimljivo, novi Crosstrek Wilderness ima krovnu šinu u obliku ljestvi, što omogućuje fleksibilnost za postavljanje širokog spektra dodataka za nošenje tereta na krovu.
Subaru boxer motor
Crosstrek Wilderness pokreće 2,5-litreni Subaru boxer motor s izravnim ubrizgavanjem, sa 182 KS (132 kW) i 239 Nm maksimalnog okretnog momenta. Subaru je projektirao pogonski sklop za bolje performanse izvan ceste ugradnjom revidiranog omjera prijenosa diferencijala i ponovno podešenog Lineartronic CVT bezstupanjskog mjenjača.
Poboljšanje konačnog prijenosnog omjera poboljšava sposobnost 'penjanja' vozila, a novo podešavanje za CVT optimizira vuču pri malim brzinama i na skliskim površinama. Uz to, maksimalni kapacitet vuče je udvostručen na 1588 kg, zahvaljujući dodavanjem hladnjaka ulja za prijenos.
Ekskluzivne komponente ovjesa daju udaljenost od tla od 236 mm, što je povećanje od približno 15 mm u odnosu na ostale modele Crosstrek, koji su već bili među najvišima u segmentu kompaktnih SUV vozila. Prema Subaruu, optimizirano ugađanje prednjih i stražnjih amortizera i kompresija prigušivanja osiguravaju dodatni razmak od tla i uglađeniju vožnju.
Crosstrek Wilderness dolazi opremljen Yokohama Geolandar gumama dimenzija 225/60R17 za sve terene za optimalne performanse u blatu, šljunku ili snijegu. Postavljene na ekskluzivne 17-colne kotače od lake legure u mat crnoj boji, gume imaju reljefna izbočena bijela slova.
Prilazni kut povećan je s 18 stupnjeva u drugim modelima Crosstrek na 20 stupnjeva na Wilderness-u, a kut odlaska se povećava s 30,1 na 33 stupnja te kut pregiba s 19,7 na 21,1 stupanj.
X-MODE za maksimalnu kontrolu
Crosstrek Wilderness je opremljen je Subaruovim X-MODE s dvostrukom funkcijom koji može odabrati vozač. Sustav nudi načine rada Snijeg / Prašina / Duboki snijeg / Blato. Kako bi se maksimizirala trakcija u različitim uvjetima, svaki način posebno optimizira snagu motora i položaje omjera CVT mjenjača, povećava uključivanje aktivnog pogona na sve kotače i poboljšava kontrolnu logiku kontrole dinamike vozila sa sustavom kontrole proklizavanja. Zaslon X-MODE ima pokazivač kuta nagiba koji pomaže vozaču da procijeni potencijalno opasne situacije.
Ova tehnologija također pomaže da Crosstrek Wilderness postane okretan penjač. Kada je sustav X-MODE aktiviran, kontrola nagiba male brzine / niskog omjera automatski se stavlja u stanje pripravnosti kako bi osjetila kada se vozilo kreće malom brzinom na strmom usponu. Kada se to dogodi, sustav pomiče CVT na najniži omjer (4,066:1). U kombinaciji s nižim diferencijalnim omjerima modela Wilderness, sustav također poboljšava neravnu vožnju izvan kolnika, vožnju pri maloj brzini po kamenju i druge situacije koje zahtijevaju opetovano uključivanje/isključivanje gasa.
Standardna kontrola nizbrdice automatski će uključiti individualnu kontrolu kočenja kotača na nizbrdici kada se vozilo vozi ispod 19 km/h s papučicom gasa pritisnutom manje od oko 10 posto, čime se pomaže u kontroli brzine vozila. Active Torque Vectoring, standard na svim 2024 Crosstrek modelima, poboljšava stabilnost upravljanja na cesti ili terenu.
Subaru je rekao kako će nastaviti razvijati svoju liniju SUV-ova uvijek tražeći ono što Subaru čini 'drugačijim' i pružajući 'Užitak i bezbrižnost' svojim korisnicima. Za Europljane je vjerojatno zanimljivo napomenuti da će se vjerojatno uskoro pojaviti i model XV s karakteritikama (verzija 4DVENTURE?) koje odgovaraju sjevernoameričkom modelu Crosstrek Wilderness.