Dacia vas možda neće očarati na prvu, ali ćete ubrzo shvatiti da ste dobili pravu vrijednost za uloženi novac
Dacia Dokker je vozilo za slobodno vrijeme (leisure activity vehicle - LAV), a pod tim imenom na tržištu se nalazi još od 2012. Inače ime Dokker je složenica dviju engleskih riječi dock worker ili lučki radnik, a vjerojatno je to i najbolji opis ovog svestranog i praktičnog vozila. Dokker se proizvodi od samih početaka u Renaultovoj tvornici u Tangeru u Maroku, iako se za južnoameričko tržište proizvodi i u argentinskom gradu Cordobi.
Mnogi Daciu Dokker označuju kao jeftiniju varijantu Renaulta Kangooa, naravno po cijeni je to doista i tako, ali naša testna verzija Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP pokazala se kao prilično snažan adut za sve one koji žele vrijednost za svoj novac. A po tom pitanju Dokker svakako stoji sjajno! Pogledajmo koji su njegovi glavni aduti.
Dokker je vozilo duljine 4388 mm, širine 1767 mm (sa sklopljenim retrovizorima) i visine 1852 (s krovnim nosačima). Međuosovinski razmak mu je 2810 mm, težina 1247 kg, a korisna nosivost je 600 kg. Ono što je jaka strana Dokkera je veliki volumen prtljažnog prostora čak 800 litara ispod pomičnog štitnika od pogleda, a za one kojim niti to nije dovoljno možete preklopiti stražnja sjedala i dobiti čak 3000 litara korisnog prostora. Izvana Dokker djeluje moderno, zanimljivo i praktično.
Ulaskom u kabinu možete primjetiti brigu za detalje, a naročito su dojmljiva sjedala u tri nijanse sive boje s prošivenim natpisom STEPWAY, te crvenom prugom. Sjednete li na prednje vozačko sjedalo steći ćete i dojam povišenog sjedenja, što je svakako dobro za preglednost prema van. I doista dimenzije koje ste mogli pročitati gore, naročito o velikom volumenu kabinskog prostora stvarno impresioniraju. Imate osjećaj da je ovaj korisni prostor jako teško potpuno napuniti stvarima, čak i ako peteročlanu obitelj odvedete na nekoliko tjedana na odmor sa svim stvarima koje im padnu na pamet. A tu su i jako praktična klizna vrata drugog reda sjedala, koja omogućuju lakši ulaz i izlaz putnicima straga.
Sama oznaka verzije Stepway uz dodatnu opremu TechRoad sugerira na izazov vožnje van ceste, jer tu su plastične obloge blatobrana u crnoj boji, te kromirani štitnici sprijeda i straga. Od opreme su tu tempomat i limiter brzine, električno impulsno podizanje vozačeva stakla, putno računalo, vanjske ručice vrata u crnoj boji, stražnji parking senzori, naslon za ruku na vozačevom sjedalu,... Vozačevo sjedalo i upravljač podesivi su po visini, a kolo volana presvučeno je kožom. Infotainment sustav je izveden preko naizgled prilično jednostavnog 7-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, ali zato funkcionalnog. Nema tu nekog pretjerivanja i doista za novac koji uložite dobijete baš sve što vam treba.
Što se motora tiče, u našem testnom vozilu je bio benzinski četverocilindrični 1,3 Tce snage 130 KS (96 kW), uz najveći okretni moment od 220 Nm pri 1750 okr/min. Šesterobrzinski ručni mjenjač je precizan i 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h je iznenađujuće, a maksimalna brzina čak 189 km/h. Dapače, u vožnji imate neočekivani osjećaj snage motora čak toliko da kada ubrzavate prednji kraj na trenutak odaje dojam smanjene težine, zbog očito dobro izbalansiranog vozila u cjelini. Treća brzina mu je u gradskoj vožnji radna i vrlo elastična, a pri vožnji na autocesti peta i šesta sasvim zadovoljavaju sve potrebe. Prednji ovjes mu je pseudo MacPherson s trokutastim ramenima, a straga fleksibilan s programiranom dinamikom i vijčanim oprugama. Tu i tamo, pri prelasku prepreka za ograničenje brzine u gradu osjeti se manja djelotvornost ovjesa u kombinaciji s gumama dimenzija 195/55 R 16, iako Continentalove Conti EcoContact gume dobro drže cestu i po mokrom. Nakon nekoliko stotina kilometara odvoženih u testnom Dokkeru baratati ćete ovim modelom kao da ste mu vlasnik već poduže vrijeme.
Cijena našeg testnog modela Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP s dodatnim opcijama iznosi 133.050 kuna (popust, trošarina i PDV uključeni). I treba reći, pravi omjer uloženog i dobivenog!