TEST

Svestrana i praktična Dacia Dokker će vas iznenaditi po mnogočemu

13.08.2019 u 15:59

Bionic
Reading

Dacia vas možda neće očarati na prvu, ali ćete ubrzo shvatiti da ste dobili pravu vrijednost za uloženi novac

Dacia Dokker je vozilo za slobodno vrijeme (leisure activity vehicle - LAV), a pod tim imenom na tržištu se nalazi još od 2012. Inače ime Dokker je složenica dviju engleskih riječi dock worker ili lučki radnik, a vjerojatno je to i najbolji opis ovog svestranog i praktičnog vozila. Dokker se proizvodi od samih početaka u Renaultovoj tvornici u Tangeru u Maroku, iako se za južnoameričko tržište proizvodi i u argentinskom gradu Cordobi.

Mnogi Daciu Dokker označuju kao jeftiniju varijantu Renaulta Kangooa, naravno po cijeni je to doista i tako, ali naša testna verzija Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP pokazala se kao prilično snažan adut za sve one koji žele vrijednost za svoj novac. A po tom pitanju Dokker svakako stoji sjajno! Pogledajmo koji su njegovi glavni aduti.

Dokker je vozilo duljine 4388 mm, širine 1767 mm (sa sklopljenim retrovizorima) i visine 1852 (s krovnim nosačima). Međuosovinski razmak mu je 2810 mm, težina 1247 kg, a korisna nosivost je 600 kg. Ono što je jaka strana Dokkera je veliki volumen prtljažnog prostora čak 800 litara ispod pomičnog štitnika od pogleda, a za one kojim niti to nije dovoljno možete preklopiti stražnja sjedala i dobiti čak 3000 litara korisnog prostora. Izvana Dokker djeluje moderno, zanimljivo i praktično.

Ulaskom u kabinu možete primjetiti brigu za detalje, a naročito su dojmljiva sjedala u tri nijanse sive boje s prošivenim natpisom STEPWAY, te crvenom prugom. Sjednete li na prednje vozačko sjedalo steći ćete i dojam povišenog sjedenja, što je svakako dobro za preglednost prema van. I doista dimenzije koje ste mogli pročitati gore, naročito o velikom volumenu kabinskog prostora stvarno impresioniraju. Imate osjećaj da je ovaj korisni prostor jako teško potpuno napuniti stvarima, čak i ako peteročlanu obitelj odvedete na nekoliko tjedana na odmor sa svim stvarima koje im padnu na pamet. A tu su i jako praktična klizna vrata drugog reda sjedala, koja omogućuju lakši ulaz i izlaz putnicima straga.

Dacia Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP
  • Dacia Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP
  • Dacia Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP
  • Dacia Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP
  • Dacia Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP
  • Dacia Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP
    +18
Dacia Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Sama oznaka verzije Stepway uz dodatnu opremu TechRoad sugerira na izazov vožnje van ceste, jer tu su plastične obloge blatobrana u crnoj boji, te kromirani štitnici sprijeda i straga. Od opreme su tu tempomat i limiter brzine, električno impulsno podizanje vozačeva stakla, putno računalo, vanjske ručice vrata u crnoj boji, stražnji parking senzori, naslon za ruku na vozačevom sjedalu,... Vozačevo sjedalo i upravljač podesivi su po visini, a kolo volana presvučeno je kožom. Infotainment sustav je izveden preko naizgled prilično jednostavnog 7-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, ali zato funkcionalnog. Nema tu nekog pretjerivanja i doista za novac koji uložite dobijete baš sve što vam treba.

Što se motora tiče, u našem testnom vozilu je bio benzinski četverocilindrični 1,3 Tce snage 130 KS (96 kW), uz najveći okretni moment od 220 Nm pri 1750 okr/min. Šesterobrzinski ručni mjenjač je precizan i 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h je iznenađujuće, a maksimalna brzina čak 189 km/h. Dapače, u vožnji imate neočekivani osjećaj snage motora čak toliko da kada ubrzavate prednji kraj na trenutak odaje dojam smanjene težine, zbog očito dobro izbalansiranog vozila u cjelini. Treća brzina mu je u gradskoj vožnji radna i vrlo elastična, a pri vožnji na autocesti peta i šesta sasvim zadovoljavaju sve potrebe. Prednji ovjes mu je pseudo MacPherson s trokutastim ramenima, a straga fleksibilan s programiranom dinamikom i vijčanim oprugama. Tu i tamo, pri prelasku prepreka za ograničenje brzine u gradu osjeti se manja djelotvornost ovjesa u kombinaciji s gumama dimenzija 195/55 R 16, iako Continentalove Conti EcoContact gume dobro drže cestu i po mokrom. Nakon nekoliko stotina kilometara odvoženih u testnom Dokkeru baratati ćete ovim modelom kao da ste mu vlasnik već poduže vrijeme.

Cijena našeg testnog modela Dokker TechRoad 1,3 Tce 130 FAP s dodatnim opcijama iznosi 133.050 kuna (popust, trošarina i PDV uključeni). I treba reći, pravi omjer uloženog i dobivenog!