Suradnja

Toyota i Subaru zajedno u razvoju električnih vozila, no modele će prodavati pod svojim markama

06.06.2019 u 14:30

Bionic
Reading

Dvije će tvrtke primijeniti Subaruove tehnologije pogona na sva četiri kotača i Toyotine tehnologije elektrifikacije vozila

Toyota Motor Corporation (Toyota) i Subaru Corporation (Subaru) objavili su danas da su se dogovorili oko zajedničkog razvoja platforme namijenjene električnim vozilima s baterijom (BEV) za srednje i velika putnička vozila te će zajednički razviti BEV SUV model C-segmenta. Svaka od marki će ovaj potonji prodavati pod vlastitom markom. Kombinirat će svoje prednosti, kao što su tehnologije pogona na sva četiri kotača, kojima je Subaru posvećen dug niz godina, i tehnologije elektrifikacije vozila, koje Toyota koristi kako bi okupila druge tvrtke što dijele njihove poglede na budućnost. Toyota je najveći dioničar u Subaruu s udjelom od 16,77 posto, pokazali su podaci tvrtke Refinitiv. Dvije japanske tvrtke se namjeravaju upustiti u izazov stvaranja atraktivnih proizvoda s pojavnošću koju samo električna vozila na baterije mogu ponuditi. No ovo je segment koji zahtijeva velika ulaganja. Toyota traži suradnju s konkurentskim proizvođačima automobila i tehnološkim tvrtkama kako bi smanjila kapitalne izdatke za razvoj tih novih tehnologija.

U travnju su iz Toyote najavili da će drugim proizvođačima automobila isporučiti hibridnu tehnologiju. Područje je to u kojem Toyota predvodi otkako su 1997. godine predstavili model Prius. Ipak, treba reći da Toyota, unatoč vodećoj ulozi u hibridnoj tehnologiji i tehnologiji vozila na gorive ćelije, zaostaje za konkurentima kao što su Nissan, Volkswagen i Tesla u uvođenju potpuno električnih vozila u svoju prodajnu paletu.

S druge strane, najmanji japanski proizvođač automobila Subaru bori se da samostalno ulaže i razvija vozila s nižim emisijama i uslugama transporta na zahtjev (on-demand transportation services), koje se smatraju potrebnim za preživljavanje u doba velikih tehnoloških preokreta u globalnoj autoindustriji. Subaru se isto tako bori s nizom nedavnih problema vezanih uz proizvodnju i kvalitetu, što je nuspojava brzog rasta kako bi se pratio procvat njihovih modela Legacy sedana i Forester SUV crossovera u SAD-u, njihovom najvećem tržištu.

Još od sklapanja ugovora o poslovnoj suradnji 2005. godine Toyota i Subaru razvijaju svoju suradnju na različitim područjima, uključujući razvoj, proizvodnju i prodaju. Primjeri uključuju napore koji su 2012. doveli do početka prodaje zajednički razvijenih Toyote GT86 i Subaru BRZ-a, sportskih automobila s pogonom na stražnjim kotačima, i početak prodaje Subaru Crosstrek plug-in hibridnog električnog vozila (HEV) u Sjedinjenim Državama, na kojem je primijenjeno znanje vezano uz Toyotine tehnologije HEV.

Subaru Crosstrek plug-in hibrid odlično kotira u SAD-u
  • Toyota GT86 (2018.)
  • Toyota GT86 (2018.)
  • Toyota Prius hibrid (2019.)
  • Zajednička platforma Toyote i Subarua za električna vozila
  • Subaru BRZ
    +5
Toyota&Subaru Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota&Subaru

Automobilska industrija se već neko vrijeme nalazi usred razdoblja duboke transformacije koje se događa jednom u stoljeću. Počevši s odgovorima na nove CASE domene povezivanja automobila, autonomne vožnje ili pomoći pri vožnji, nove mobilnosti ili dijeljenja automobila te elektrificiranih pogonskih motora i komponenti, i Subaru i Toyota moraju voditi tehnološki razvoj s osjećajem brzine u širem opsegu bez obzira na spektar inicijativa. Oslanjajući se na dosadašnje produbljene suradničke odnose, danas najavljeni sporazum predstavlja novo područje suradnje koje se posebno usredotočuje na hitnu potrebu da se odgovori na 'E' domenu CASE-a ili elektrificirane pogonske sklopove i komponente.

U rješavanju elektrifikacije vozila, zbog značajnih razlika u energetskim situacijama u svakoj zemlji ili regiji i vladinim politikama, kao i zbog posljedica razlika u propisima o zaštiti okoliša, o čemu smo nedavno pisali i u Autozoni, u fazama pripreme infrastrukture te u potrebama tržišta za elektrificiranim vozilima i učinkovitosti nužan je brz razvoj odgovarajućih proizvoda. Nadalje, komercijalizacija BEV-ova zahtijeva korištenje baterija velikog kapaciteta, a uz popularizaciju BEV-ova zahtjevi nove dimenzije bit će postavljeni na napajanje baterijama. Osim toga, proizlazeći iz razlika u načinu korištenja automobila zbog maksimalnog dometa i stanja izgradnje infrastrukture u pojedinim zemljama, također će biti potrebne prodajne metode s novim pristupom. Ova i druga pitanja predstavljaju sve veći broj izazova vezanih uz troškove, ponudu i načine prodaje.

Da bi se odgovorilo brzom promjenom potreba tih tržišta i višestrukim izazovima, i Subaru i Toyota vjeruju da je potrebno slijediti poslovni model koji nadilazi uobičajene okvire, prelazeći industrijske granice i s različitim vrstama drugih subjekata dijeliti svoje težnje. Kao prvi korak u tom smjeru, uz ubrzavanje proizvodnje proizvoda spajanjem tehnologija koje predstavljaju snagu svake tvrtke i suradnjom gdje je to moguće, dvije tvrtke zajednički će razviti platformu posvećenu BEV-u. Platforma će biti razvijena na način koji će omogućiti široku primjenu na više tipova vozila, uključujući limuzine i SUV vozila klase C i D-segmenta, kao i na učinkovit razvoj modela izvedenih vozila.

Nakon ovog dogovora s Toyotom, Subaru će prebaciti svoje postojeće razvojne resurse za električna vozila na baterije na ovaj novi zajednički projekt. Unutar ovog novog okvira Subaru će nastaviti s naporima za stvaranje atraktivnog BEV SUV-a za svoje klijente, uz poboljšanje učinkovitosti u smislu inženjeringa, razvoja, nabave i drugih područja kroz novi zajednički projekt.