SLABIJA VERZIJA

Toyota najavila GR Supru s 2,0-litrenim turbo-motorom; evo najvažnijih detalja

27.01.2020 u 10:02

Bionic
Reading

Godinu dana nakon svjetskog predstavljanja modela GR Supra u Detroitu, Toyota objavljuje detalje o prvom proširenju svoje ponude sportskih automobila s uvođenjem novog 2,0-litrenog turbo-motora

Toyota je objavila da će se početkom ožujka ove godine na tržištu naći i GR Supra s novim 2,0-litrenim turbo benzinskim motorom snage 258 KS (190 kW) i 400 Nm najvećeg okretnog momenta, omogućujući 0-100 km/h za 5,2 sekundi.

Laganiji, kompaktniji motor, smanjuje ukupnu težinu automobila do 100 kg, poboljšavajući inercijske karakteristike automobila i pružajući savršenu ravnotežu između prednjeg i stražnjeg dijela automobila u omjeru 50:50. Početak europske prodaje zakazan za ožujak 2020. godine

Godinu dana nakon svjetskog predstavljanja modela GR Supra na Međunarodnom sajmu automobila u Sjevernoj Americi u Detroitu, Toyota objavljuje detalje o prvom proširenju svoje ponude sportskih automobila s uvođenjem novog 2,0-litrenog turbo-motora.

Ponuđen uz etabliranu 3,0-litrenu verziju, s rednim šesterocilindričnim turbo-motorom, ovaj novi pogonski sustav donijeti će dinamične prednosti kao i dovođenje GR Supre široj korisničkoj bazi.

GR Supra, prvi svjetski model koji je razvila TOYOTA GAZOO Racing, pravi je sportski automobil, s konfiguracijom prednjeg motora i pogonom na stražnje kotače, kompaktan je dvosjed s dimenzijama koji postiže 'zlatni omjer' za optimalno upravljanje. Novi 2,0-litreni motor proširuje tržišnu privlačnost te je lakši i kompaktniji od 3,0-litrene jedinice. Poboljšava inercijske karakteristike automobila i ravnotežu šasije za još oštrije upravljanje.

Novi 2,0-litreni turbo motor

Novi 2,0-litreni motor je redni četverocilindrični agregat s jednim twin-scroll turbopunjačem i povezan s 8-stupanjskim ZF automatskim mjenjačem. Pruža istinske performanse sportskog automobila i korisno iskustvo za vozača: maksimalna snaga je 258 KS (190 kW), a najveći okretni moment je mišićavih 400 Nm, omogućavajući ubrzanje iz mirovanja do 100 km/h u samo 5,2 sekundi i maksimalnu (regulirana) brzinu od 250 km/h. Emisija CO2 iznosi od 135 do 144 g/km (NEDC korelirane brojke), odnosno 156 do 172 g/km (WLTP podaci).

Dinamičke prednosti

Manja veličina i smanjena težina novog motora donose specifične dinamičke prednosti za GR Supru. Što se tiče ulaznog modela, automobil je 100 kg lakši od sestrinskog 3,0-litrenog modela. Budući da je motor kompaktniji, smješten je bliže središnjem dijelu vozila, što pomaže u postizanju idealne ravnoteže mase 50:50 sprijeda-straga. To pridonosi reaktivnosti automobila, okretnosti i pouzdanosti pri upravljanju.

'Da bismo postigli okretno upravljanje i stabilno držanje u zavoju, jako smo radili na smanjenju težine novog automobila, istovremeno ciljajući na balansiranje težine 50:50', rekao je glavni inženjer GR Supre Tetsuya Tada. 'Ovo nam je predstavljalo ogromne izazove, ali nismo htjeli praviti kompromise u svojim ciljevima.'

Značajno je da nova 2,0-litreni GR Supra postiže isti 'zlatni omjer' za optimalne performanse pri upravljanju, kvalitetu definiranu omjerom međuosovinskog razmaka i dimenzija traga kotača. Za sve GR Supra modele, ovaj omjer je 1,55, unutar idealnog raspona.

Značajke opreme i paket opcija

Na ulaznoj razini, nova 2,0-litrena GR Supra biti će ponuđena u Live specifikaciji, sa standardnim značajkama, uključujući 18-inčne alu-naplatke, audio sustav s četiri zvučnika s 8,8-inčnim zaslonom i sportskim sjedalima tapeciranim crnom Alcantarom. U ponudi će biti i 19-colni kotači.

Na raspolaganju će biti i Toyota Supra Safety koja će automobil opremiti sigurnosnim sustavom prije sudara s funkcijom kočenja, detekcijom pješaka i biciklista s funkcijom kočenja, sustavom za pomoć pri vožnji u traku (LKA) s aktivnim upravljačem, sustavom za pomoć na cestama i inteligentnom pomoći pri brzini (Intelligent Speed Assist).

Kupci mogu nadograditi ovu specifikaciju tako da odgovara njihovim preferencijama prema stilu, performansama i povezivanju s nizom opcija paketa.

Connect paket dodaje navigacijski sustav i mogućnost povezivanja za korisne on-line usluge, dok Sport Pack uvodi aktivni diferencijal, prilagodljivi promjenjivi ovjes i sportske kvalitete kočnice kako bi povećao vozačke potencijale automobila.

Premium paket nudi visokokvalitetne značajke udobnosti i udobnosti, uključujući vrhunski zvučni sustav JBL sa 12 zvučnika, head-up zaslon, bežični punjač pametnih telefona, crne kožne presvlake i podešavanje sjedala s postavkom memorije. Također sadrži elemente paketa Connect, te dodatne značajke za pohranu i osvjetljenje.

Fuji Speedway ograničeno izdanje

Na predstavljanju nove 2,0-litrene GR Supre biti će ponuđena u ekskluzivnom, ograničenom izdanju Fuji Speedway. Ovo se ističe jedinstvenim bijelim metalik bojama za karoseriju s kontrastnim 19-colnim mat crnim naplatcima od legure i crvenim kućištima retrovizora na vratima. U kabini se nalaze umetci nadzorne ploče od ugljičnih vlakana i upečatljive presvlake crvene i crne Alcantare. Odabir boja odražava one službene TOYOTA GAZOO Racing boje.

Kad su u pitanju specifikacije opreme, Fuji Speedway također dolazi sa svim značajkama paketa Connect i Sport (detaljno gore). Ovo izdanje Fuji Speedway n apravljeno je za pokretanje dvolitrene verzije GR Supre, ograničeno na samo 200 primjeraka u Europi.

  • +6
Toyota GR Supra 2.0 Izvor: Promo fotografije / Autor: Jayson Fong - www.jaysonfong.com