Da veliki proizvođači automobila ulaze u partnerstva s drugim velikim ili malim proizvođačima automobila, sustava ili opreme - to nije ništa novo, ali na svaku, i najmanju, naznaku nekog novog partnerstva svi odmah reagiraju
Kad je prošle godine iznenada umro predsjednik korporacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne, mnogi su promatrači nagađali da će bez njega oni vrlo brzo biti prodani. No gotovo osam mjeseci nakon neočekivane smrti Marchionnea izvršni direktor FCA-a Mike Manley vodi i dalje samostalnu tvrtku koja ulaže u SAD i Europu, proširujući Jeepovu liniju, i spreman je dovesti neki novi kadar u svoj izvršni tim.
S obzirom na skori završetak prodaje tvrtke Magneti Marelli CK Holdingsu ove godine i povećanje profita u drugoj polovici 2019. godine, Manley je kazao kako će FCA imati bilancu 'snage kao nikada do sada'. No Manley je na sastanku s novinarima prošlog tjedna na autosalonu u Ženevi odbio isključiti bilo kakav dogovor koji bi talijansko-američku tvrtku učinio boljom, što je vrijedno spomena kad francuski konkurent PSA navodno vidi FCA kao mogućeg partnera.
Volkswagen kaže da traži partnere koji će koristiti njihovu modularnu električnu platformu MEB, kakvu koristi koncept ID.Buggy, a Bloomberg News izvijestio je da će grupacija PSA, planirajući povratak u SAD, možda željeti udružiti se s FCA, GM-om ili Jaguar Land Roverom.
Marchionne je tvrdio da industrija treba konsolidaciju i partnerstva kako bi se što učinkovitije financirali istraživanja i razvoj izuzetno skupe tehnologije za električna i autonomna vozila.
Iako se za FCA često smatra da kasni u ekonomičnosti potrošnje goriva, Manley je napomenuo da je prosječno visokoelektrificirano vozilo u Europi prošle godine prodano u samo 5500 primjeraka – po istoj stopi kao i 2014. godine. Međutim, Manley je rekao da će se tržište ubrzano mijenjati u sljedećih nekoliko godina, posebno u Europi, u kojoj pravila o emisijama štetnih plinova postaju sve stroža. Stoga je Jeep obećao dva plug-in hibrida - Renegade kasnije ove godine i Compass početkom sljedeće godine - na izložbi u Ženevi 2020. Tvrtka je također pokazala koncept PHEV za Alfa Romeo, koji je izgledao spreman za proizvodnju, i potpuno električni Fiat 500, također koncept.
Budući da su vozila s pogonom na struju zbog baterija i dalje puno skuplja od usporedivih benzinskih ili dizelskih, suradnja može brže smanjiti troškove.
Novi glavni izvršni direktor PSA-e Carlos Tavares označio je FCA-u kao atraktivnog potencijalnog partnera, što je značajno, pogotovo nakon što je Manley rekao da će FCA težiti 'svakom dogovoru koji bi Fiat učinio jačim'. Tavares je istaknuo: 'Volimo razgovarati s ljudima koji traže dogovore. Kombinacija FCA-e i PSA-e, iz perspektive volumena, imala bi smisla. Zajedno bismo proizveli gotovo devet milijuna vozila godišnje, dajući im snagu da se natječu s VW-om, Toyota Motor Corp. i alijansom Renault-Nissan na način na koji to sami ne mogu.'
Za Peugeot iz grupacije PSA, koji planira povratak u Sjevernu Ameriku 2026., maloprodajna mreža FCA-e pružila bi im priliku da daju ponudu već etabliranom skupu trgovaca.