Najnovija generacija malenog gradskog mališana dizajnirana je po načelu 'evolucije i revolucije' te svojim zrelijim dizajnom karoserije i posve preuređenom unutrašnjošću postavlja nova pravila u B segmentu
Na hrvatsko tržište stigao je novi Renault Clio i ovo je potpuno nova, peta generacija omiljenog malenog gradskog automobila. Od 1990. godine, kada je javnost prvi put imala priliku vidjeti Clio, u svijetu su zabilježene sjajne brojke od preko 15 milijuna prodanih primjeraka. Tako je, iz sasvim razumljivih razloga, Clio postao najomiljeniji automobil u Francuskoj, dok se u vrhu B segmenta automobila nalazi u samom vrhu na tržištu Europe još od 2013.
Prema francuskom proizvođaču, novi Clio, koji je osvojio pet zvjezdica na testu Euro NCAP po pitanju sigurnosti, donosi nam i novu razinu dinamičnosti, upravljivosti i vrhunsku kvalitetu dizajna i proizvodnih procesa, pa bi se s pravom moglo reći da je ovo najbolji Clio dosad.
I prije pola godine, kada su Clio mogli prvi put vidjeti posjetitelji autosalona u Ženevi, pisali smo kako je moderniji i još sportskiji, ali je zadržao isti izričaj u posljednjih gotovo 30 godina, otkako je na tržištu. Novi Clio profinjeniji je i dinamičniji iz svakog kuta, a od prethodne je generacije naslijedio senzualne linije. Poklopac motora naglašen je linijama koje pridonose dojmu snage. Prednja je maska veća, a prednji odbojnik naglašen vrlo izražajnim središnjim usisnikom zraka koji poboljšava hlađenje motora. Kad je riječ o dimenzijama, novi Clio kraći je 12 mm (duljina 4050 mm, širina 1798 mm), ali je unutrašnjost prostranija. Karoserija (1440 mm) je spuštena s osam na 48 mm na rubu spojlera kako bi se postigla bolja aerodinamika i naglasio sportski duh. Dinamičan izgled novog modela naglašavaju i 17-colni naplatci (ovisno o inačici). Detalji kao što je krovna antena u obliku peraje morskog psa, potpuna LED svjetla, poklopac prtljažnika u ravnini s karoserijom te kromirani okviri bočnih prozora čine karoseriju modernijom i povećavaju dojam kvalitete.
Novi Renault Clio prvi je model Alijanse konstruiran na novoj platformi CMF-B. Njezin razvoj započet je 2014. u Tehnološkom centru u Guyancourtu u Francuskoj. U usporedbi s prethodnom generacijom Clija, nova šasija upotrebljava 85 posto novih dijelova.
Platforma CMF-B novom Cliju donosi čitav niz prednosti: 50 kg lakši je od prethodnika, ponajviše zahvaljujući uštedama u područjima karoserije, osovina i poklopca motora. Aerodinamična podnica smanjuje aerodinamični otpor (Cd) za 20 tisućinki. Ta dva poboljšanja, prema Renaultu, smanjuju potrošnju goriva i emisija CO2. Unutrašnjost novog Renault Clija manje je bučna, posebice zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji motora. Razina buke pri brzinama između 0 i 130 km/h manja je za 1,5 do 2 dB.
Kako bi osigurala najvišu moguću razinu sigurnosti, platforma CMF-B ima potpuno novi dizajn strukture, bočnih greda i prednje ploče karoserije, ponajviše zahvaljujući uporabi visokoelastičnog čelika i ljepila koje omogućuje kvalitetniju ugradnju čeličnih ploča. Ta poboljšanja osiguravaju putnicima vrhunsku razinu sigurnosti. Sigurnost povećava i inovativna oprema novog Clija, čija je ugradnja omogućena novom arhitekturom platforme CMF-B, uključujući prilagodljivi zračni jastuk za vozača, zračne zavjese, predzatezače sigurnosnih pojaseva s graničnicima opterećenja te Isofix priključke kompatibilne s novim standardom iSize.
Nova električna i elektronička arhitektura platforme CMF-B omogućuje novom Cliju ugradnju najbogatije palete opreme i naprednih sustava za pomoć u vožnji u segmentu, od prednje kamere i radara, dostupnih u svim inačicama, do sustava za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomija druge razine). Nova platforma konstruirana je s namjerom elektrifikacije vozila, što je omogućilo ugradnju novog hibridnog motora E-TECH u novi Clio.
Do 2022. čak će 70 posto vozila Alijanse i 80 posto vozila Grupe Renault biti proizvedeno na zajedničkim platformama CMF (CMF je kratica za Common Module Family), što je sastavni dio strateških planova Drive the Future i Alliance 2022.
Što se unutrašnjosti tiče, dojam kvalitete i ergonomske značajke vozačeva položaja bili su prioriteti za timove dizajnera unutrašnjosti novog Clija. Materijali vrhunske kvalitete, meke obloge armaturne ploče, obloge na vratima, obrub središnje konzole te pomno dizajnirani elementi unutrašnjosti podižu dojam kvalitete na posve novu razinu. Dizajn je kompaktniji kako bi se osiguralo više prostora i uključilo više tehnologija, što znači da je novi Smart Cockpit novog Clija potpuno posvećen vozaču, dok njegov oblik vala pridonosi dojmu širine. Opremljen je najširim zaslonima u segmentu te pruža iznimno suvremena ergonomska rješenja. U novom Cliju uvelike su dostupne i inovacije jedinstvene za segment, poput elektroničke parkirne kočnice koja je posebno korisna u gradskoj vožnji.
Ključni dio pametne kabine je 9,3-inčni zaslon multimedijskog sustava, najveći u nekom Renaultovu modelu dosad. Vertikalni i blago zakrivljeni tablet nadahnut je onime iz modela Espace te vizualno povećava armaturnu ploču, daje kabini suvremeniji izgled i poboljšava preglednost ekrana. Zaslon je okrenut vozaču i uključuje novi povezani sustav Renault Easy Link te su putem njega dostupne sve multimedijske značajke i navigacija, kao i postavke Multi-Sense, i sve je jednostavno za upotrebu.
Prvi je put novi Clio opremljen digitalnim brojačem umjesto tradicionalnog analognog, što je tehnologija preuzeta iz luksuznijih segmenata. Veličine od sedam do 10 inča, taj se TFT zaslon može upotrijebiti za iznimno intuitivnu prilagodbu iskustva vožnje. Inačica od 10 inča uključivat će GPS navigaciju na zaslonu. Dva zaslona dijagonale 9,3, odnosno 10 inča, najveći su zasloni u segmentu novog Renault Clija.
Novi Clio dostupan je s bogatom ponudom potpuno novih benzinskih i dizelskih motora snage od 75 do 130 KS. U njih je ugrađena najsuvremenija tehnologija koja im pomaže ispuniti najnovije norme i ostvariti neke od najnižih vrijednosti potrošnje goriva i emisija u segmentu. Uz njih će novi Clio od 2020. biti dostupan s prvim hibridnim motorom grupe Renault, naziva E-Tech. Kupcima će na raspolaganju biti devet različitih kombinacija motora i mjenjača. Motori 1.0 TCe i 1.3 TCe razvijeni su u suradnji Renaulta, Nissana i Mitsubishija, dok je motor E-Tech konstruirao Renault.
Pogon E-Tech razvili su i patentirali Renaultovi inženjeri, a upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uključujući novu generaciju 1,6-litrenog benzinskog motora posebno prerađenog za ovu namjenu. Radi u kombinaciji s dva električna motora, inovativnim mjenjačem i baterijom kapaciteta 1,2 kWh.
Renaultova hibridna tehnologija E-Tech donosi maksimalnu učinkovitost u kombinaciji s najboljim odzivom u klasi, manje rasipanje energije i brzo punjenje baterije prilikom usporavanja. Motor učinkovito prikuplja i obnavlja maksimalnu količinu energije. Tijekom kretanja motor radi u potpuno električnom načinu rada. Regenerativno kočenje slično je onome kod električnih vozila. Kombinacija velikog kapaciteta baterije i energetske učinkovitosti sustava E-Tech omogućuje do 80 posto gradske vožnje u električnom načinu rada te do 40 posto manju potrošnju goriva u gradskoj vožnji u usporedbi s konvencionalnim motorom s unutarnjim izgaranjem. A u vožnji, zahvaljujući trenutačnim reakcijama prilikom kretanja i ubrzanja, ovaj pogon donosi novu razinu kad je riječ o hibridnim pogonima u gradskim uvjetima vožnje.
Atmosferski trocilindrični benzinski motor 1.0 SCe namijenjen je vozačima koji žele štedljiv gradski automobil. Snage je 75 KS, uz najveći okretni moment od 95 Nm, a uparen je s 5-brzinskim ručnim mjenjačem.
Premijeru u Renaultovoj ponudi ima trocilindrični motor 1.0 TCe s turbopunjačom. Opremljen je svim najnovijim tehnologijama, uključujući turbopunjač s elektronički nadziranim recirkulacijskim ventilom, ispušnom granom djelomično integriranom u glavu cilindra, dvostrukom bregastom osovinom s varijabilnom fazom otvaranja ventila i zaštitnim premazom nanesenim prskanjem. Snage je 100 KS, uz 160 Nm najvećeg okretnog momenta, te ima 10 KS i 20 Nm više od motora TCe 90, koji mijenja, a istovremeno ostvaruje manju potrošnju goriva i emisije CO2. Novi Clio TCe 100 dostupan je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Motor 1.3 TCe FAP prvi se put ugrađuje u novi Clio, nakon što se već dokazao u modelima Captur, Mégane, Scénic i Kadjar. Razvija 130 KS i 240 Nm najvećeg okretnog momenta, uparen je sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC i nasljednik je motora TCe 120 kao najsnažniji motor u ponudi novog Clija. Mjenjač EDC s dvostrukom spojkom čini vožnju uglađenijom i ugodnijom te pritom smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. A za još više užitka, novi Clio TCe 130 FAP EDC bit će opremljen polugicama za mijenjanje brzina na upravljaču.
Dizelsku ponudu novog Renault Clija čini 1,5-litreni motor Blue dCi prilagođen intenzivnoj vožnji i uporabi u flotama. Taj je motor opremljen sustavima koji mu omogućuju ispunjenje novih ekoloških normi, kao što je selektivna katalitička redukcija (SCR), koja se smatra najučinkovitijim rješenjem za obradu dušikovih oksida (NOx). Dostupan je u dvije inačice: 85 KS / 220 Nm za veću uštedu te 115 KS / 260 Nm za dinamičnije performanse. U kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, koji smanjuje broj okretaja motora pri brzinama višim od 110 km/h i zahvaljujući najboljim aerodinamičnim osobinama u klasi, novi Clio Blue dCi iznimno je učinkovit na otvorenoj cesti i autocesti.
Za one koji žele još sportskije performanse, tu je inačica R.S. Line novog modela Clio, koja će postupno zamijeniti prethodnu liniju GT-Line. GT-Line bio je predvodnik kad je riječ o paketima sportske opreme i simbol strategije odjela Renault Sport na svim tržištima od 2010. R.S. Line ne znači samo promjenu naziva, već i novi, bogatiji sadržaj. Izvana je novi Clio R.S. Line opremljen spojlerom po uzoru na Formulu 1, što je prepoznatljiv element dizajna u modelima s oznakom R.S. Ističe se i prednjom maskom s uzorkom u obliku pčelinjeg saća, posebnim 17-colnim naplatcima i sportskijim stražnjim krajem.
Unutrašnjost krase i drugi elementi ekskluzivni za liniju R.S. Line. Oni uključuju sportska sjedala s izraženijim bočnim osloncima, umetke od ugljikovih vlakana, upravljač presvučen perforiranom kožom s ukrasom u obliku dvostrukog R.S. dijamanta, aluminijske papučice i crne presvlake istaknute crvenim šavovima i rubovima.
Cijena novog Clija kreće od 90.500 kuna (s PDV-om i trošarinom) za benzinski model LIFE SCe 75, a dizelske verzije počinju od ZEN Blue dCi 85 s 118.900 kuna.