Švedski Volvo Cars signalizirao je u srijedu da namjerava od Northvolta otkupiti udio u zajedničkom proizvođaču baterija NOVO Energyju, istaknuvši da je prezaduženi partner odustao od financiranja
Volvo Cars, u većinskom vlasništvu kineskog Geelyja i Northvolt osnovali su 2021. zajedničku kompaniju za proizvodnju održivih baterija za električne automobile Volva i Polestara, odredivši naknadno da će biti izgrađena u Goeteborgu.
NOVO Energy trebao je krenuti s proizvodnjom u 2026. godini, uz planirana ulaganja od 30 milijardi švedskih kruna (2,8 milijardi dolara). Northvolt je u međuvremenu zapao u probleme, izvijestivši krajem rujna da će otpustiti 1600 radnika u matičnoj Švedskoj kako bi smanjio troškove i da se namjerava usredotočiti na masovnu proizvodnju baterijskih ćelija.
Preagresivni planovi
Planovi o povećanju proizvodnje bili su malo preagresivni pa smo ih odlučili preispitati, rekao je ovog ljeta u razgovoru za za švedski list Dagens industri izvršni direktor Peter Carlsson. Kompanija je u međuvremenu izvijestila da je odlučila do daljenjeg zaustaviti ulaganja u NOVO Energy i fokusirati se na vlastitu proizvodnju ćelija.
U srijedu Volvo Cars izvijestio je partnera da namjerava iskoristiti mogućnost otkupa njegovog udjela u NOVO Energyju budući da nije ispunio obaveze o financiranju. Volvo Cars analizira moguće posljedice takvog ishoda po NOVO Energy i razmatra moguće scenarije kako bi zaštitio ulaganje, naveli su u priopćenju.
Pogon NOVO Energyja mogao bi biti 'multifunkcionalan', naglasili su, dodavši da razmatraju 'različite opcije, na temelju pretpostavke o punom vlasništvu (...)' i da će proizvodnja baterija 'ovisiti o angažmanu drugih ulagača ili drugih oblika partnerstva'. Glasnogovornik NOVO-a odbio je komentirati.