test automobila

Vozili smo Daciju Jogger Hybrid 140: Svestrani obiteljski auto sa 7 sjedala i izvrsnim hibridnim pogonom

14.05.2024 u 18:00

Bionic
Reading

Ovaj je pogonski sklop posebna dimenzija, daleko uzbudljivija od modela s benzinskim ili dvogorivnim motoro. Posebna su priča 'automatski' mjenjač i digitalni vozački zaslon. Osim toga, vizualno je testni Jogger s novom maskom i novim oznakama vrlo moderan te posebno dojmljiv

Dacia Jogger je svestrani obiteljski automobil, odnosno kombinacija prostranog karavana i crossovera, a otkako je svoju međunarodnu dinamičku premijeru imao u veljači 2022. godine tržište ga je jako lijepo prihvatilo.

Što se njegovog pogona tiče, Jogger ima tri tipa motora: benzinski motor TCe 110, dvogorivni benzinski/LPG (UNP ili ukapljeni naftni plin) ECO-G 100 te samopunjivi hibrdni motor Hybrid 140 (ili HEV).

Gledamo li samo Hrvatsku, treći je to model Dacije po prodajnim rezultatima iza Dustera i Sandera. U prva je četiri mjeseca ove godine zabilježio 308 novih registracija, od čega i pet primjeraka s hibridnim pogonom. I upravo je ovaj posljednji tema današnjeg testa. Njegova točna oznaka je Jogger Extreme Hybrid 140, a mi smo ovaj sklop u Joggeru prvi puta vozili prije nešto više od godinu dana u Portugalu, na njegovoj dinamičkoj premijeri. Riječ je modelu Jogger, obiteljskom automobilu sa do sedam sjedala (našem slučaju), a posebnost je u tome što ga pogoni samopunjivi hibridni motor oznake Hybrid 140, koji uključuje automatski prijenos i mjenjač bez spojke.

Dacia Jogger Extreme Hybrid 140 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Ovaj pogonski sklop, prvi za rumunjsku marku u sastavu Renault grupe, nije nepoznanica na tržištu jer smo ga prvi puta isprobali još u rujnu 2020. godine kada je Renaut predstavio svoj hirbridni trio među kojima je bio i Clio E-Tech. Naravno, radi se o samopunjivom hibridnom sklopu, koji smo imali priliku voziti i u nekim drugim modelima Renaulta, ali i Nissana.

Da podsjetimo, ovaj hibridni motor smo tako vozili u modelima Renault-Nissan alijanse: Renault Clio E-Tech Edition hibrid 140, Renault Clio E-Tech Engineered 145 Hibrid, Renault Captur R.S. Line E-Tech 140 Hibrid, Renault Captur E-Tech Engineered 145 hibrid, Renault Mégane Conquest R.S. Line E-Tech 145 Hibrid te Nissan Juke Hybrid. Da ne bi bilo zabune, ova skupina modela koristi isti hibridni pogonski sklop samo se njihovi komercijalni nazivi donekle razlikuju.

Čak i novi Renault Austral i Espace koristi najnoviju, jaču verziju ovog hibridnog motora E-TECH koji razvija ukupnu snagu od 146 kW (200 KS) i može se pohvaliti najboljim omjerom potrošnje i performansi na tržištu te većim užitkom u vožnji uz manje emisije CO2.

Jogger Hybrid 140 se od proljeća 2023. godine proizvodi u tvornici Mioveni u Rumunjskoj korištenjem stručnog znanja Grupe Renault, a prvi je to model Dacije koji ima hibridnu tehnologiju i stoga pridonosi elektrifikaciji asortimana marke.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Dacia Jogger djeluje vrlo moćno i dizajnerski vrlo privlačno. Dacia Jogger Hybrid 140 dostupna je kod nas samo u Extreme razini opreme i sa sedam sjedala. Jogger Hybrid 140 svidjeti će se obiteljima i drugim kupcima koji traže prostrani višenamjenski automobil prilagođen i gradskom životu i aktivnostima na otvorenom, sa do sedam sjedala.

Ova izvedba je također napravljena za kupce koji traže prednosti vožnje električnog vozila – tišinu, glatku vožnju bez vibracija, sustavno potpuno električno pokretanje i trenutni okretni moment za snažno ubrzanje.

Sam model Jogger kombinira duljinu karavana s udobnošću vozila za aktivnosti u slobodno vrijeme, kao i karakteristike SUV-a. Robustan i s dobrim držanjem ceste, Jogger nudi izvrsnu udobnost svim putnicima, čak i odraslima koji sjede u trećem redu.

Ova nova hibridna verzija ima sve prednosti postojećeg Joggera, bez ikakvih kompromisa – bez gubitka utovarnog prostora i jednako velikodušno proporcionalne unutrašnjosti. Dokaz višenamjenske prirode Dacia Joggera dolazi u činjenici da je integracija pogonske baterije hibridnog motora planirana od samog početka. Baterija je ugrađena ispod poda automobila u pretinac za rezervni kotač, gdje se također nalazi spremnik LPG (UNP) za motor ECO-G 100.

Njegov prednji profil ističe se širokom i prepoznatljivom maskom, snažnim blatobranima koji guraju kotače prema uglovima karoserije i isklesanim vodoravnim poklopcem motora. Naš testni automobil je model s novim dizajnerskim detaljima kao što su to nova prednja maska, oznake straga te novi, moderni logo marke 'DC'. Ističe se još naglašenijim terenskim stilom. Ulazeći u detalje, vanjski dizajn našeg testnog modela krase: sjajna crna antena na krovu straga nalik na peraju morskog psa; bakreno-smeđa oznaka 'Jogger' na krovnim nosačima; Retrovizori bakreno-smeđe boje; Okomita naljepnica 'DC' na prednjim vratima s topografskim uzorkom; Bočna naljepnica s topografskim uzorkom na vratima; Bakreno-smeđi logotip Dacia na središnjim poklopcima kotača; Bakreno-smeđi dekorativni dio iznad svjetla za maglu; Odbojnici u crnoj boji; Zaštita podvozja sive boje Megalith; Kvake na vratima u boji karoserije; Zatamnjena stražnja stakla.

Ručice vrata odlikuju se uglađenim i ergonomičnim dizajnom. Gumb za otvaranje motoriziranog poklopca prtljažnika na praktičan je i elegantan način ugrađen u njegov donji dio, dok je zbog okomitih stražnjih svjetala maksimalno iskorištena širina vrata prtljažnika za lakši utovar.

Prednja i stražnja svjetla utjelovljuju Dacijin svjetlosni potpis u obliku slova 'Y', pri čemu su prednja dnevna i kratka svjetla izvedena u LED tehnologiji. Osim što smanjuju potrošnju, LED svjetla jamče snažnije osvjetljenje i bolju vidljivost danju i noću.

Kad je riječ o strukturi, Jogger je konstruiran na suvremenoj CMF-B platformi, arhitekturi nove generacije Dacijinih vozila i u samom je središtu njihove strategije za modele iz B i C segmenta. Dacia Jogger ima jedinstven središnji i stražnji modul kojim postiže duljinu od 4547 mm pa se može pohvaliti prostranošću i svestranošću modela iz C-segmenta.

Budući da je konstruiran na suvremenoj platformi i ojačan vrlo otpornom i krutom karoserijom, Jogger sjajno odolijeva udarcima. Strukturna poboljšanja uključuju ojačani blok motora (bočni nosači i spušteno podvozje) i putnički prostor. Senzori pritiska na vratima povezani s akcelerometrom rano prepoznaju da je došlo do bočnog sudara i tako ubrzavaju aktivaciju zračnih zavjesa i bočnih zračnih jastuka te sprječavaju nastanak ozljeda u predjelu trbuha, prsa i glave.

Jogger svoj pustolovan izgled duguje krovnim nosačima, izraženim lukovima blatobrana i visokom razmaku od tla (200 mm kada je vozilo neopterećeno) zahvaljujući kojima se bez problema može nositi s lakšom terenskom vožnjom. Napomenimo kako naš testni Jogger ima praktične krovne nosače koji postavljeni uzdužno upotpunjuju dizajn vozila i ne utječu na aerodinamičnost, dok u poprečnom položaju mogu prevesti teret do 80 kg (bicikle, skije, krovne kovčege i drugo). Ovaj domišljati sustav, koji smo vidjeli na modelu Sandero Stepway, u potpunosti je usklađen s načelima marke: pametan je, praktičan, jednostavan i ekonomičan.

Što se tiče vanjskih dimenzija, one su sljedeće: duljina 4547 mm, širina 1784 mm (s otvorenim retrovizorima 2007 mm), visina od 1674 do 1691 mm (s krovnim nosačima), međuosovinski razmak 2897 mm. Ukupno gledajući, veliki međuosovinski razmak, prostor za glavu i okomiti stražnji kraj (okomita stražnja svjetla, iznimno širok poklopac prtljažnika i niski utovarni prag) zaslužni su za obilje putničkog i prtljažnog prostora.

Većom duljinom stražnjih vrata i duljom linijom bočnih prozora (40 mm) olakšan je pristup stražnjim sjedalima. Sa svojom duljinom Jogger je najdulji model u ponudi marke. Njegove izdašne, a opet kompaktne dimenzije odgovor su na zahtjeve obitelji koje traže svestrano vozilo za svakodnevnu upotrebu.

U kabini Joggera u drugom redu smještena su tri sjedala preklopiva u omjeru 40/60, dok se u trećem redu nalaze dva pojedinačno preklopiva sjedala koja se mogu i izvaditi. Na obujam prtljažnika ne utječe baterija koja je pametno smještena umjesto rezervnog kotača: 708 dm³ u modelu s 5 sjedala, odnosno 160 do 595 dm³ s preklopljenim trećim redom sjedala u modelu sa 7 sjedala, dok najveći obujam prtljažnika i dalje iznosi čak 1819 dm³.

Naš testni Jogger Hybrid 140 je težak 1385 kg, a najveća dopuštena masa vozila sa 7 sjedala je 1995 kg. Ako ste se pitali može li hibridna verzija Jogger vuči prikolicu, odgovor je potvrdan: najveća masa nekočene prikolice iznosi 730 kg, a najveća težina kočene prikolice 750 kg.

Jogger je opremljen velikim naplatcima i gumama visokog profila zbog kojih djeluje robusno. Kotači su u izvedbi s čeličnim kotačima s pokrovima Flexwheel elegantnog dizajna s perforacijama ili kao aluminijski naplatci. Naš je testni model u razini imao prilično dojmljive 16-colne crne aluminijske naplatke 'Mahalia Black' sa zimskim gumama Sava Eskimo hp2 dimenzija 205/60R16 92H.

Treba napomenuti kako je Jogger Extreme Hybrid 140 dostupan u sedam boja karoserije: Ledeno bijela (jednoslojna boja bez nadoplate), Urban siva, Lichen Kaki (jednoslojne boje posebne s nadoplatom), Perla crna, Terracotta smeđa, Schiste srebrna, Oxide zelena našeg testnog modela (metalik boje s nadoplatom).

Unutrašnjost

Dizajn interijera testnog Extreme Hybrid 140 modela krase: Bakreno-smeđa animacija na ventilacijskim otvorima; Nova MicroCloud siva tkanina na nadzornoj ploči i prednjim vratima; Bakreno-smeđi ukrasni dijelovi ulaznih vrata. Tu je i prekidač 'Extended Grip'. Novi su i gumeni tepisi s topografskim uzorkom (prednji + stražnji + u 3. redu).

Sjedala su lijepo dizajnirana i presvučena specifičnim presvlakama od noveMicroCloud sive tkanine, uz specifične šavove i DC reljef na gornjem leđnom dijelu. Tu su i nove pragovi s topografskim uzorkom. Prilično dojmljivo, ali Dacia nas je uostalom već i naviknula na svoja praktična rješenja. Sjetimo se samo dodatne kamperske opreme za njihove modele.

Jogger Hybrid 140 ima vlastitu specifičnu instrumentnu ploču poznatu iz modela Clio i Captur E-Tech od 7 inča, koja prikazuje nekoliko različitih fokusa u skladu s preferencijama vozača plus bitne informacije kao što su razina napunjenosti pogonske baterije, preostali domet i protok energije, da spomenemo samo neke. A za veću udobnost, Jogger Hybrid 140 standardno uključuje elektroničku parkirnu kočnicu, kao i visoku konzolu sa zatvorenim spremištem i naslonom za ruke.

Mi smo imali Paket Multimedija Media NAV s 20 cm (8") ekranom na dodir, radijem DAB, USB, AUX i mogućnošću telefoniranja bez ruku s komandama na upravljaču te Kartografijom Istočne Europe.

Obilje prostora i udobnost za do sedam osoba

Uz gore navedene dimenzije Jogger je najprostraniji model na tržištu. Udobnost svih putnika je, rekli bismo, osigurana. Sjedala svojom visinom (+55 mm između prvog i drugog reda te +25 mm između drugog i trećeg reda) također pridonose udobnosti. Drugi i treći red sjedala jednako su udobni kao i prvi te pružaju obilje prostora za stopala i koljena.

Sjedala su oblikovana tako da pruže odgovarajuću potporu vozaču i putnicima. Vozač tako može podesiti visinu sjedala (+/- 35 mm) i upravljača (+/- 20 mm). Dostupna je i prilagodba upravljača po dubini (+/- 25 mm) te središnji naslon za ruke s prostorom za pohranu.

Pristup trećem redu sjedala u Daciji Jogger iznimno je jednostavan, ponajviše zahvaljujući sklopivom drugom redu sjedala. Prostor za glavu (855 mm) i koljena (127 mm) u trećem redu jedan je od najvećih na tržištu osobnih vozila za sedam putnika, što znači da se ondje može udobno smjestiti dvoje odraslih putnika.

Budući da ima i verziju s tri reda sjedala, Jogger može prevesti do 7 odraslih putnika. Drugi red opremljen je i dvjema ISOFIX pričvrsnim točkama za dječje sjedalice. Putnici u trećem redu uživat će u pojedinačnim sjedalima, naslonima za ruke i bočnom prozoru za prozračivanje koji omogućuje bolji pogled na cestu. Prvi i drugi red sjedala imaju vlastito stropno svjetlo. Treći red sjedala serijski je opremljen prozorima s kosim otvaranjem kako bi se osiguralo prirodno prozračivanje.

Ovo istinski svestrano vozilo može se konfigurirati na čak 60 načina. Jogger nudi 24 l prostora u pretincima za pohranu raspoređenim po cijeloj unutrašnjosti, što je dovoljno za sve putnike – uključujući i one u trećem redu. Glavni su pretinci 7-litreni pretinac za rukavice, pretinci u vratima sprijeda i straga u koje stane 1-litrena boca, 1,3-litreni zatvoreni pretinac središnje konzole i šest držača čaša.

Pogonski sklop Hybrid 140

Jogger označava dolazak hibridnih motora u Daciu i nudi kombiniranu snagu od 140 KS (103 kW), kao i najbolje razine potrošnje goriva i emisije CO2 u ponudi Joggera, od 108 g/km. Koristi tehnologiju koja je dokazala svoju učinkovitost i postala široko priznata u Grupi Renault, s četverocilindričnim 1,6-litrenim benzinskim motorom s atmosferskim usisom koji pruža 90 KS (67 kW), dva električna motora (motor od 49 KS (36 kW) i HSG visokonaponski starter generator) i automatskim električnim mjenjačem s četiri zupčanika spojena na motor s unutarnjim izgaranjem i dva zupčanika spojena na električni motor.

Izostanak spojke u ovom modelu omogućio je Daciji integraciju ove kombinirane tehnologije. Inovativna kombinacija električnih motora s poznatim tzv. cluch-less Dog-clutch mjenjačem pomaže optimizirati promjene stupnjeva prijenosa čineći ih glatkijim u procesu.

Odziv i optimizacija energije

U kombinaciji dva elektromotora, inovativnog mjenjača s više načina rada i motora s unutarnjim izgaranjem, izbor načina rada je opsežan, kao što slijedi:

Potpuno električno pokretanje: nedostatak spojke u inovativnom mjenjaču znači da automobil može početi ubrzavati u potpuno električnom načinu rada bez potrebe za korištenjem motora s unutarnjim izgaranjem. Kao takva, hibridna vozila koriste primarni električni motor za pokretanje svaki put. Sasvim lijep dodatak s odmah dostupnim okretnim momentom za posebno brz start.

Automatska prilagodba situacijama u vožnji: tehnologija se temelji na serijskoj paralelnoj arhitekturi, kombinirajući najbolje aspekte svakog oblika hibridnog motora (serijski, paralelni i serijsko-paralelni). Motori rade sami ili zajedno usmjeravajući izlaznu snagu prema kotačima ili bateriji. Pogonski sklop upravlja snagom motora u skladu s onim što je automobilu potrebno u smislu ubrzanja i snage, kao i u pogledu regeneracije baterije. To se događa u skladu s 15 različitih načina vožnje koji odražavaju različite kombinacije motora i zupčanika koji se koriste.

Tijekom vožnje, promjene između načina su gotovo neprimjetne i ne zahtijevaju nikakav unos od vozača. Sustav automatski odabire najbolji način rada za situaciju kako bi smanjio emisije, optimizirao potrošnju goriva i zajamčio brzu i ugodnu vožnju.

  • +53
Dacia Jogger Extreme Hybrid 140 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Regeneracija energije i regenerativno kočenje

Regenerativno kočenje u kombinaciji s visokom razinom povrata energije baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitošću automatskog mjenjača, omogućuje modelu Hybrid 140: potpuno električni pogon za 80 posto gradskih putovanja; do 40 posto veću ekonomičnost goriva u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem u gradskom ciklusu vožnje na isti način.

Tehnologija također pomaže optimizirati upravljanje energijom tijekom usporavanja i kočenja:

Regeneracija baterije tijekom usporavanja: kada se papučica gasa podigne i ručica mjenjača je u položaju 'Drive', glavni električni motor radi kao generator. Oporavlja kinetičku energiju koju proizvodi automobil dok usporava i pretvara je u električnu energiju koja se vraća u bateriju.

Način rada 'B': kako bi se povratilo više energije, ručica mjenjača može se staviti u položaj kočnice (B). Povećava sposobnost regeneracije; unutar maksimalne napunjenosti baterije i spore brzine od približno 7 km/h.

Regenerativno kočenje: kada je papučica kočnice pritisnuta, pokreće sustav električnog kočenja. Ako je potrebno, dodatno se 'mehaničko' kočenje primjenjuje preko kočionih pločica. I ovdje električni motor pruža dodatnu snagu kočenja i može povratiti višak energije koja se vraća natrag u bateriju – bez prekoračenja kapaciteta pohrane.

Način rada 'B' posebno je prikladan za vozilo poput Joggera koje je dizajnirano za obitelj i korištenje u slobodno vrijeme. Kada vozilo nosi ili vuče dodatnu težinu, regenerativno kočenje osigurava optimiziranu motornu kočnicu koja je u takvim uvjetima veća.

Potpuno električna vučna snaga Joggera pri pokretanju i automatski mjenjač čine vozilo udobnim i lakim za vožnju, povećavajući užitak u vožnji i energetsku Hybrid 140 ima domet od preko 900 km (u WLTP kombiniranom ciklusu). Baterija Joggera Hybrid 140 ima jamstvo na prvih osam godina ili 160.000 km, što god nastupi prije.

Hibridni motor na modelu Jogger Hybrid 140 nudi maksimalnu učinkovitost i neusporedivu dinamičku reakciju na cesti i može ubrzati od 80 do 120 km/h za samo 8,7 sekundi za model s 5 sjedala (8,8 sekundi na modelu sa 7 sjedala). U potpuno električnom načinu rada, Jogger Hybrid 140 može postići 65-70 km/h i povremenu najveću brzinu od 167 km/h (ovisno o napunjenosti baterije i lokalnom zakonodavstvu).

U kombiniranom ciklusu, Jogger Hybrid 140 troši 4,8 l/100 km i emitira 108 g/km CO2 (WLTP).

Opći dojam o modelu Jogger Extreme Hybrid 140

Jogger Hybrid 140 je posebna dimenzija, daleko uzbudljivija od modela s benzinskim ili dvogorivnim motorom, a to se posebno odnosi na 'automatski' mjenjač, kao i digitalni vozački zaslon. Osim toga, vizualno je ovaj Jogger dobio novu masku i oznake straga i na volanu novi 'DC' logo marke Dacia. Vrlo moderno i posebno dojmljivo.

Preferirana kombinacija pogonskog sklopa uzima u obzir ono što vozač želi (zahtjev za snagom), a optimalna snaga se stalno izračunava. To doprinosi i performansama i potrošnji goriva. Vozači ne moraju brinuti ni o čemu, Jogger sve to radi neprimjetno. Vožnja postaje iznimno ugodno i opuštajuće iskustvo, bez ograničenja u užitku vožnje zahvaljujući kombinaciji učinkovitog hibridnog motora (140 KS, 205 Nm u EV načinu) s agilnim podvozjem s brzim odzivom.

Rijetko kada primjećujemo da neki model ima višak snage, a to je kod ove hibridne verzije Joggera prilično evidentno, no zbog toga se sigurno nitko neće buniti. Pogotovo što smo u vožnji na zaslonu očitali prosječnu potrošnju u kombiniranim uvjetima autoceste i regionalnih prometnica od samo 5,6 l/100 km.

Jogger Hybrid 140 teži nekih 180 kg više od benzinske i dvogorivne verzije, pa su mnoge postavke dodatno rekalibrirane. Što se ovjesa tiče, naš je testni model imao sprijeda MacPherson ovjes s donjim pravokutnim ramenima i stabilizatorom, a straga elastičnu osovinu s programiranim deformiranjem i spiralnim oprugama. Dacia Jogger Hybrid 140 je prema nama pun pogodak, jer je doista riječ o provjerenoj tehnologiji koju koristi Alijansa u Renaultu i Nissanu.

Što se cijene tiče, Jogger Extreme Hybrid 140 kreće od 29.500 eura s uključenim PDV i PPMV davanjima. Naš je testni model imao sljedeće doplatne opcije: Paket Multimedija, Paket Sigurnost HEV (sustav za nadzor mrtvog kuta, stražnji i prednji parkirni senzori), Metalik boja DQX – Oxide zelena. Cijena tako opremljenog modela je 30.700 eura s uključenim PDV i PPMV davanjima.

Doplatno tvoničko jamstvo omogućuje bezbrižnu vožnju 5 godina ili 100.000 km.