test automobila

Vozili smo Mazdu2 Hybrid: Izvrstan dizajn, kvaliteta izrade i sjajan samopunjivi hibridni pogon

25.07.2024 u 07:55

Bionic
Reading

Aktivan i agilan u gradu, udoban i kontroliran na regionalnim cestama i na autocesti – tako bi se najbolje mogao opisati doživljaj vožnje s Mazdom2 Hybrid. Ukupna snaga sustava je 85 kW (116 KS), za ubrzanje 0-100 km/h za 9,7 s i najveću brzinu od 175 km/h

Na svom smo jednotjednom testu imali Mazdu2 Hybrid, maleni gradski automobil B segmenta, koja je osvježena za 2024. godinu. Ako ste pomislili kako vas ovaj model podsjeća na jedan drugi bili ste potpuno u pravu: Toyotu Yaris Hybrid. Naime, Mazda2 Hybrid predstavlja rezultat dugogodišnje suradnje između Mazda Motor Corporation i Toyota Motor Corporation.

Dvije tvrtke su ušle u dugoročno partnerstvo 2015. godine. Od tada zajednički razvijaju tehnologije za električna vozila, tehnologiju povezanih vozila, surađuju na naprednim sigurnosnim tehnologijama te proširuju komplementarne proizvode. Novu Mazdu2 Hybrid isporučuje kao OEM model Toyota Motor Europe, Toyotina podružnica u stopostotnom vlasništvu.

Mazda2 Hybrid 1.5 Homura Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Osim toga, dva partnera upravljaju zajedničkim pothvatom za proizvodnju vozila u SAD-u, razvijaju tehnologije za električna vozila, povezana vozila i surađuju, među ostalim, na naprednim sigurnosnim tehnologijama. Mazda2 Hybrid igra ključnu ulogu u strategiji više rješenja tvrtke za njene ambiciozne ciljeve održivosti: Kao dio dugoročne tehnološke vizije 'Održivi Zoom-Zoom 2030', Mazda želi smanjiti svoje prosječne emisije CO₂ za 50 posto do 2030. Između ostalog, tvrtka također teži klimatskoj neutralnosti ubrzavanjem elektrifikacije svoje palete proizvoda do 2050.

Zanimljivo, model Mazde2 za 2023. potpuno drugačijeg izgleda barem zasad se još na nekim tržištima može pronaći u ponudi kao blagi hibrid. Razlog ovoj zanimljivoj, ne tako uobičajenoj situaciji, je svakako duboki partnerski odnos Mazde i Toyote na više razina i projekata. Tako je Mazda, koja nema u svojoj ponudi full-hibridni pogonski sklop preuzela ono što joj partner, u ovome slučaju Toyota, može odmah ponuditi. Naravno, u Europi se svaki proizvođač vozila mora držati zacrtanih emisija CO2, a full-hibridna verzija je ovdje puno ekološkija. Osim toga Mazda je mogla zadržati i svoju verziju Mazde2 u cjeniku.

Isto tako, ima kupaca koji se jednostavno dugoročno vežu za neku marku, a Mazda jest jedna od onih marki koje mnogi kupci bespogovorno obožavaju. Proizvodnja prvog primjerka Mazdinog redizajniranog, kompaktnog, hibridnog vozila za europsko tržište započela je 15. siječnja 2024. godine u Onnaingu u Francuskoj. Za ovu suradnju se stoga može reći da je 'win-win' situacija.

Prema onome što Mazda kaže, samopunjivi Mazda2 Hybrid je savršen automobil za gradski život: s izraženim linijama, atraktivnim proporcijama i kompaktnom veličinom, osjeća se kao kod kuće u urbanom okruženju - i spreman je za svaku avanturu izvan grada. I mi se slažemo s tom konstatacijom, i tretirati ćemo Mazdu2 Hybrid kao zaseban model, bez obzira na duboku sestrinsku povezanost s Toyotom Yaris Hybrid.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Za modelnu godinu 2024. Mazda2 Hybrid ima novi prednji dio u sportskom, elegantnom Kodo dizajnu: s tipičnom peterokutnom rešetkom hladnjaka i redizajniranim branikom, koji prednjem dijelu daje još veću širinu i odlučnost. Bočna udubljenja za LED svjetla za maglu također su redizajnirana. Sve nove komponente zajedno daju Mazdi2 Hybrid vrhunski, elegantniji i prepoznatljiviji izgled.

Novi prednji dio okružen je upečatljivim prednjim svjetlima koja se protežu duboko u prednje branike. Osim LED prednjih svjetala, rasvjetne jedinice također sadrže kombinirana dnevna i indikatorska svjetla.

U pogledu s boka, oblikovani lukovi kotača posebno privlače pažnju; Oni nude prostor za čelične ili aluminijske naplatke od 15 do 17 cola u privlačnom dizajnu s više krakova. A-stupovi smješteni daleko unatrag, dizajn površina vrata i aerodinamički oblikovani prednji branik karakteriziraju njegov dinamičan izgled i prenose agilnost i upravljivost čak i kada miruje.

Stražnji dio, koji je redizajniran u bliskoj suradnji između europskog Mazdinog dizajnerskog centra i japanskog sjedišta, sada izgleda jasnije i kvalitetnije. Traka koja se proteže cijelom širinom vozila ispod integriranog krovnog spojlera sada je obojena u boju vozila; LED stražnja svjetla nalaze se na njihovim vanjskim krajevima. Širok i snažan izgled stražnjeg dijela dodatno je naglašen crnim donjim branikom.

Što se strukture tiče, Mazda2 Hybrid je bazirana na Toyotinoj platformi TNGA-B (GA-B) koja podupire unibody vozila u A segmentu ili gradskim automobilima, B segmentu ili subkompaktnim automobilima, subcompact crossover SUV i mini MPV kategorijama. Razvijena od strane interne tvrtke 'Toyota Compact Car Company', platforma se nudi u varijantama s pogonom na prednje kotače i pogonom na sve kotače te je uparena s poprečnim motorom.

Testnim modelom se zapravo može upravljati kroz zavoje s izvanrednom preciznošću i sigurnošću. Za to je zaslužna platforma visoke čvrstoće na kojoj se temelji Mazda2 Hybrid: ona spušta težište vozila, osigurava uravnoteženu raspodjelu težine i omogućuje izvrsna svojstva upravljanja. Uravnoteženi ovjes povećava udobnost vožnje. Osim toga, uloženi su veliki napori kako bi se osigurala niska razina buke i vibracija u unutrašnjosti.

Prema vanjskim dimenzijama, Mazda2 Hybrid je jedno je od najkompaktnijih vozila u B segmentu: duljina 3940 mm, širina 1745 mm (s otvorenim retrovizorima 2020 mm), visina 1505 mm, međuosovinski razmak 2560 mm, visina od podloge 135 mm. Krug okretanja je malenih 9,8 m što je posebno dobrodošlo u prometnoj gradskoj gužvi, i kod pronalaženja parkirnog mjesta zahvaljujući svojoj maloj površini, kratkim prevjesima sprijeda i straga. Težina samog vozila je 1180 kg s vozačem od 75 kg, a može vuči i kočenu prikolicu od 450 kg.

Kad je riječ o prtljažniku, Mazda2 Hybrid ima volumen prtljažnika od 286 l, a kad se preklope nasloni sjedala stražnjeg reda raste do 935 l do stropa (VDA norma).

Naš je testni model imao za razinu opreme Homura standardne crne aluminijske naplatke veličine 17 cola (6,5Jx17), s ljetnim gumama Bridgestone Ecopia EP150 dimenzija 205/45R17. Umjesto rezervnog kotača imali smo set za popravak guma.

Unutrašnjost

Visoka razina kvalitete u unutrašnjosti Mazde2 Hybrid uočljiva je čim uđete: svi materijali su pažljivo obrađeni i imaju visokokvalitetan izgled, kako vizualno tako i na dodir. Velika važnost pridavana je dobro promišljenom rasporedu kokpita: sve važne kontrole i instrumenti raspoređeni su s ergonomskom preciznošću oko upravljača i lako su dostupni u svakom trenutku. Na taj način podržavaju udobnu vožnju bez umora, omogućujući vozaču da se potpuno koncentrira na cestu i ono što se događa u prometu. U svakom slučaju, cijeli dizajn interijera dizajniran je za jasan pogled i širok, otvoren osjećaj prostora: Konkretno, horizontalni dizajn ploče s instrumentima, ravna maska s instrumentima i A-stupovi smješteni daleko unatrag osiguravaju optimalnu vidljivost prema ispred.

Sa svojom izuzetno niskom razinom buke i vibracija, Mazda2 Hybrid nudi tihu i visokokvalitetnu unutarnju atmosferu. Konkretno, opsežna zvučna izolacija u području armaturne ploče i poda sprječava prodiranje buke. Opsežna uporaba brtvi karoserije također povećava udobnost buke u unutrašnjosti i istovremeno povećava strukturnu krutost.

Unatoč kompaktnim dimenzijama s duljinom vozila manjom od četiri metra, putnici u Mazdi2 Hybrid ne moraju raditi kompromise po pitanju udobnosti: zahvaljujući relativno dugom međuosovinskom razmaku, do četiri odrasle osobe mogu pronaći udoban i iznenađujuće velikodušan prostor u interijeru.

Udoban, sportski i ergonomski položaj sjedenja zajamčen je za vozače svih visina - i ovdje se 'mala' Mazda2 Hybrid pokazala iznenađujuće velikom. Glavni razlog tome je niska bokova sjedala: vozač i suvozač sjede niže nego inače, tako da čak i visoki putnici još uvijek imaju dovoljno zraka iznad glave. Širok raspon podešavanja sjedala također omogućuje optimalan položaj za praktičnim i sportskim upravljačem.

Instrumenti i zasloni su povećani i poboljšani za modelnu godinu 2024. U vidnom polju vozača iza upravljača nalaze se dva kružna zaslona i središnji TFT zaslon instrumentne ploče veličine do 12,3 inča, ovisno o opremi. Središnja konzola također ima 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir (HOMURA PLUS: 10,5-inčni) na kojem se prikazuju sve infotainment i informacije o vozilu u jasnom i lako čitljivom formatu - uključujući sadržaj vašeg pametnog telefona, koji dolazi kao standard može se bežično povezati sa sustavom na vozilu putem Apple CarPlay® i Android AutoTM.

Od verzije HOMURA nadalje, u kabini se nalazi i postolje za bežično punjenje za induktivno punjenje. Postavke zvuka i prilagodljivi tempomat mogu se kontrolirati brzo i intuitivno pomoću tipki na kolu upravljača. Head-up zaslon u boji u 10-inčnom formatu (HOMURA PLUS) također pruža najvažnije informacije u izravnom vidnom polju vozača bez da ga odvlači od onoga što se događa na cesti.

Visoka razina sigurnosti s naprednim sustavima pomoći i središnjim zračnim jastukom

Visoka razina sigurnosti Mazde2 Hybrid demonstrirana je ciljanom najvišom ocjenom od pet zvjezdica na testu sudara neovisne organizacije za testiranje Euro NCAP. Brojne napredne sigurnosne tehnologije za podršku vozaču standardne su u vozilu. Pomažu vozaču prepoznati potencijalne opasnosti i pravilno reagirati te po potrebi aktivno djelovati kako bi spriječio nesreću ili smanjio posljedice za putnike i druge sudionike u prometu.

Sigurnosne značajke i-Activsense uključuju sustav prije sudara s detekcijom vozila, detekcijom pješaka (dan i noć) i detekcijom biciklista (dan), asistentom za raskrižja, inteligentnim prilagodljivim tempomatom, prepoznavanjem prometnih znakova, upozorenjem na napuštanje vozne trake s aktivnom potporom upravljanja i pomoćnik za praćenje trake. Nove značajke uključuju proaktivni asistent vožnje (PDA), koji osigurava nježno kočenje pri približavanju prepreci ili zavoju, i sustav za zaustavljanje u nuždi (EDSS), koji automatski zaustavlja vozilo do sigurnog zaustavljanja, aktivira svjetla upozorenja i vrata se otključavaju ako vozač zaspi ili se onesvijesti.

Mazda2 Hybrid - sustavi sigurnosti Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Mazda2 Hybrid također je jedan od prvih modela u B segmentu sa središnjim zračnim jastukom. Time se sprječava sudar vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara.

Mazda2 Hybrid 1.5 Homura
  • Mazda2 Hybrid 1.5 Homura
  • Mazda2 Hybrid 1.5 Homura
  • Mazda2 Hybrid 1.5 Homura
  • Mazda2 Hybrid 1.5 Homura
  • Mazda2 Hybrid 1.5 Homura
    +39
Mazda2 Hybrid 1.5 Homura Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Samopunjivi potpuno hibridni pogon ukpne snage sustava od 116 KS

Mazda2 Hybrid je prvi model japanskog proizvođača automobila sa samopunjivim hibridnim pogonom. Pogonski sustav je izuzetno promjenjiv - i stoga posebno učinkovit: Ovisno o situaciji u vožnji i trenutnim zahtjevima, električni motor može pokretati vozilo pojedinačno ili zajedno s motorom s unutarnjim izgaranjem.

Osobito u gradskim sredinama, Mazda2 Hybrid često se pokreće električno i impresionira svojim dosljednim, blagim ubrzanjem i niskom razinom buke. Kombinira ove prednosti s neograničenom prikladnošću za svakodnevnu upotrebu, živahnom izvedbom i izvrsnim ekološkim svojstvima.

Potpuni hibridni sustav sastoji se od 1,5-litrenog benzinskog motora, snažnog elektromotora, litij-ionske baterije visokih performansi od 177,6 volti, upravljačke jedinice i podjele snage pomoću posebnog CVT mjenjača.

Za razliku od konvencionalnih CVT mjenjača s remenskim pogonom, hibridni sustav u Mazdi2 Hybrid prenosi pogonsku silu putem planetarnog zupčanika koji služi kao razdjelnik snage: snaga koju generiraju motor s unutarnjim izgaranjem i elektromotor ovdje konvergira i raspoređuje se ovisno o trenutnom zahtjevu.

Litij-ionska baterija Mazde2 Hybrid također je središnja komponenta pogonskog sustava. Instalirana je ispod stražnjih sjedala radi uštede prostora, ima veliku gustoću snage i daje bolji protok struje od nikal-metal-hidridnih baterija. U usporedbi s ovom vrstom baterije, također omogućuje bolji povrat energije kočenja i brže se puni, što povećava udio čisto električne vožnje Mazde2 Hybrid u gradskom prometu.

Motor s unutarnjim izgaranjem je 1,5-litreni trocilindrični benzinski motor koji radi u Atkinsonovom ciklusu i razvija snagu od 92 KS (68 kW) pri 5500 okr./min. i najveći okretni moment od 120 Nm pri 3600 okr./min. Sinkroni elektromotor s trajnim magnetom snage je 59 kW (80 KS) i isporučuje najveći okretni moment od 141 Nm.

Zajedno, pogon stvara snagu sustava od 85 kW (116 KS) i ubrzava Mazdu2 Hybrid od nule do 100 km/h za 9,7 sekundi; najveća brzina je 175 km/h. Kombinirana potrošnja energije iznosi samo 3,8-4,2 litre na 100 km, što odgovara emisiji CO₂ od 87-97 g/km i CO2 klasama B-C.

Na cesti se koriste benzinski motor i električni motor ovisno o situaciji u vožnji i zahtjevima performansi, a cilj je uvijek dovesti performanse i učinkovitost u optimalnu ravnotežu. Kada vozilo miruje, motor s unutarnjim izgaranjem se automatski gasi. U situacijama u kojima benzinski motor može raditi samo s niskom učinkovitošću - poput pokretanja i pri niskim do srednjim rasponima brzina - vozilo automatski vozi u EV načinu rada ako je baterija dovoljno napunjena. To omogućuje izuzetno tihu vožnju bez potrošnje goriva i bez emisije CO2.

Mazda2 Hybrid nudi udobnu, tihu vožnju bez lokalnih emisija u urbanim sredinama tijekom dugih vremenskih razdoblja. To znači da korisnici mogu uživati u prednostima isključivo električne vožnje bez brige o naknadama za punjenje, preostalom dometu i dostupnosti stanica za punjenje.

U normalnim uvjetima vožnje, raspodjela snage između motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora kontinuirano se prilagođava kako bi se postigao optimalan razvoj snage uz najbolju moguću učinkovitost. Prilikom usporavanja i kočenja, električni motor djeluje kao generator visokih performansi za učinkovitu rekuperaciju energije: kinetička energija koja se inače oslobađa kao toplina tijekom usporavanja vraća se i pohranjuje kao električna energija u bateriji. Motor-generator kojeg pokreće motor s unutarnjim izgaranjem održava konstantnu razinu napunjenosti baterije - vanjsko punjenje stoga nije potrebno niti moguće.

Mazda2 Hybrid u vožnji

Aktivan i agilan u gradu, udoban i kontroliran na regionalnim cestama i na autocesti – tako bi se najbolje mogao opisati doživljaj vožnje s Mazdom2 Hybrid. Za to je prije svega zaslužna platforma visoke čvrstoće na kojoj je izgrađena jer spušta težište vozila, osigurava uravnoteženu raspodjelu težine i omogućuje izvrsna svojstva upravljanja.

Platforma otporna na torziju ne samo da osigurava da Mazda2 Hybrid brzo i precizno reagira na naredbe upravljanja i da se može dinamično upravljati na zavojitim seoskim cestama; Uravnoteženo podvozje i meke opruge također povećavaju udobnost vožnje. Osim toga, uloženi su veliki napori kako bi se osigurala niska razina buke i vibracija u unutrašnjosti.

Ciljana ojačanja karoserije, armaturna ploča visoke čvrstoće i opsežna upotreba točkastih zavara i ljepila doprinose iznimno visokoj krutosti platforme. Druge mjere uključuju spajanje bočnih dijelova s pojačanjima u braniku, korištenje vrha prednjih amortizera kao gornje osovine upravljača i stvaranje prstenastih struktura u području haube, središnjeg tunela i stražnje strukture, kao i stražnjeg kotača lukovi i stupovi.

Budući da su teže komponente vozila ugrađene što je moguće središnje i ravnije, Mazda2 Hybrid ima posebno nisko težište. Time se smanjuju neželjena pomicanja tijela oko uzdužne osi i poboljšava stabilnost vožnje u brzim zavojima. Izvrsna raspodjela težine – između prednje i stražnje osovine te između lijeve i desne strane vozila – smanjuje kotrljanje i njihanje karoserije, osigurava visoku razinu kontrole vožnje i smanjuje zaustavni put.

Što se ovjesa tiče, isti se sastoji od MacPherson amortizera niskog trenja sprijeda i osovine s torzijskom gredom straga. Optimizirani kut ovjesa omogućio je idealno poravnanje amortizera i zavojnih opruga i smanjenje vibracija podvozja. Dodatna krutost ovjesa postignuta je tako što gornji dio prednjih amortizera služi i kao gornji vijak za upravljanje.

Vrlo kruta stražnja osovina s torzijskim nosačem također pomaže u smanjenju kretanja tijela u zavojima i tako poboljšava dinamička svojstva vožnje Mazde2 Hybrid. Mekše stražnje opruge, u kombinaciji s vrlo krutom karoserijom i idealnom raspodjelom težine, povećavaju udobnost vožnje.

Za kraj, cijene Mazda2 Hybrid modela kreću od razine opreme Prime-Line od 24.795 eura, Centre-Line od 26.295 eura, Exclusive-line 28.539,68 eura, Homura 30.820,94 eura i Homura plus od 33.292,94 eura. Naš je testni model razine opreme Homura uz dodatnu opremu stajao 31.658,92 eura.

Mazda nudi natprosječno šestogodišnje jamstvo za novi automobil za sva nova vozila. Mazdino 6-godišnje jamstvo za novo vozilo, ograničeno na najveću ukupnu kilometražu od 150.000 km, jamstvo je proizvođača i pokriva popravak ili zamjenu oštećenog dijela u slučaju kvara u materijalu ili izradi. Iz ovoga su izuzeti potrošni dijelovi.