Ovo je spoj SUV-a i limuzine kojeg krasi izgled dinamične brze limuzine s povišenom karoserijom i velikim kotačima te mačkastim stavom tipičnim za modele marke. Dizajniran je kako bi ponudio odgovoran užitak u vožnji, a podvrgnut je iznimno temeljitom aerodinamičkom radu kako bi se optimizirao prodor zraka iz svih kutova
Početkom ove godine smo bili na hrvatskoj premijeri jednog posve svježeg modela automobila, koji zapravo otvara svoju zasebnu nišu. Riječ je o modelu Peugeot 408, koji smo nakon njegove svjetske premijere krajem lipnja prošle godine, uživo prvi puta vidjeli na Pariškom salonu automobila (Mondial de l'Auto) u listopadu 2022.
Tom prilikom smo i razgovarali s Emmanuelom Lafauriem direktorom projekta modela 408, koji nam je otkrio zanimljive detalje ovog modela 'lavlje marke, koji možda i neće imati neke spektakularne prodajne rezultate , ali je dosta bitan za francuskog proizvođača u sastavu Stellantis grupe.
Prije svega, 408 je novi model koji je potpuno neočekivan jer je drugačiji. Prvi je takve vrste, kako u povijesti same marke, tako i na tržištu automobila u cjelini. S novim 408, Peugeot demonstrira kreativnost svojih timova nudeći novu siluetu fastback na vrhu C segmenta. Ovaj novi Peugeot nudi 'mačji stav' i jedinstvenu privlačnost, inženjersku izvrsnost usmjerenu na učinkovitost i inteligentnu elektrifikaciju, kao i emocije koje pružaju vrhunske tehnologije posvećene užitku u vožnji i instinktivnoj upotrebi.
Peugeot 408 je ukratko, neviđen spoj SUV-a i limuzine kojeg krasi izgled dinamične brze limuzine s povišenom karoserijom i velikim kotačima te mačkastim stavom tipičnim za modele marke. Dizajniran je kako bi ponudio odgovoran užitak u vožnji, a podvrgnut je iznimno temeljitom aerodinamičkom radu kako bi se optimizirao prodor zraka iz svih kutova. Ciljana skupina je raznovrsna i svakako su nam cilj i mlade obitelji, ali i svi oni koji žele imati automobil neobičnih linija i uživati u vožnji.
Treba reći i da smo za hrvatsko predstavljanje na raspolaganju imali i ulaznu benzinsku verziju PureTech 130 S&S EAT8 GT snage 130 KS, s 8-brzinskim automatskim mjenjačem. Ovaj potonji smo sada imali i na svom jednotjednom testu, a nakon njega je ubrzo uslijedila i njegova top verzija 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT, čiji ćemo osvrt donijeti za nekoliko dana.
Vanjski izgled, struktura i dimenzije
Gledan izvana, novi 408 ima doista dinamičnu siluetu. Njegove su linije oštre, maska je iste boje kao i karoserija kako bi se savršeno uklopila s prednjim dijelom, a ponosno se može pohvaliti novim Peugeotovim amblemom s glavom lava.
Sprijeda svjetlosni potpis u obliku očnjaka savršeno integrira 408 u obitelj Peugeot, kao i LED svjetla s tri pandže straga. Svjetla su izvedena u LED Matrix tehnologiji koja omogućuje dizajn izuzetno tankih prednjih svjetala, istodobno osiguravajući vrlo visoku razinu performansi. Ta svjetla, koja održavaju neporecivu pripadnost marki Peugeot, potpis su novog modela 408. Svjetlosni potpis širi se prema dolje s dvije LED trake u obliku očnjaka koje prodiru u odbojnik.
Bočne strane novog 408 odlikuju se jasnim kontrastom crnih i obojenih dijelova, osmišljenim kako bi se silueta učinila profinjenom i povećala dinamična svojstva. Naglašavaju i obilje prostora za putnike, posebno kad je riječ o dizajnu bočnih prozora, čime se ističe dinamičnost fastbacka na najvišoj točki pristupa stražnjim vratima.
Bočne zaštitne letvice na karoseriji i blatobranima protežu se na robusni crni stražnji odbojnik koji pod kutem prekida boju te tako naglašava učinak 'preokrenutog' stražnjeg dijela i poboljšava ukupni dojam. Pomaže i kod vizualnog dojma stražnjeg prevjesa koji omogućuje veliki prtljažnik.
Novi 408 se temelji se na platformi EMP2 (Efficient Modular Platform) s različitim pogonskim sklopovima, a odlikuje se širokim tragom kotača, točnije 1599 mm sprijeda i 1604 mm straga, što uz njegove kotače pridonosi stabilnosti na cesti. Inače, novi 408 koristi kotače s gumama velikog promjera promjera do 720 mm, a upravo ti posebno dizajnirani naplatci od 20 cola imaju radikalno drugačiji geometrijski dizajn. Njihov neobičan dizajn u skladu je s originalnim dizajnerskim konceptom novog modela 408. Na izbor su sljedeće dimenzije kotača i guma (215/65R17, 205/55R19, 245/40R20).
S duljinom od 4687 mm, na temelju dugog međuosovinskog razmaka od 2787 mm, širine 1848 mm (2062 mm s otvorenim retrovizorima), novi 408 ima izuzetno prostran drugi red, sa 188 mm prostora za noge. Novi 408 visok je 1478 mm i krasi ga vitka i uglađena silueta, što poboljšava aerodinamičku učinkovitost. Visina od podloge je 188 mm za benzinsku varijantu i 189 za PHEV varijantu.
Prtljažnik je također izdašne veličine, s volumenom od 536 litara (471 l za PHEV verzije), koji se može povećati na 1611 l litara kada se preklope stražnja sjedala (omejr 60/40) (uključujući 36 litara u prostoru ispod zaštitne obloge prtljažnika u inačici s motorom s unutarnjim izgaranjem) te 1545 l za PHEV verzije. Težina testnog 408 je 1396 kg, a može vuči kočenu prikolicu od 1350 kg.
Naš testni model Peugeot 408 PureTech 130 S&S EAT8 GT je imao doplatne 19-colne naplatke Graphite, s izvrsnim ljetnim gumama Michelin e.PRIMACY dimenzija 205/55R19.
Treba reći i kako je naš GT model imao atraktivnu doplatnu Perla crvenu Elixir boju.
Unutrašnjost
Novi 408 doista ima lijepo uređenu kabinu. Primjetiti ćete jednostavnost linija i ploha, što odgovara modernom ali i sportskom automobilu. Vrlo kompaktni upravljač značajka je kokpita Peugeot i-Cockpit® koji višestruko povećava užitak u vožnji nudeći jedinstvenu upravljivost i preciznost kretanja. Sportski upravljač je ergonomičan i grijan (opcija na Allure Business i serija na GT) te se na njemu nalaze tipke za upravljanje multimedijskim sustavom (radio, telefon) i određenim sustavima za pomoć u vožnji.
Sjedala su lijepo profilirana i osmišljena tako da se naglasi kvaliteta korištenih materijala: prošarana tkanina, tehničke niti, alcantara, perforirana koža i obojena Nappa koža. U inačici GT sjedala su ukrašena posebnim koncem u boji minerala adamit koji krasi i armaturnu ploču, obloge vrata i elemente središnje konzole s pjenastom podstavom.
Stražnja klupa posebno je prostrana zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku, što model 408 čini Peugeotovim modelom s najviše prostora za putnike na stražnjoj klupi: na raspolaganju im je čak 188 mm prostora za koljena. Putnici na stražnjoj klupi mogu protegnuti noge zahvaljujući otvoru u podnožju prednjih sjedala. Osmišljen je kako bi se maksimalno povećala sloboda pokreta, a dizajn i kut sjedala omogućuju putnicima da maksimalno iskoriste prostor i uživaju u udobnosti na putovanju.
Između prednjih sjedala smjestio se proširen luk središnje konzole koji sada uključuje prostor za bežično punjenje pametnog telefona. Ostatak konzole u potpunosti je namijenjen praktičnim rješenjima za odlaganje te uključuje naslon za ruku, dvije USB-C utičnice (za punjenje ili prijenos podataka), dva držača čaša velikog promjera i do 33 litre raznovrsnog prostora za odlaganje.
U kokpitu, naglasak je na kvaliteti i povezivanju, s najnovijim tehnologijama kako bi iskustvo vožnje i putovanja učinili intuitivnijim i korisnijim. Nova digitalna armaturna ploča s 10-inčnim digitalnim zaslonom smještena je u razini očiju odmah iznad upravljača. U razini opreme GT armaturna ploča dostupna je s 3D tehnologijom. Digitalna armaturna ploča može se u potpunosti personalizirati te nudi nekoliko načina prikaza (povezani navigacijski sustav TomTom, Radio / medijski sadržaji, Pomoć u vožnji, Protok energije itd.) koji se mogu mijenjati izravno na kontrolnoj ploči.
Dizajn armaturne ploče novog Peugeot 408 temelji se na arhitekturi 'povišenih zračnih otvora', kod koje se zračni otvori postavljaju na višu poziciju, ispred glava putnika, kako bi se poboljšala njihova toplinska ugodnost.
U unutrašnjosti novog modela 408, LED ambijentalno osvjetljenje (osam boja na izbor) smješteno iza središnjeg zaslona osigurava blago osvjetljenje i pridonosi profinjenom ugođaju u kabini. Isto se osvjetljenje proteže i na spužvaste obloge vrata koje mogu biti prekrivene tkaninom, materijalom Alcantara ili pak biti izrađene od prešanog aluminija, ovisno o razini opreme.
Ista arhitektura omogućuje i postavljanje središnjeg 10-inčnog dodirnog zaslona nešto niže od digitalne armaturne ploče smještene izravno ispred vozača, kako biste mu mogli još lakše pristupiti. Sustav je opremljen tipkama i-toggle koje se mogu u potpunosti konfigurirati i koje su smještene su ispod središnjeg zaslona poput otvorene knjige. Osim toga, svojim dizajnom stvaraju jedinstveni estetski i tehnološki dojam u segmentu. Svaka i-toggle tipka osjetljiva je na dodir i predstavlja prečac do postavki klima-uređaja, telefonskih kontakata, radijske postaje ili aplikacija... Ovisno o željama korisnika.
Pri dizajniranju putničkog prostora novog modela 408, jedan je od ciljeva tima marke za dizajn unutrašnjosti bio unijeti ravnotežu u prostor između prednjih putnika. Peugeot i-Cockpit vjeran je načelu središnjeg zaslona 'okrenutog vozaču', čime se optimiziraju ergonomska svojstva u vožnji, a pritom se ne onemogućuje suvozaču da čita informacije na zaslonu i služi se njime.
S druge strane, središnja je konzola namjerno otvorena prema suvozaču. Sve što je potrebno za dinamičku kontrolu vozila smješteno je u luku s vozačeve strane. Vozač jednim dodirom može odabrati neki od različitih načina vožnje koje nudi 8-stupanjski automatski mjenjač EAT8: način Reverse (R) omogućuje odabir stupnja za vožnju unatrag, način Neutral (N) omogućuje postavljanje mjenjača u neutralni položaj, način Drive (D) pokreće automatsko odabiranje 8 brzina ovisno o brzini i stilu vožnje, vrsti ceste i opterećenju vozila.
Dva odvojena gumba omogućuju sljedeće funkcije: Parking (P) postavlja mjenjač u način za parkiranje (kod hibridnih motora, način Brake (B) aktivira regenerativno kočenje). Dok je u benzinskoj inačici, kao u našem slučaju, on zamijenjen načinom Manual (M) koji omogućuje ručno odabiranje brzine s pomoću polugica iza upravljača.
Osim toga, na raspolaganju je i odabir načina rada koji vozaču omogućuje da bira između različitih načina vožnje (Electric, Eco, Hybrid, Normal i Sport), ovisno o motoru.
Sustavi pomoći vozaču
Pokretani sa 6 kamera i 9 radara, sustavi pomoći vozaču, prema proizvođaču, pružaju bezbrižnost i sigurnost. Oni uključuju: Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop and Go, Night Vision, koji upozorava na životinje, pješake ili bicikliste ispred sebe prije nego što se pojave u dugim svjetlima, Praćenje mrtvog kuta velikog dometa (75 metara), Rear Traffic Alert, koji upozorava na potencijalnu opasnost pri vožnji unatrag.
Pogonski sklop PureTech 130 S&S EAT8
Prikom premijere novog 408 smo rekli da što se tiče pogonskih sklopova tiče u ponudi ima dvije plug-in hibridne inačice HYBRID 180 e-EAT8 i HYBRID 225 e-EAT8 sa 180 i 225 KS i ukupnog okretnog momenta sustava od 360 Nm, te benzinsku verziju PureTech 130 S&S EAT8 snage 130 KS. Ovu posljednju verziju motora smo imali na svom testu. Sva tri su uparena s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8, a pogon je na prednja dva kotača. Za ljubitelje dizelskog pogona, treba reći da ove verzije nema u modelu 408.
Učinkovitost je bila ključna briga za dizajnere Peugeota 408, budući da kombinacija napora u pogledu aerodinamike, smanjenja težine (sa 1396 kg) i motora s niskim emisijama znači da se vozilo sada može pohvaliti izuzetno niskom prosječnom potrošnjom energije (pod homologacijom), kako za plug-in hibride tako i za benzinsku verziju.
Dakle, naša testna, ulazna verzija u svijet modela 408 uključuje 1,2-litreni trocilindrični benzinski motor PureTech sa 130 KS (96 kW) koji je u skladu s najnovijim Euro 6 propisima o emisijama, a kombiniran je s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8 i sustavom Start & Stop.
Možda će vam se činiti da je ova verzija osjetno slabija od PHEV pogonskih sklopova, što je i logično, no njegova efikasnost vam omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h od 10,4 s i krajnju brzinu od 210 km/h. To neke vozače neće pretjerano razveseliti u početku s obzirom na ubrzanje, ali i i ovaj je motor prilično živahan i štedljiv, pa ćete vrlo brzo promijenti svoje mišljenje. Ipak, ne treba zaboraviti da je ovo ulazni model u gamu ovog modela 408. Za usporedbu, snažniji PHEV HYBRID 225 e-EAT8 pogon omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h od 7,8 s i krajnju brzinu od 233 km/h. Slabiji agregat HYBRID 180 e-EAT8 omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h od 8,1 s i krajnju brzinu od 225 km/h.
Udobnost u vožnji je na priličnoj razini s primjereno tvrdim, ne i pretvrdim ovjesom. Inače, u sve tri verzije prednji ovjes je izveden kao neovisan ovjes pseudo McPherson tipa, sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Isto vrijedi i straga, radi se o polukrutoj osovini s uzdužnim ramenima, sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Naravno, za izvrsnu razinu kočenja se brinu disk kočnice na svim kotačima.
Što se potrošnje tiče u kombiniranim uvjetima najslabiji motor troši 5,8 - 6,9 l/100 km, uz emisiju CO2 u kombiniranim uvjetima od 135 – 139 g/km (sve prema WLTP-u).
Za kraj, cijene novog Peugeota 408 kreću od PureTech 130 S&S EAT8 Allure od 33.945 eura, a ulazna plug-in hibridna verzija PHEV 180 e-EAT8 Allure kreće od 43.645 eura. Najskuplja razina opreme GT u sve tri verzije motora kreće od PureTech 130 S&S EAT8 od 38.945 eura, PHEV 180 e-EAT8 od 48.285 eura te PHEV 225 e-EAT8 od 50.515 eura. Naš testni model 408 PureTech 130 S&S EAT8 GT sa svim opcijama stoji 39.776 eura.