REKLAME ZA AUTE

20 godina od kultne reklame za Peugeot 206: Zlatni lav u Cannesu za spot 'Kipar'

21.08.2023 u 12:43

Bionic
Reading

Kultna TV reklama, neizbrisiva u ljudskim umovima čak i danas, bio je spot s originalnom idejom mladog Indijca koji je, da bi imao 206-icu, spreman sam izgraditi. Prva je to reklama za automobil u kojoj se automobil koji se prodaje praktički ne vidi, osim na fotografiji na letku koji protagonist koristi kao referencu za svoj projekt

Poznata reklama za Peugeot 206 s Indijcem i slonom prije nekoliko mjeseci ugasila je 21 svjećicu, a prošlo je 20 godina otkako je sredinom 2003. u Cannesu osvojila prestižnog Zlatnog lava. Reklama je to koja je ostala neizbrisiva u sjećanju fanova i ne samo njih, stvorena štoviše 4 godine nakon komercijalnog debija 206, koji se dogodio 1998.

U to je vrijeme Antonio Scotti već radio u marketinškom odjelu za oglašavanje Peugeot Italia, voditelj oglašavanja koji je nadgledao nastanak poznatog videa 'Kipar' (The Sculptor'), televizijske reklame od 45 sekundi koja je prvi put emitirana 30. lipnja 2002.

Reklama za Peugeot 206 'The Sculptor' Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Ideja za tu reklamu, prisjeća se, rođena je u Italiji, kada je rođen model 206. U trenutku lansiranja, marketinški ured uz podršku tadašnjeg generalnog direktora smatrao je da, kako bi se bolje okarakterizirao potencijalno kompliciran broj 206 za pamćenje nakon velikog uspjeha 205, trebalo je pronaći nešto stvarno posebno. Ova ideja nastala je u tadašnjoj agenciji EuroRSCG (sada Havas), u kreativnom dvojcu Giovanni Porro (Art) i Roberto Greco (Copy) kojim je koordinirala Angela Schiavino, a režirao Nizozemac Matthijs van Heijningen.

Oni su ti koji su osmislili strategiju 'Enfant Terrible', koja je razumljiva i onima koji ne znaju francuski i koja je omogućila jasnu i izravnu komunikaciju: svatko tko želi 206 karakterna je osoba, spremna učiniti sve da ima 206 na koji je ponosna.

Slavni 'Kipar' stigao je do kraja karijere 206-ice kada je u Italiji već bilo prodano više od 350.000 primjeraka. nakon tri druge reklame koje su razvile isti koncept. Izuzetno uspješna reklama, dobitnica dvadesetak međunarodnih nagrada za komunikaciju, uključujući i Sjedinjene Američke Države, a potom i programirana u gotovo cijeloj Europi, disruptivna reklama koja produljuje marketing modela u Italiji dodavanjem brojeva za brojevima, sve do početka posljednje desetljeće.

'Kipar' je bio kultni spot, neizbrisiv u ljudskim umovima čak i danas; reklama s originalnom idejom mladog Indijca koji je, da bi imao 206-icu, spreman sam izgraditi. Prva je to reklama za automobil u kojoj se automobil koji se prodaje praktički ne vidi, osim na fotografiji na letku koji protagonist koristi kao referencu za svoj projekt. Rijetkost je to i danas.

I danas se pamti jer je bila smiješna priča, izvan okvira, glumac je bio vrlo empatičan i bilo je mnogo jakih elemenata u reklami: glazba (Strengholt Music Publishing, Amsterdam), udarci čekića i iskrenje zavarivača , slon koji se pokorava svojoj ulozi 'lupanja o ploču', izmjene dana i noći i na kraju namiguje s prozora, ponosan na postignuti rezultat. Svaki element ima snagu sam po sebi i zbroj svega čini priču nezaboravnom.

  • +2
Reklama za Peugeot 206 'The Sculptor' iz 2003. Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Kao što rekosmo, uz poznatu reklamu za slona bilo je i drugih. U prvom nizu, mladi Enfant terrible predstavio je svojoj majci 206 koji je upravo kupio i dobio snažan šamar: 206 je bio previše transgresivan za nju. U drugom, međutim, Japanka je sletjela u Tokio i u prtljazi kolica je imala sve dijelove Peugeota 206 koje je nedugo zatim pažljivo ponovno sastavila. Sve je učinjeno da posjedujete Peugeot 206! Niz je nastavljen i lansiranjem SW (karavanske) verzije ovog uspješnog modela 'lavlje marke'.

Genijalna ideja za Peugeot koji je zaveo i pratio tisuće Talijana na njihovim svakodnevnim putovanjima i avanturama u više od četrnaest godina koliko se nalazi na cjenicima francuske marke i čija uspomena prolazi i kroz jednu od najupečatljivijih reklama u povijesti automobila, stvorena je u Italiji.