Toyota ima trenutno jedan od najboljih hibridnih pogona, kojeg odlikuju glatki prijelazi sa struje na motor s unutarnjim izgaranjem, tihi rad, osjetljive performanse i još veća ekonomičnost potrošnje goriva
Ovoga tjedna smo imali na testu najprodavaniji automobil u povijesti, Toyotu Corollu. Prema dostupnim podacima, Corolla je u svijetu prodana do kraja 2018. u preko 46 milijuna primjeraka, iako tijekom godina od 1966. u različitim verzijama. Ako ste se u jednom periodu 2000-tih, točnije od 2007. godine upitali gdje je nestala, onda odgovor leži u tome da je Toyota odlučila na tržište umjesto peterovratne hatchback izvedbe Corolle lansirati novoimenovani model Auris. Taj je model Toyota pozicionirala u donji srednji segment kako bi parirala automobilima kao što su Volkswagen Golf, Opel Astra, Hyundai i30 i Ford Focus.
Nova, 12. generacija kodnog imena E210 više se ne zove Auris, već Corolla. Novi model s petero vrata Corolla Hatchback (bivši Auris) predstavljen je u Ženevi 2018., dok je nova Toyota Corolla Touring Sports (ranije Auris Touring Sports) - karavanska izvedba - prvi put prikazana na Pariškom salonu automobila 2018. Treća izvedba karoserije, klasični Sedan je istovremeno svjetska javnost imala prilike vidjeti krajem studenog 2018. u Kaliforniji i u Kini, na tamošnjim auto salonima.
I upravo ovu verziju Corolle Sedan sa 1,8-litrenim hibridnim pogonom odlučili smo analizirati u našem velikom testu. Nova Corolla Sedan je konstruirana na platformi Toyota New Generation Architecture (TNGA) što joj osigurava niže težište i kruću konstrukciju (čak 60 posto kruća od prethodne generacije) uz povećanu dinamičnost u vožnji i bolji osjećaj kontrole. Sam motor je zahvaljujući novoj platformi smješten 10 mm niže. Poboljšani ovjes osigurava mirniju, tišu i udobniju vožnju, dok je 1,8-litreni benzinski hibrid sjajno rješenje po pitanju štedljivosti goriva. Kao alternativa ovom pogonu u verziji Sedan tu je i izvedba s 1,6-litrenim četverocilindričnim benzinskim VVT-i motorom snage 130 KS.
Elegantne linije verzije Sedan čine ovaj model posve drugačijim od ostale dvije izvedbe Hatchback i Touring Sports. Posebno je dojmljiva sivo plava boja (Celestite Grey) karoserije naše Corolle Sedan. A ono što je na našoj testnoj izvedbi još više primjetno su drugačiji izgled njegovog prednjeg kraja (naravno i stražnji kraj je posve drugačiji), kao i drugačija prednja i stražnja svjetla. Ovime je Sedan dobio na profinjenosti, što mu doista i priliči. U slučaju da vas zanima odnos vanjskih dimenzija ove tri karoserijske verzije Corolle, onda treba reći da Sedan nije i najduža izvedba, jer je sa svojih 4630 mm dužine kraća od Touring Sportsa za 20 mm. S druge strane Sedan je duži od Hatchback verzije za 260 mm, koja ima i kraći međuosovinski razmak za 60 mm. Sedan i Touring Sports izvedbe dijele isti međuosovinski razmak od 2700 mm. Osim toga Sedan izvedba je i uža za neznatnih 10 mm, od ostale dvije izvedbe. Po pitanju težine sve tri verzije su manje-više podjednako teške, između 1285 i 1430 kg u ovisnosti o opremi. Prednji prevjes je u sve tri izvedbe identičan, od središta prednjeg kotača do vrha prednje haube on iznosi 935 mm, a stražnji varira o izvedbi; Hatchback 795 mm, Sedan 995 mm, a Touring Sports 1015 mm.
Corolla Sedan u svojoj unutrašnjosti nudi u testnoj izvedbi Executive kvalitetno uređenje prostora, sjedala su izvrsno profilirana i izvedena u kombinaciji kože i prošivene tkanine, a prednja i stražnja sjedala su grijana. Prednja ploča ispred vozača i suvozača lijepo je dizajnirana i prekrivena kožom. Što se tiče vozačke pozicije sve je podređeno ergonimiji i sve upravljačke funkcije su nadohvat ruke. Ipak, bez obzira što je kabina prostrana, ako pomaknete prednja sjedala krajnje unazad odrasle osobe u drugom redu imati će problema s prostorom za noge, ali ovo je kompaktno vozilo i određeni kompromis je nužan. Pomaknete li prednja sjedala malo prema naprijed, prostor za noge straga će biti sasvim dovoljan i za odrasle osobe.
Novo uređenje kabine Corolle Sedan nudi osim sigurnosnih značajki i suvremene korisne i upotrebljive tehnologije, poput vozačkog glavnog 7-inčnog digitalnog zaslona, koji vozaču nudi puno informacija, ali i izbor digitalnog ili analognog prikaza brzine. Na središnjem dijelu nalazi se multimedijalni infotainment sustav Toyota Touch2 kojim se upravlja putem 8-inčnog dodirnog zaslona u boji. Možda se nekima i neće svidjeti kako je visoko na prednjoj ploči izdignut ovaj zaslon, ali on upravo tim smještajem osigurava i dodatnu sigurnost, jer se nalazi gotovo u visini očiju vozača koji nema potrebe spuštati pogled radi upravljanja raznim značajkama, poput npr. navigacije.
Što se tiče sigurnosne opreme, sve verzije opreme nude jedinstveni Toyota Safety Sense sustav - niz dopunjenih sigurnosnih funkcija koje čine vožnju lakšom i sigurnijom, podjednako za vas i za druge sudionike u prometu. Sustav kočenja u slučaju opasnosti od sudara je dorađen te sada uključuje funkciju prepoznavanja pješaka noću, zahvaljujući čemu automobil prepoznaje pješake na svojoj putanji i automatski reagira ako je to potrebno, bez obzira koliko mračno bilo. Povrh toga, uz novu tehnologiju otkrivanja biciklista danju, Corolla Sedan sada uočava i bicikle. Naša testna verzija ima Head Up zaslon u boji koji se projicira na vjetrobranskom staklu i vrlo je praktičan. Tu su i Smart Entry & Push Start – sustav automatskog otključavanja i zaključavanja vozila te pokretanje motora pritiskom na Start tipku, prednji i stražnji parking senzori, sustav prepoznavanja vozila u mrtvom kutu (BSM), sustav prepoznavanja vozila u mrtvom kutu prilikom vožnje unatrag (RCTA), bežični punjač za kompatibilne mobilne uređaje (Qi WirelessCharging). A osim toga tu su i izvrsna Bi LED prednja svjetla.
Prema mnogim poznavateljima Toyota ima trenutno jedan od najboljih hibridnih pogona, a naš testni model ima 1,8-litreni hibridni pogon četvrte generacije, kojeg odlikuju glatki prijelazi sa struje na motor s unutarnjim izgaranjem, tihi rad, osjetljive performanse i još veća ekonomičnost potrošnje goriva. 1,8-litreni VVT-i hibridni pogon kodne oznake 2ZR-FXE identičan je onome u Priusu, a kombinira VVT-i četverocilindrični benzinski motor obujma 1798 cm³ snage 97 KS (72 kW) najvećeg okretnog momenta od 142 Nm pri 3600 o/min i prednje postavljeni sinkroni elektromotor s permanentnim magnetom snage 37 kW i 163 Nm okretnog momenta, koji je spojen na radilicu motora. Ukupna je snaga sustava je 121 KS (90 kW), a prijenos snage je osiguran putem e-CVT elektronički upravljanog bezstupanjskog mjenjača. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 11,0 sekundi, a krajnja brzina elektronski ograničena na 180 km/h. Što se tiče emisije CO2, u kombiniranim uvjetima ovaj pogon rezultira između 77 i 87 g/km, a u kombiniranim uvjetima vožnje potrošnja goriva je oko 4 litre.
S obzirom na prednji MacPherson ovjes i stražnji s dvostrukim poprečnim ramenima, te na našem testnom modelu, dimenzijama niskoprofilnih guma 225/40 R 18 Falken Ziex ZE914B, kao i krutosti TNGA platforme, Corolla Sedan je sjajna u vožnji. Kada to kažemo onda mislimo na preciznu upravljivost, povišenu tvrdoću ovjesa i glatku tranziciju motora. Zamjerka ipak ide na e-CVT mjenjač s kojim, ako malo snažnije pritisnete papučicu akceleratora, ovaj sjajno koncipiran motor postane primjetno trom i glasan. No nemojte se bojati, ovo je samo naš dojam, koji se nužno ne treba poklapati s vašim voznim zahtjevima. Ova verzija hibridnog pogona je primjerenija laganijoj, mirnijoj vožnji uz nisku potrošnju goriva, jer riječ je ipak o samo ukupno 121 KS snažnom hibridnom pogonu. A što se tiče e-CVT mjenjača, s tehničke strane, on je idealan za hibridne pogone, jednostavan za upotrebu i pouzdan. Za neke sportskije performanse bio bi primjereniji 2,0-litreni Dynamic Force e-CVT hibridni motor iz druge dvije karoserijske verzije, ali on u Sedan verziji nije dostupan. Testni model Corolla Sedan je primjer sjajnog kompaktnog obiteljsko-poslovnog automobila koji zadovoljava veliku većinu zahtjeva koji su mu postavljeni prilikom njegovog konstruiranja i tako ga treba i tretirati.
Za kraj, ulazna verzija Corolle Sedan s 1,6-litrenim benzinskim motorom kreće od 129.900 kuna, a s hibridnim 1,8 pogonom je 174.900 kuna. Naša testna verzija Corolle Sedan opreme Executive stoji 211.900 kuna, uz doplatu za metalik boju 3800 kuna i navigaciju 8200 kuna.