Naš testni model pokreće turbodizelski TDI 3,0-litreni (2993 cm³) V6 motor snage 177 kW (241 KS) s common rail direktnim ubrizgavanjem goriva. Najveći okretni moment mu je 600 Nm, a pogon 4Motion na sva četiri kotača. Ubrzanje od 0-100 km/h mu je 8,8 s, a krajnja brzina 190 km/h
Volkswagen Amarok je pick-up tip vozila (kamionet) kojeg proizvodi Volkswagen gospodarska vozila (VWCV) od 2010. godine. Asortiman Amaroka sastoji se od jednostruke kabine i dvostruke kabine, u kombinaciji s pogonom na stražnje kotače ili 4Motion pogonom na sva četiri kotača, a pokreću ga benzinski (ne i kod nas) ili turbodizelski motori s izravnim ubrizgavanjem (TDI).
U srpnju 2022. je predstavljena potpuno nova, drugu generacija Amaroka. Svestrano vozilo za cestu i off-road dizajnirano je i osmišljeno u Njemačkoj i Australiji, a proizvodi se isključivo u Južnoj Africi, u Fordovoj tvornici Silverton, kao dio sporazuma o suradnji globalnog saveza Ford-VW iz 2019. Naravno, novi Amarok dijeli platformu s novim Ford Rangerom, ali i neke druge komponente.
Volkswagen Amaroku je krajem studenog prošle godine dodijeljena posebna nagrada na sajmu logistike i transporta Solutrans 2023 u Lyonu. IPUA, skraćenica za 'International Pick-up Award', dodjeljuje se samo svake dvije do tri godine. Treba reći i kako je ovaj model pick-upa treći put dobio ovu nagradu nakon 2011. (za godine 2012. i 2013.) i 2017. (za godine 2018. i 2019.). Ovaj put Amarok dijeli prvo mjesto sa kooperacijskim partnerom Fordom i njegovim modelom Ranger za 2024. i 2025. godinu.
Početkom ove godine smo na svom testu imali impresivan pick-up Volkswagen Amarok s opremom Aventura i 3.0 TDI motorom te 4Motion pogonom na sva četiri kotača. Sama oznaka Aventura sugerira da ovaj veliki pick-up ima nekoliko razina opreme, točnije njih šest. Osnovna verzija je 'Amarok', a slijede 'Life', 'Style' i 'Style+' te dvije glavne varijante kao 'PanAmericana' (sa stilom nadahnutim terenskom vožnjom) i 'Aventura' (sa stilom usmjerenim na cestu).
Ovaj puta smo na svom testu vozili model točne oznake Amarok PanAmericana 3.0 TDI Aut. 4Motion.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Amarok je u vojoj drugoj generaciji postao veći, moćniji, atletskiji i karizmatičniji. Lansiran je s duplom kabinom s četvera vrata (DoubleCab) i jednostrukom kabinom s dvoja vrata (SingleCab). U silueti lukovi kotača, koji su poluokrugli kao i prije, posebno su upečatljivi na obje verzije. Blatobrani iznad kotača imaju snažan izgled, a lukovi kotača su presvučeni robusnom plastikom.
PanAmericana model je imao IQ. LIGHT LED matrix glavna svjetla, s naprednom dinamičkom kontrolom dugih svjetala 'Light Assist', kao i LED prednja svjetla za maglu.
Kućišta vanjskih osvrtnih zrcala i kvake na vratima našeg modela su u tamno sivoj mat boji, dodatno su mu zatamnjena bočna stražnja stakla te stražnje staklo. Krovni nosači su srebrni, a imali smo i robusni ukrasni styling bar u crnoj boji iza kabine u utovarnom prostoru.
Naravno, naš je model imao i fiksni prihvat za kuku, koja se može maknuti kada nije u upotrebi (kao u našem slučaju). Tu je i dodatna zaštita motora i mjenjača od plastike kako bi se PanAmericana izvedba lakše nosila s terenskom vožnjom.
Kad je riječ o strukturi vozila, kao i gotovo svi ozbiljni pick-up modeli to je vozilo s karoserijom na okviru s dvostrukim ovjesom sprijeda i lisnatim oprugama straga. U prilogu je i slika 4Motion strukture prve generacije Amaroka, a pretpostavljamo samo da je i druga generacija otprilike slična.
Što se vanjskih dimenzija tiče, Amarok PanAmericana je sljedećih dimenzija: duljina 5390 mm, širina 1910 mm (s otvorenim retrovizorima 2208 mm), visina s krovnim nosačima 1884 mm, međuosovinski razmak 3270 mm.
Zbog ovih dimenzija dobili smo oštrije proporcije i poboljšanu off-road sposobnost zahvaljujući boljim pristupnim kutovima. Tako je prilazni kut 30°, pregibni kut 21°, a odlazni kut 23°, dok je krug okretanja 12,9 m.
Terenske sposobnosti Amaroka, koji na mnogim tržištima imati pogon na sve kotače kao standard, također su poboljšane puno većom dubinom gaženja za vožnju kroz vodenu prepreku. Ranije je ona iznosila 500 mm, a sada je 800 mm.
Amarok je zapanjujuće prostran iza dvostruke ili jednostruke kabine u utovarnom prostoru straga. Kao što je bio slučaj na prethodnom modelu, prtljažni prostor između lukova kotača ima dovoljno mjesta za Euro paletu utovarenu bočno (1206 mm). Dužina tovarnog prostora je 1624 mm. Visina bočnih stranica tovarnog prostora je 525 mm.
Teret se pričvršćuje pomoću ušica u teretnom prostoru, od kojih svaka može podnijeti teret do 500 kilograma. U skladu s ovom visokom nosivošću, nosivost je 487 kg. Prtljažni sanduk također se može osigurati pomoću praktičnog električnog poklopca, no u našem slučaju ga nismo imali.
Težina našeg testnog vozila s vučnom kukom je 2433 kg (s vozačem od 75 kg i s 90 posto punim rezervoarom), a 4Motion tehnologija pogonskog sustava mu osigurava da može savladati svaki teren, ali isto tako može vuči kočenu prikolicu 3200 kg (kočena) ili 750 kg nekočenu, uzbrdicom od 12 posto. Ovo je i maksimalna težina Amaroka, a u ovisnosti o motoru i opremi najlakša verzija Life s dvostrukom kabinom je teška 2127 kg. Najviša dopuštena masa vozila je 3350 kg. Ne treba zaboraviti reći da je spremnik goriva našeg testnog modela 80 litara.
Zanimljiva činjenica je da je statička nosivost krova 350 kg što je dovoljno, na primjer, za krovni šator za četiri osobe koji je dostupan kao dodatna oprema. Nosivost samih krovnih nosača u dinamičkom smislu je 80 kg.
U prethodnom Aventura modelu smo imali 21-colne kotača (275/45R21), ali rekli smo da je ta verzija više namijenjena cestovnoj vožnji pa su i gume šire i imaju niži bočni profil. Sada, u PanAmericani smo imali 18-colne gume koje imaju više 'mesa' kad je riječ o bočno dijelu gume, što sugerira da je ipak riječ o terenskijem tipu guma s boljom amortizacijom neravnina grublje podloge. Još detaljnije, naš je testni model PanAmericana imao 18-colne lakometalne naplatke 'Amadora' (7.5 x 18), s GoodYear Wrangler gumama dimenzija 255/65R18.
Naš model je bio Bright Beige Metallic bež vanjske boje, koja je doplatna.
Unutrašnjost
Boja unutrašnjosti našeg modela je Ebony Anthracit Brown smeđa. Već samim ulaskom u unutrašnjost Amaroka odmah stječete dojam povišenog i povlaštenog sjedećeg stava. Vrhunsko pozicioniranje vozila također je usklađeno s novim sjedalima: vozač i suvozač na prednjem sjedalu a sjede na ergonomski dizajniranim sjedalima, koja se u višim specifikacijama mogu električno namjestiti u više položaja.
Mi smo imali Paket visokokvalitetnih kožnih sjedala 'Cricket', koji uključuje grijanje vozačevog i suvozačevog sjedala, a oba prednja sjedala su električno podesiva u 10 smjerova. Stražnji dio izvedbe Amaroka s duplom kabinom (DoubleCab) nudi obilje prostora i udobnosti za troje odraslih putnika koji mogu uživati u putovanju.
U našem testnom modelu se nalazi i kožno višenamjensko kolo upravljača, kao što je i ručica mjenjača presvučena kožom. Tu su i tepisi od veloura s natpisom 'Amarok'. Tu je i vrlo korisna utičnica 120-V/230-V na stražnjoj centralnoj konzoli.
Sa svojim digitalnim zaslonima, dizajnerski tim VWCV-a konfigurirao je unutrašnjost na vrlo funkcionalan i visokokvalitetan način. Spektar jedinica zaslona sastoji se od digitalnih instrumenata od 8,0 inča ('Digital Cockpit', potpuno je digitalan i veličine 12,0 inča na Style opremi i onim višim) i vrlo modernog zaslona osjetljivog na dodir u formatu tableta (veličine 10,0 inča; na Style opremi, a onim višim 12,0 inča kao standard) za infotainment sustav. Mi smo naravno imali oba zaslona veličine 12,0 inča.
Volkswagen gospodarska vozila implementirala su kombinaciju digitalnih funkcija i ergonomski konfiguriranih gumba i/ili pritisnih/rotirajućih prekidača u Amaroku koji su intuitivni za korištenje. Glasnoćom infotainment sustava i postavkama sustava pogona na sve kotače upravlja se, na primjer, preko takvih tvrdih tipki. Ovisno o specifikaciji, ove robusne značajke vrhunskog izgleda uokvirene su aluminijem.
Daljnje značajke kao što je zvučni sustav iz Harman Kardona s 8 zvučnika uključujući subwoofer i 640 W ukupne snage - kao standard u Amaroku PanAmericana i Aventura i dostupan kao opcija za druge linije specifikacija - dobro se uklapaju u ovu scenografiju detalja visoke kvalitete. To je sustav koji se koristi isključivo u Amaroku. Slično uključeno kao standard u Amarok PanAmericana i Aventura je instrumentna ploča u izgledu kože s elegantnim kontrastnim šavovima.
Sigurnost i sustavi pomoći
Amarok ima na raspolaganju više od 20 novih sustava za pomoć u vožnji koji čine vožnju lakšom i sigurnijom.
Inače, Amarok (kao i sestrinski Ford Ranger) je krajem 2022. ocijenjen na Euro NCAP testiranjima kao 'Vrlo dobar' zaradivši najvišu ocjenu od '5 zvjezdica'.
Novi Amarok ima zračne jastuke uključujući zračne jastuke za koljena vozača i suvozača, dok suvozačevo sjedalo ima mogućnošću deaktivacije zračnog jastuka – uz prepoznavanje dječje sjedalice.
Više od 20 ovih sustava – na primjer ACC+ Adaptive Cruise Control (uključuje prometne znakove u automatsku kontrolu brzine putem skeniranja kamerom) i 'IQ.LIGHT – LED matrična prednja svjetla' – novi su na Amaroku i čine ga lakšim za vožnju više nego bilo koji drugi pick-up na svjetskom tržištu.
Naš je model imao Isofix pričvrsne točke na stražnjim vanjskim sjedalima, kontrolu tlaka zraka u gumama, Paket Assistance 5 (uključuje: Sustav kamera 'Area view' - Prepoznavanje prometnih znakova - Front Assist sustav za nadzorom pješaka i biciklista - Adaptivni tempomat ACC s funkcijom 'Stop & Go' i limitatorom - Lane & Side Assist sustav - Park Assist sa prednjim i stražnjim parking senzorima, Rear Traffic Alert).
Vrhunski TDI 3,0-litreni V6 motor snage 177 kW (241 KS)
Za novi Amarok razvijena su četiri turbodizelska (TDI) motora i jedan benzinski (TSI) motor s turbopunjačem. Zajedničko svim motorima su učinkovitost i visoka razina okretnog momenta. Na afričkom tržištu, na primjer, koristi se motor s osnovnom specifikacijom: četverocilindrični, 2,0-litreni TDI snage 110 kW (150 KS). Što se tiče izlazne snage, sljedeći motor za mnoga tržišta svijeta je 2,0-litreni četverocilindrični TDI koji isporučuje 125 kW (170 KS).
Kao treću razinu, Volkswagen nudi četverocilindrični TDI motor s 2,0 litre obujma i bi-turbo punjenjem, koji razvija 150 kW (204 KS) ili 154 kW (209 KS) ovisno o tržištu. Motor koji se koristi kao novi vrhunski TDI je 3,0-litreni V6. Omogućuje izlaznu snagu od 177 kW (241 KS) ili 184 kW (250 KS) ovisno o tržištu. 2,3-litreni turbobenzinski motor od 222 kW (302 KS) također je dizajniran posebno za tradicionalna tržišta benzinskih motora.
Dakle, naš testni model pokreće turbo dizelski TDI 3,0-litreni (2993 cm³) V6 motor snage 177 kW (241 KS) s common rail direktnim ubrizgavanjem goriva. Najveći okretni moment mu je 600 Nm, a pogon 4Motion na sva četiri kotača. Ubrzanje od 0-100 km/h mu je 8,8 s, a krajnja brzina 190 km/h.
Proizvođač navodi sljedeće podatke: prosječna emisija CO2 u kombiniranoj vožnji 265-271 g/km, potrošnja u kombiniranoj vožnji 10,1-10,3 l/100 km (sve WLTP).
Novi 10-stupanjski automatski mjenjač i 4Motion sustavi
S izlaznom snagom od 154 kW (209 KS), sve verzije Amaroka dolaze na tržište kao standard s novim 10-stupanjskim automatskim mjenjačem koji se opslužuje preko (žičanog) e-shiftera. Za verziju od 150 kW ovaj je automatski mjenjač dostupan kao opcija. Novi 10-stupanjski mjenjač zamjenjuje 8-stupanjski automatski mjenjač prethodnog modela. Osim toga, bit će tu i 6-stupanjski automatski mjenjač te ručni 6- ili 5-stupanjski mjenjači za različite motore.
Na mnogim tržištima Amarok se standardno isporučuje s pogonom na sve kotače (4Motion). Ovisno o regiji i motoru, svi modeli dolaze s pogonom na sve kotače 4Motion pogon kao standard, bilo kao uključivi (2H, 4H, 4L) ili kao u našem testnom modelu - prošireni uključeni pogon na sve kotače (4A, 2H, 4H, 4L).
Ove vrhunske izvedbe nude varijabilnu, a time i automatsku raspodjelu snage između prednje i stražnje osovine putem spojke s više lamela. Amarok stoga ima dovoljno snage za povlačenje velikih tereta ili kretanje naprijed čak i na zahtjevnom šumskom ili gradilišnom terenu.
Šest modova vožnje
Bez obzira na to započinjete li svoje putovanje s promjenjivim ili stalnim pogonom na sve kotače: do šest promjenjivih načina vožnje (Drive Modes) pomažu vam da pouzdano upravljate svojim vozilom u gotovo svim zamislivim situacijama.
Ovisno o modelu, osim poznatih načina vožnje 'Normal' i 'Eco', imate i 'Slippery' za asfaltirane ceste prekrivene ledom ili snijegom te 'Sand' za pijesak ili dubok snijeg. Mud/Ruts vam pomaže na blatnjavom ili neravnom terenu, a Cargo/Trailer vam pomaže oko svega što je potrebno vući.
Za kraj, cijena za novi model kreće od razine Aamarok 2.0 TDI 4Motion 125 kW/170 KS 6-brzinski ručni mjenjač od 50.393,70 eura (cijena do registracije), slijedi Life 2.0 TDI 4Motion 151 kW/207 KS od 54.448,70 eura, Style 3.0 TDI 4Motion 177 kW/241 KS 10-brzinski automatski mjenjač od 63.630,32 eura.
Slijede verzije Style Plus 3.0 TDI 4Motion 177 kW/241 KS 10-brzinski automatski mjenjač od 63.630,32 eura, PanAmericana 3.0 TDI 4Motion 177 kW/241 KS 10-brzinski automatski mjenjač od 66.965,71 eura i Aventura 3.0 TDI 4Motion 177 kW/241 KS 10-brzinski automatski mjenjač od 68.718,55 eura.
Naš testni model PanAmericana 3.0 TDI 4Motion 177 kW/241 KS 10-brzinski automatski mjenjač s doplatnom bojom stoji 67.705,51 eura (uključeni pripadajući PDV i PPMV).
Tvorničko jamstvo je 5 godina ili 150.000 km.