TEST AUTOMOBILA

Vozili smo VW ID. Buzz Pro: Dizajnerski obiteljsko-poslovni minibus sjajnih tehnologija i nulte emisije

23.08.2023 u 10:04

Bionic
Reading

E-motor modela ID. Buzz je integriran u pogonjenu stražnju osovinu i razvija snagu od 150 kW (204 KS). Ubrzanje od 0-100 km/h mu je pristojnih 10,2 s. Pri brzini od 145 km/h, dakle iznad najveće ili preporučene brzine koja obično vrijedi na brzim cestama, najveća brzina elektronički je regulirana. Doseg modela ID. Buzz s pet sjedala iznosi do 423 km prema WLTP-u

Volkswagen ID. Buzz, potpuno električni kombi, gdje god da se pojavi izaziva nepodijeljene reakcije. Rijetko koje vozilo na cesti može se nositi s ovom simpatičnom pojavom, pa njegov dizajner Meksikanac Einar Castillo, pod vodstvom Klausa Zyciore donedavnog šefa Volkswagen Group Designa, može s olakšanjem reći da je uspio ući u povijest automobilskog dizajna.

Mnogi bi mogli reći, da to i nije bilo toliko složen posao, jer je uzor mogao pronaći unutar same VW marke. Onim starijim čitateljima, koji se još sjećaju modela Volkswagen Type 2 iz 1950. godine u tri verzije karoserije (Transporter, Kombi i Mikrobus), svakako će odmah na pamet pasti oznaka T1 ili Bulli koji većina povezuje s legendarnim putničkim kombijem. No treba svakako reći da je najteže ponoviti ono što je već imalo oznaku legendarnog, barem kad je riječ o automobilskom dizajnu.

Dakle, Volkswagen je u ožujku 2022. pokazao novi potpuno električni ID. Buzz, koji dolazi u dvije verzije; istoimena prva kao minibus, a druga ID. Buzz Cargo kao transporter s dva ili tri sjedala. U međuvremenu smo bili u veljači ove godine na hrvatskoj prezentaciji ID. Buzza, a nakon toga smo na svom tjednom testu imali i teretnu verziju s troja sjedala točne oznake ID. Buzz Cargo Pro. Logično, red je sada dođao i na putničku verziju s dva reda sjedala, odnosno, njih pet. Točna oznaka modela na testu je ID. Buzz Pro.

VW ID. Buzz Pro Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Ako bismo poželjeli opisati o kakvom je zapravo vozilu riječ, bilo bi najbolje označiti ga kao avangardni automobil s puno prostora u kabini za obitelji, aktivne ljude i tvrtke, koji osim toga emitira nula štetnih ispušnih plinova.

Novi ID. Buzz i ID. Buzz Cargo se proizvode zajedno s novim Multivanom (interni model T7, opcijski dostupan kao plug-in hibrid) predstavljenim 2021. godine i modelom T6.1 (između ostalog Transporter, Caravelle i California) u njemačkoj tvornici u Hannoveru, sjedištu proizvođača Volkswagen Gospodarska vozila.

Za ID. Buzz će se odlučiti kupci koji dolaze iz svijeta SUV-ova i monovolumena, jednako kao i obožavatelji modela Bulli koji žele voziti na električni pogon. Treba napomenuti kako je Volkswagen u lipnju ove godine predstavio i 'veliki' ID. Buzz, s dugim međuosovinskim razmakom. To za njemačku marku označava i povratak VW busa u Sjevernu Ameriku. Na radost i hrvatskih ljubitelja ID. Buzza, ova duga, LWB verzija u Hrvatsku stiže početkom 2024. godine.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Rekli smo već, ID. Buzz je po svim parametrima jedan od najuspješnijih i najupečatljivijih dizajnerskih rješenja, iako naizgled vrlo jednostavnih linija.

Sve je počelo od konceptualne studije ID. Buzz, koja je svoju svjetsku premijeru imala u Detroitu 2017. godine, koji je dosljedno realiziran i usavršen za serijsku verziju. Riječ je o iznimno kratkim prevjesima karoserije, maksimalno iskorištenom prostoru na minimalnoj prometnoj površini, podjeli dizajna karoserije na donju i gornju razinu te legendarnom prednjem dijelu vozila u stilu legendarnog modela T1 s poklopcem u obliku slova 'V' između karizmatičnih glavnih svjetala.

Glavno načelo automobilske konstrukcije u kojem oblik prati funkciju također se odnosi na dizajn modela ID. Buzz. Izuzetno jasan oblik ovdje je popraćen izvrsnom aerodinamikom: model ID. Buzz postiže cw-vrijednost od 0,29. Time se smanjuje potrošnja struje i povećava doseg. Ipak, u brzoj vožnji autocestom prilično velika fronta ID. Buzza ipak uzrokuje nešto veću razinu buke, no kada primjereno spustite brzinu, buka je na razini modernih i kvalitetnih potpuno električnih vozila.

Stil je izuzetno jasan, moćan i privlačan. Energični kratki prevjesi aerodinamične karoserije vizualno odgovaraju agilnim voznim svojstvima.

Kao i novi Multivan, model ID. Buzz u potpunosti koristi LED tehnologiju. Sprijeda se nalaze karizmatično dotjerana LED glavna svjetla. Uska poprečna kopča između glavnih svjetala također je dizajnirana kao LED traka. Logotip VW, čije su dimenzije veće nego na svim ostalim aktualnim Volkswagen vozilima, integriran je u sredinu poprečne kopče kao hommage modelu T1.

U stražnjem području, ID. Buzz se razlikuje od modela T6.1 po vodoravno umjesto okomito postavljenim LED stražnjim svjetlima, pokazujući jasnu bliskost s novim Multivanom u ovom detalju. Međutim, za razliku od ovog modela, LED stražnja svjetla modela ID. Buzz prvi su put u nekom modelu proizvođača Volkswagen gospodarska vozila međusobno povezana putem kontinuirane svjetlosne trake. Model ID. Buzz opcijski je dostupan s 'IQ.LIGHT – LED matrix glavnim svjetlima”, koja interaktivno i prediktivno osvjetljavaju kolnik i zavoje. Takav je slčaj i s našim testnim ID. Buzzom uz doplatni Paket Design, koji uključuje sljedeće: Osvjetljenja letvica između prednjih svjetala - Papučice od nehrđajučeg čelika 'Play/Pause' dizajn - Napredna kontrola svjetla 'Dynamic Light Assist' za LED matrix svjetla - IQ.LIGHT LED matrix svjetla sa svjetlom za loše vremenske uvijete i svjetlom za pomoć pri skretanju - Dinamička kontrola dometa glavnih svjetala - LED stražnja svjetla s prilagodljivim svjetlosnim funkcijama.

Osim u osnovnim bojama, proizvođač Volkswagen gospodarska vozila alternativno nudi modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo i s raznim lakiranjima u dvije boje, što je u skladu s tradicijom modela Bulli. Spektar se sastoji od ukupno jedanaest različitih varijanti boja: jedne uni vanjske boje (Candy bijela), pet metalik vanjskih boja (Mono srebrna, Pomelo žuta, Starlight plava, Energetic narančasta i Bay Leaf zelena), jedne vanjske boje s bisernim efektom (Deep crna) i četiri dvobojne varijante. Ako se Bulli naruči u jednoj od dvobojnih varijanti, gornji dio uključujući krov i prednji poklopac u obliku slova 'V' uvijek je izveden u Candy bijeloj boji. Površine ispod okolne karakterne linije u tom će slučaju po želji biti izvedene u jednoj od četiri metalik nijanse 'Pomelo žuta', 'Starlight plava', 'Energetic narančasta' ili 'Bay Leaf zelena. Naš je model s testa u bojama bijela Candy White / žuta Pomelo Yellow Metallic.

Modeli ID. Buzz i ID. Buzz Cargo temelje se u tehnološkom pogledu na modularnoj električnoj platformi (MEB) Volkswagen koncerna. Sustav modularne električne platforme (MEB) u modelu ID. Buzz sastoji se od elektromotora (stalno pobuđeni sinkroni motor s magnetima, skraćeno PSM), učinske elektronike, automatskog 1- stupanjskog mjenjača, dvanaest modula kompaktne litij-ionske visokonaponske baterije smještene u podnici vozila i raznih dodatnih agregata integriranih u prednjem dijelu vozila. Baterija nudi sadržaj energije od 77 kWh neto (82 kWh bruto). Učinska elektronika upravlja protokom visokonaponske energije između motora i baterije, pretvarajući pritom istosmjernu struju (DC) pohranjenu u bateriji u izmjeničnu struju (AC). Istovremeno, elektronika vozila napaja se naponom od 12 V preko takozvanog DC/DC pretvarača.

Obje verzije modela ID. Buzz imaju istu dužinu koja iznosi 4712 mm. Međuosovinski razmak od 2989 mm također je vrlo velik, dok je prostor između osovina optimalno iskorišten u modelu ID. Buzz. Modeli ID. Buzz i ID. Buzz Cargo visoki su 1927 i 1951 mm ovisno o opremi. Oba modela ID. Buzz široka su 1985 mm bez vanjskih zrcala (2212 mm sa zrcalima). Sa svojih 632 mm utovarni rub modela ID. Buzz i ID. Buzz Cargo izuzetno je nizak.

Modeli ID. Buzz i ID. Buzz Cargo opremljeni su širokim spektrom elektroničkih sustava potpora koji stalno paze na optimalno ponašanje vozila u vožnji. Osnovu za visoku razinu udobnosti i sigurnosti čini analogni temeljni raspored voznog postroja. Sprijeda se koristi MacPhersonov ovjes s prigušnim elementom s oprugom. Njegov pandan straga je vrlo moderan sustav ovjesa s više spona, koji osigurava da su poprečne i uzdužne sile idealno odvojene jedna od druge.

Oba su ovjesa vrlo kompaktna. Međutim, širine traga kotača od 1673 mm (sprijeda) i 1670 mm (straga) su velike. Kompaktna izvedba prednje osovine omogućuje mali promjer zaokreta od 11,09 metara. Velika širina traga u stražnjem području osigurava veliku širinu otvora za prijevoz dugih predmeta između kućišta kotača. Najveća širina prtljažnika u mm (na slici gore B1, B2) je 1217 mm (maks. utovarna širina između kućišta stražnjih kotača: 1204 mm).

Kao minibus, prostrani ID. Buzz jednako je idealan za obitelj i slobodno vrijeme kao i za upotrebu u poslovne svrhe. Vozač i suvozač sjede na pojedinačnim sjedalima koja su serijski opremljena podesivim naslonima za ruke s unutrašnje strane vozila. U stražnjem dijelu vozila nalazi se klupa s tri sjedala djeljiva u omjeru 40:60, čiji se nasloni mogu preklopiti. Osim toga, dva elementa klupe mogu se pomicati po dužini do 150 mm kako bi se po potrebi stvorilo više prostora za noge ili dodatni prostor za prtljagu. Dvoja klizna vrata minibusa, po jedna sa svake strane, dolaze u sklopu serijske opreme.

Što se volumena prtljažnog prosotra tiče, ID. Buzz putnička verzija ima 1121 litru do gornjeg ruba stražnjeg sjedala, do maksimalnih 2123 l (iza 1. reda sjedala, 2. red sjedala preklopljen i maksimalno gurnut prema naprijed).

Težina samog vozila je 2471 kg (uključujući vozača), dok je dopuštena težina vozila 3000 kg, što znači da možete prevesti korisnih 529 kg. Maksimalni vučni kapacitet na uzbrdici od 12 posto (kočeni) za obje verzije je 1000 kg, a naš je model imao i doplatnu sklopljivu kuku za vuču prikolice s električnim spuštanjem.

Testni ID. Buzz je imao doplatne 21-colne lakometalne naplatke 'Bromberg' (8,5J x 21 naprijed, 10J x 21 straga), crno/srebrne dijamntne obrade, s ljetnim gumama Hankook Ventus S1 evo³ EV dimenzija 235/45R21 104T XL naprijed te 265/40R21 108T XL straga s Airstop tehnologijom. Da spomenemo, standarne dimenzije guma su 235/55R19 105T naprijed te 255/50 R19 107T straga.

Unutrašnjost

Ulazak u novi ID. Buzz je kao penjanje na prijestolje. Dakle, položaj sjedenja je povišen i udoban, kao što je i tipično za Bulli. Tako je bilo u modelu T1, tako je u modelu T6.1 i novom Multivanu, a tako je i sada u modelu ID. Buzz. U skladu s tim, instrumentna ploča novog minibusa i transportera također je vrlo visoka, što je isto tako tipično za model Bulli.

Naš je model imao Mistral boju unutrašnjosti te Soul Pomelo Yellow Mistral boju kontrolne ploče te doplatne sive podne tepihe. Osim toga imali smo i doplatni Premium Style Plus paket unutrašnjosti, koji uključuje: Presvlake sjedala od ArtVeloura - Ambijentalna rasvjeta u 30 boja - Centralna konzola u 'Electric White' boji - Prednja električna komforna sjedala s memorijom - Vozačevo sjedalo s fukcijom pomoći pri ulaženju - Kožom obložen grijani višenamjenski upravljač - Kožom obloženi umetci na vratima - Dodatno obložena podnica od velura - Prednja grijana sjedala - Nasloni za ruke na prednjim sjedalima - Podesivi lumbalni dio sjedala. Treba reći kako se presvlake sjedala ArtVelours 'ECO' također sastoje od 71 posto reciklata.

Inače, model ID. Buzz u verziji minibusa je serijski opremljen ambijentalnim osvjetljenjem u 10 boja. No proizvođač Volkswagen gospodarska vozila nudi verziju s 30 boja kao opciju (kao u našem slučaju). Područja osvijetljena u individualno odabranoj boji varijante s 30 boja su svjetlosna traka na instrumentnoj ploči, dekorativne letvice na četvorim vratima i pretinci za odlaganje u vratima.

Niti to nije bilo sve, imali smo i doplatni Paket Comfort Plus, koji uključuje sljedeće: 'Buzzbox' centralna konzola - 4x USB tip C sučelje - Grijanje prednjih sjedala - Grijano vjetrobransko staklo (toplinski i zvučno izolirano) - Unutarnji retrovizor s automatskim zatamnjivanjem – 'Multi-flex' podnica - Mreža za prtljagu - Senzor za svjetlo i kišu - Prednje grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla.

Uz sve to smo još imali i doplatnu osvijetljenu letvicu između prednjih svjetala, kao i osvijetljene kvake na vratima.

Svi prikazi su digitalni i nalaze se na ergonomski optimalnoj razini vidnog polja. U cockpitu ispred vozača smješten je slobodno pozicionirani zaslon (s dijagonalom veličine 5,3“). Infotainment sustav s velikim dodirnim zaslonom nalazi se na sredini instrumentne ploče. Opcijski navigacijski sustav u našem testnom modelu je napredni 'Discover Pro' koji ima zaslon veličine 12“. Ovisno o verziji, 'App-Connect' (uključujući 'App-Connect Wireless') za povezivanje smartphonea i DAB+ (digitalni radioprijam) dolaze u sklopu serijske opreme vozila.

Naš je testni ID. Buzz imao i doplatni Paket Infotainment Plus, koji ukljućuje: Upravljanje glasovnim naredbama - 12" Navigacijski sustav 'Discover Pro' - 9 zvučnika (5 sprijeda, 4 straga) - Priprema za telefon 'Comfort' sa bežičnim punjenjem mobilnih uređaja. Više niti ne možete poželjeti u jednom vozilu toga tipa, pa je osjećaj udobnosti na vrhuncu.

'We Connect' i 'We Connect Plus'

Model ID. Buzz opremljen je jedinicom za online povezivost (OCU), u koju je integrirana SIM kartica (eSIM). Najnoviji model koristi OCU za pristup sve opsežnijem spektru online usluga i funkcija vozila 'We Connect' i 'We Connect Plus'. Funkcije 'We Connect' dostupne su besplatno i bez ograničenja vremena korištenja. Spektar usluga i funkcija 'We Connect Plus' dostupan je besplatno u vozilu u razdoblju od godine dana bez navigacijskog sustava; s navigacijskim sustavom 'Discover Pro' spektar usluga i funkcija 'We Connect Plus' uključen je u serijsku opremu u trajanju od tri godine.

Najnovije funkcije 'We Connect' uključuju 'Plug & Charge', 'Napomene o temperaturi' i 'Battery Care Mode' (modus čuvanja baterije). 'Plug & Charge” omogućuje posebno jednostavno punjenje bez kartice za punjenje ili aplikacije na kompatibilnim DC stanicama za brzo punjenje. Ovisno o vremenskoj prognozi i razini napunjenosti, usluga 'Napomene o temperaturi' podsjeća vas da morate napuniti vozilo. 'Battery Care Mode' je funkcija punjenja koja optimira životni vijek visokonaponske baterije. Ako je vozač aktivirao 'Battery Care Mode', gornja granica napunjenosti postavlja se na 80 posto, čime se čuva baterija. Ako je potrebno – primjerice na dugim putovanjima – 'Battery Care Mode' se može manualno deaktivirati i baterija napuniti do 100 posto. 'Online traženje posebnog odredišta' unaprijeđeno je kao navigacijska funkcija spektra usluga i funkcija 'We Connect Plus'.

In-Car-Shop i In-Car-App

U budućnosti će vlasnici modela ID. Buzz moći individualno kupovati i skidati dodatne aplikacije odnosno usluge putem In-Car Shopa infotainment sustava. Ove nove usluge i aplikacije uključuju Spotify i Apple Music, koje se u modelu ID. Buzz od sada mogu koristiti i bez spojenog smartphonea. Jednostavno učitajte aplikaciju, prijavite se jednom s odgovarajućim pristupnim podacima i to je sve.

USB sučelja

Treba reći i da je minibus verzija opremljena sustavom od čak osam USB-C sučelja: s desne strane kola upravljača integrirana su dva USB-C priključka i pretinac za smartphone s funkcijom induktivnog punjenja; još jedno USB-C sučelje nalazi se u suvozačevim vratima te, ovisno o opremi, u prihvatu osvrtnog zrcala. U stražnjem dijelu modela ID. Buzz nalaze se USB-C sučelja u dvojim kliznim vratima te lijevo i desno u teretnom prostoru. Sva USB-C sučelja (osim priključka na osvrtnom zrcalu od 15 W) rade s najnovijim standardom punjenja'USB Power Delivery' (USB-PD); ovisno o priključenom uređaju, na raspolaganje stavljaju snagu od čak 45 W.

To znači da se, primjerice, prijenosna računala ili alati na bateriju mogu puniti tri puta brže nego na konvencionalnim USB-C sučeljima. K tomu je dostupna opcijska utičnica od 230 V za napajanje većih električnih uređaja, koja je smještena u konstrukciji suvozačevog sjedala. Za razliku od vozila s motorima na izgaranje, priključak od 230 V u električnom ID. Buzzu može se koristiti i kada je pogonska jedinica isključena.

  • +84
VW ID. Buzz Pro Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Novi sustavi potpora i softver

ID. Buzz, kao Bulli nove ere, već je osvojio mnoge nagrade i priznanja unutar samo nekoliko tjedana od lansiranja. Njima je je u prosincu 2022. pridodana još jedna nagrada: pet zvjezdica za sigurnost vozila, koje dodjeljuje Euro NCAP.

Novi sustavi potpora kao što je 'Travel Assist' s upotrebom zbirnih podataka i potpomognutom promjenom voznog traka dostupni su na zahtjev. Još jedan novitet predstavlja 'Park Assist Plus' s funkcijom memorije za automatsko parkiranje u kućnoj garaži, ispod nadstrešnice ili na parkirnom mjestu na poslu.

Mnogi sustavi potpora kao što su 'Car2X' (upozorava na opasnosti u neposrednoj blizini) i 'Front Assist' sa sustavom prepoznavanja pješaka i biciklista (potpora kočenja u nuždi) dolaze u sklopu serijske opreme vozila. Osim toga, upravljački uređaji modela ID. Buzz izlaze iz tvornice s najnovijim Volkswagenovim softverom. Riječ je o verziji ID. softvera 3.2, koja se po potrebi aktualizira 'over the air', dakle bez posjeta servisnoj radionici.

Naš ID. Buzz je imao doplatni Paket Asistencija Plus, koji uključuje: Memorija rute prilikom uparkiravanja – 'Area View' 360 sustav kamera – 'Keyless Access/Advanced' centralno zaključavanje sa sustavom zaključavanja i pokretanja bez ključa, Safelock funkcija - Alarmni uređaj s nadzorom unutrašnjosti,sirenom i zaštitom od šlepanja – 'Lane Assist Plus' s poluautomatskom kontrolom vozila u hitnim slučajevima – 'Traffic Jam Assist' – 'Side Assist' - sustav pomoći pri promjeni vozne trake - Park Assist Plus -Automatsko održavanje razmaka ACC Tempomat, limitator brzine, Stop & Go funkcija.

Potpuno električni pogonski sklop

E-motor modela ID. Buzz je integriran u pogonjenu stražnju osovinu i razvija snagu od 150 kW (204 KS). Jedna od karakteristika gotovo nečujnog e-motora je činjenica da svoj maksimalni okretni moment od 310 Nm stavlja na raspolaganje iz stanja mirovanja, čime osigurava vrlo dobre performanse tijekom kretanja. Obje verzije modela ID. Buzz postižu brzinu od 100 km/h za 10,2 sekunde. Pri brzini od 145 km/h, dakle iznad najveće ili preporučene brzine koja obično vrijedi na brzim cestama, najveća brzina elektronički je regulirana.

Doseg modela ID. Buzz s pet sjedala iznosi do 423 km prema aktualnoj WLTP normi. Također prema WLTP-u, model ID. Buzz Pro troši od 21,7 do 20,5 kWh/100 km. Model ID. Buzz je npr. u Njemačkoj svrstan u najbolju klasu učinkovitosti: A+++.

Gore u tekstu smo već rekli, ID. Buzz koristi bateriju od 77 kWh (neto). Ista je integrirana duboko u podnici vozila, što snižava težište te, unatoč visokoj nadgradnji karoserije, smanjuje njihanje na minimalnu razinu. Težina je raspoređena po sredini vozila, čime se osigurava neutralno ponašanje vozila u vožnji.

Punjenje s 11 kW

Litij-ionska visokonaponska baterija puni se preko priključka u stražnjem dijelu na suvozačevoj strani. Ako bateriju punite kod kuće i na poslu na wallboxu ili na putu na javnim mjestima za punjenje AC snagom punjenja od 11 kW, ona će biti ponovno potpuno napunjena (0 – 100 posto) za 7 sati i 30 minuta. Sa sustavima ID. Charger, ID. Charger Connect (između ostalog dodatno LAN, Wi-Fi upravljanje putem aplikacije) i ID. Charger Pro (uz značajke sustava ID. Charger Connect dodatno certificirano brojilo električne energije).

Punjenje sa 170 kW

Dok ste na putu, ID. Buzz se može puniti na DC stanicama za brzo punjenje snagom punjenja do 170 kW. U tom se slučaju baterija puni s 5 na 80 posto kapaciteta za oko 30 minuta. Želite li, primjerice, prijeći udaljenost od Amsterdama do Pariza (približno 520 km), dovoljno je da se jednom zaustavite radi punjenja i iskoristite pauzu za kavu kako biste stigli u odredišni grad s dobrim preostalim dosegom. Zahvaljujući novoj tehnologiji 'Plug & Charge', što omogućuje novi Volkswagenov softver ID. 3.2, kartice za punjenje i aplikacije za autorizaciju na agregatu za punjenje sve su rjeđe potrebne: umjesto toga, podaci o naplati se razmjenjuju na kompatibilnim DC agregatima za punjenje preko utikača za punjenje modela ID. Buzz. Konkretno, to funkcionira na sljedeći način: čim se kabel za punjenje priključi, počinje kodirana i sigurna komunikacija između ID. Buzza i agregata za punjenje u skladu s takozvanim standardom ISO 15118. Autorizacija traje tek nekoliko sekundi. Nakon toga započinje postupak punjenja – ovdje više nije potrebna kartica za punjenje ili aplikacija za plaćanje. 'Plug & Charge' se koristi u mreži pružatelja usluge Ionity, Aral, bp, Enel, EON te Iberdrola i Eviny. Osim toga, teku i razgovori s drugim velikim pružateljima usluge.

Rekuperacija umjesto klasičnog kočenja

Model ID. Buzz može se usporiti putem intenziteta rekuperacije e-pogona bez intervencije kočnica osovine. Pritom se kinetička energija pretvara u električnu energiju i pohranjuje u bateriju. U automatskom modusu 'D' (Drive – vožnja) model ID. Buzz će se kretati u praznom hodu čim vozač makne nogu s papučice gasa – e-motor radi u slobodnom hodu, ne pružajući pritom nikakav otpor. U tom će slučaju kotrljanje vozila povećati doseg.

U automatskom modusu 'B' (Brake – kočenje), koji se kao i modus 'D' također aktivira preko male ručice za žmigavce, ID. Buzz usporava čim vozač otpusti papučicu gasa. Učinak rekuperacije sada je toliko velik da se normalne kočnice gotovo uopće ne koriste. To je osobito korisno na nizbrdicama jer se kočnice kotača čuvaju i vraća se velika količina energije. Električni pojačivač sile kočenja eBV ovdje igra presudnu ulogu: do zahtjeva za usporavanjem od oko 0,3 g – što odgovara snazi rekuperacije od oko 100 kW – ID. Buzz koči isključivo putem pogona.

Za kraj, cijena ID. Buzz Pro modela s petera sjedala kreće od 50.996 eura (bez PDV-a) ili 63.745 eura (s PDV-om) do registracije. Naš je model sa svom dodatnom opremom u trenutku testa stajao 79.789 eura s PDV-om.

U sklopu promocije 'Nema čekanja', neovisno o načinu financiranja, se od lipnja odobrava popust i to u iznosu od 7000,00 eura za model ID.3 i ID. Buzz Cargo, u iznosu od 8000,00 eura za modele ID.4 i ID. Buzz putnički, u iznosu od 9000 eura za model ID.5. Navedeni popusti ne odnose se samo na financiranje putem društva Porsche leasing d.o.o.

U slučaju pak financiranja kupnje vozila putem društva Porsche Leasing d.o.o., u suradnji s istim, odobrava se popust i to u iznosu od 7500,00 eura za model ID.3, u iznosu od 8000,00 eura za model ID. Buzz Cargo, u iznosu od 8500,00 eura za modele ID. Buzz putnički i ID.4, u iznosu od 10.000,00 eura za model ID.5 te se dobiva i voucher za policu kasko osiguranja Porsche Versicherungs AG - podružnica Zagreb u visini od 130,00 eura.

Treba reći kako je Volkswagen trgovačka mreža u Hrvatskoj dvije godine tvorničkog jamstva produžila za još tri godine u kojima kupac zadržava sva jamstvena prava bez nadoplate. Volkswagen jamstvo za Gospodarska vozila vrijedi 5 godina ili do prijeđenih 150.000 km, ovisno što prvo nastupi, s time da nema ograničenja kilometraže za prve dvije godine. Ovo vrijedi za sva Volkswagen Gospodarska vozila kupljena i isporučena preko ovlaštene Volkswagen mreže u Republici Hrvatskoj nakon 01.09.2022.