Europska komisija dobila je veće ovlasti novim zakonom koji bi trebao spriječiti mogućnost ponavljanja skandala poput Dieselgatea, u kojem je Volkswagen priznao korištenje softvera kako bi njihovi dizelski motori prošli eko-testove emisije dušikovog oksida
Komisija će sada proizvođače moći kažnjavati iznosima do 30.000 eura po manjkavom automobilu. Također je ovlaštena naložiti proizvođačima servisne akcije kako bi nedostaci bili uklonjeni.
Proizvođači će morati otkrivati softverske protokole unutar upravljačkih jedinica, dok će zemlje članice EU-a, ako se pojave sigurnosni ili ekološki problemi, moći inicirati povlačenje određenih vozila unutar vlastitih granica, čak i za automobile koji su na ostalim tržištima ovlašteni za korištenje.
U Briselu vjeruju kako će ova reforma unaprijediti loš sistem testiranja vozila.
Osnaženi zakoni trebali bi spriječiti nacionalne regulatore u dodjeljivanju preferencijalnog tretmana vlastitim proizvođačima automobila.