Premda je upravo Volkswagen prije tri godine uhvaćen na varanju testova emisije ispušnih plinova s dizelskim motorima, što je dovelo do afere Dieselgate, u Wolfsburgu još uvijek ne odustaju od ove tehnologije
Dieselgate afera dovela je do značajnog pada popularnosti dizelaša, a samo prošle godine prodano je 8 posto manje vozila s dizelskim motorima nego u 2016. U prosincu prošle godine, primjerice, pad je iznosio strmoglavih 20,5 posto u odnosu na isti period u 2016.
Dizelaši su još uvijek završili godinu s ukupnim udjelom na tržištu od 44 posto, no to je bilo prije nego što je visoki sud u Njemačkoj potvrdio presudu lokalnih sudova u Stuttgartu i Düsseldorfu koji gradovima omogućava uvođenje zabrana prometovanja pojedinim dizelskim modelima koji ne zadovoljavaju najstrože norme.
Iako možemo očekivati da će se trend pada popularnosti dizelaša nastaviti, proizvođači automobila nisu spremni odustati od njih.
Mercedes je tako u Ženevi pokazao plug-in hibridne modele koje pogoni simbioza dizelskih i električnih motora, a Fordov direktor za europsko tržište Steven Armstrong Bloombergu je rekao kako vidi budućnost za dizelaše, premda bi oni mogli nestati iz manjih automobilskih segmenata.
I u Volkswagenu su uvjereni u povratak dizelaša.
‘Dizel će doživjeti renesansu u nedalekoj budućnosti, zato što će ljudi koji su ih vozili uvidjeti da je to bio veoma udoban prijevozni koncept’, rekao je okupljenim novinarima u Ženevi prvi čovjek Volkswagena Matthias Mueller, te zaključio: ‘Jednom kad se u kupcima učvrsti vjera u dizelsku ekološku podobnost, tada za mene nema razloga da ih ne kupuju’.
Dizelski motori koji zadovoljavaju norme Euro 6 emitiraju upola manje CO2 od ekvivalentnih benzinskih motora, no zato stvaraju čak 30 posto više dušikovih oksida.