Grupa Agrokor u utorak je objavila revidirane poslovne rezultate za proteklu poslovnu godinu. Ostvarena je ukupna operativna dobit od 2,4 milijarde kuna, što je za 22 posto ili 427 milijuna kuna više nego u 2017. Ukupni prihodi grupe pali su s 39,46 na 38,75 milijardi kuna ili 1,8 posto, tj. 712 milijuna kuna
Velik rast operativne dobiti, kažu u Agrokoru, rezultat je mjera restrukturiranja, a najveći generator rasta bio je segment Maloprodaje i veleprodaje, tj. Konzum i Mercator. Operativna dobit tog segmenta rasla je za 681 milijun kuna, s 513 na 1,2 milijarde, što je rast od 133 posto, dok je ukupan prihod pao s 30,22 na 29,04 milijarde.
No cijela grupa prošlu godinu završila je s gubitkom od 1,4 milijarde kuna, što je posljedica nešto nižih prihoda, ali i visokih troškova restrukturiranja i otpisa koji su se provodili prošle godine. To je ipak znatno manji gubitak od šest milijardi kuna u 2017. Agrokor je prošlu godinu zaključio s ukupnim obvezama od 54 milijade kuna, od čega je 46 milijardi kuna kratkoročnog i 7,3 milijarde kuna dugoročnog duga.
Najveći utjecaj na pad ukupnih prihoda imao je poslovni segment Poljoprivreda (VUPIK, PIK Vinkovci, Belje) koji je smanjio trgovanje poljoprivrednim kulturama, a pale su prodajne cijene tovljenika, polutvrdog sira i šećerne repe. Ukupni prihodi Agrokorove poljoprivrede iznosili su 2,34 milijarde kuna, što je 535 milijuna kuna ili 18,6 posto manje nego u 2017.
Segment Maloprodaje i veleprodaje (Konzum, Mercator, Tisak, Velpro) imao je promet od 29 milijardi kuna, što je 3,9 posto ili 1,17 milijardi kuna manje nego lani i posljedica je jačanja konkurencije u Srbiji i Crnoj Gori (posebice zbog dolaska Lidla u Srbiju). Ipak, zbog striktnijeg upravljanja troškovima, marketinških aktivnosti i optimizacije prodajnog asortimana Maloprodaja je ostvarila rast operativne dobiti od 618 milijuna kuna.
Poslovni segment Prehrana (Ledo, Jamnica, Zvijezda, Dijamant, Frikom, PIK Vrbovec i ostali) imao je operativnu dobit od 1,2 milijarde kuna, što je tri posto više nego godinu ranije. Ukupni prihodi bili su za 106 milijuna kuna manji te su iznosili devet milijardi kuna. Blag pad u ovom segmentu posljedica je smanjene distribucije pića i vrlo niskih cijena ulja u Srbiji. Zvijezde ovog segmenta su Frikom, koji je povećao efikasnost i ubilježio veću prodaju sladoleda, i Zvijezda, koja je povećala prodaju u ključnim kategorijama. PIK Vrbovec uhvatio je pet posto veću prodaju mesnih prerađevina i šest posto veću prodaju svježeg mesa.
'Izvanredna uprava Agrokora u 2018. ispunila je sve ciljeve koji su joj bili u fokusu. Postignuta je nagodba vjerovnika te su započele pripreme za implementaciju nagodbe koja je uspješno provedena. Stabilizirano je financiranje grupe osiguranjem produženja SPFA kredita i priprema za refinanciranje. Povećana je profitabilnost grupe, što je rezultiralo rastom operativne dobiti od 22 posto u odnosu na 2017. godinu, a uspješno je obavljen zadatak ponovnog stjecanja povjerenja kupaca i partnera', priopćeno je.