Turistička zajednica Grada Malog Lošinja, unatoč rastu turističkih noćenja na Lošinju od osam posto u prvih pet mjeseci ove godine i mnogobrojnim dobivenim nagradama, odlučila se na inovativni poduhvat mjerenja kvalitete usluge na svim razinama, na razini cijele destinacije
Iako se sličan projekt već godinama provodi u Parizu, gdje Grad Pariz i njegova turistička zajednica kontinuirano mjere kvalitetu usluge koja se pruža stanovnicima i gostima, na hrvatskom tržištu je predstavljen kao inovacija, poučen primjerima najbolje prakse drugih svjetskih agencija i destinacija.
Zanimljiv projekt provest će se u suradnji s agencijom Heraklea, čiji će specijalisti za metodu tajanstvene kupnje boraviti na Lošinju po tjedan dana, u lipnju, srpnju i kolovozu.
Tajni gosti promatrat će različite elemente - poznavanje usluge, način na koji službena osoba odgovara na pitanja gosta, ljubaznost, informiranost, reakcije u kriznim situacijama, čistoću, i drugo. Sami će rezervirati smještaj u dogovorenim objektima, odlaziti na izlete, koncerte, plaže, u restorane, trgovine, kupovati u suvenirnicama i sami plaćati svoje usluge. Ničime neće odavati dojam da su tajni kupci, već će se ponašati kao gosti, jer zapravo oni to i jesu, ali s ciljem ispitivanja kvalitete usluge na svakom koraku.
Potpisani ugovori između TZG Malog Lošinja i brojnih ugovornih članica (Grad Mali Lošinj, kampovi, hoteli, restorani, agencije, galerije, saloni), odnose se na primanje tajnih kupaca i napretku kvalitete usluge na početni rok od tri godine.
Rezultati i analize tajnih kupaca predstavljat će snimku stanja, na bazi koje će se predložiti konkretna rješenja i koraci za unapređenje usluga destinacija. Svi potpisnici obvezali su se napredovati u kvaliteti usluge, ulagati u edukaciju kadrova, usmjeriti na razvoj ljudskih potencijala te na slabosti.
Troškove projekta će u potpunosti snositi TZG Malog Lošinja, koja će na Svjetski dan turizma 2011. godine najbolje ocjenjenim objektima dodijeliti priznanja.