Zahvaljujući velikoj potražnji, cijena dionice Alibabe u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) određena je u četvrtak na maksimalnih 68 dolara, pa će tržišna vrijednost te kineske kompanije za e-trgovinu nadmašiti vrijednost industrijskih divova, kao što su Boeing i Walt Disney
Dionice Alibaba Groupa, koja bilježi više transakcija nego Amazon.com i eBay zajedno, privukle su u javnoj ponudi masu investitora, pa je potražnja za njima bila znatno veća od ponude. Stoga je njezina cijena, ponuđena u rasponu od 66 do 68 dolara, određena na maksimalnih 68 dolara.
Zahvaljujući tome, javna ponuda dionica Alibabe bit će dosad najveća u tehnološkom sektoru, jer je prodajom oko 320 milijuna dionica u IPO-u prikupljeno 21,8 milijardi dolara. Dosad najveća u tehnološkom sektoru bila je javna ponuda dionica Facebooka 2012. godine u kojoj je prikupljeno 16 milijardi dolara.
Javna ponuda Alibabe ujedno je i treća po vrijednosti u povijesti, nakon što je Agricultural Bank of China 2010. u IPO-u prikupila 22,1 milijardu dolara, a Industrial and Commercial Bank of China 2006. godine 22 milijarde.
No, kako postoji i opcija za prodaju dodatnih dionica, što mnogi očekuju, javna ponuda Alibabe mogla bi postati i najveća u povijesti. Na taj bi način, naime, kompanija mogla prikupiti više od 24 milijarde dolara.
S obzirom na cijenu dionice od 68 dolara, tržišna vrijednost Alibabe doseže 167,6 milijardi dolara, pa premašuje tržišnu vrijednost američkih ikona, kao što su Boeing i Walt Disney
349641,330950,323396,327250
88 POSTO AMERIKANACA NIKAD ČULO ZA ALIBABU
Najveća kineska kompanija za e-trgovinu Alibaba ostvaruje oko 80 posto cjelokupne online prodaje u Kini. Premda se tvrtka bavi i drugim internetskim uslugama, kao i 'cloud computingom', Alibaba više od 80 posto svojih prihoda ostvaruje na tri trgovačke platforme, na kojima prodaje sve – od šivače igle do namještaja i dječjih proizvoda.
Lani je time ostvarila promet od oko 248 milijardi dolara, dok je broj njezinih aktivnih korisnika porastao za 14 posto, na 230 milijuna, više nego što imaju Amazon.com i eBay zajedno, premda prema anketi Ipsosa oko 88 posto Amerikanaca nikada nije čulo za kompaniju Alibaba.
Zbog toga je jedan od strateških ciljeva Alibabe proširenje poslovanja u SAD-u i Europi.
'Nakon uvrštenja dionica na američko tržište, razvit ćemo naše poslovanje u Europi i SAD-u. To ne znači da odustajemo od azijskog tržišta jer, rekao bih, Alibaba jest iz Kine, no to je internetska kompanija koja je samo nastala u Kini', isticao je Jack Ma, osnivač kompanije tijekom predstavljanja Alibabe investitorima.
Ma, bivši učitelj engleskog jezika, Alibabu je osnovao prije 15 godine u iznajmljenom jednosobnom stanu, počevši s prodajom nekoliko desetaka predmeta, da bi već 2005. godine, kada je Yahoo kupio udjel u tvrtki, njezina tržišna vrijednost dosegnula nekoliko milijardi dolara.
Zahvaljujući izuzetno uspješnoj javnoj ponudi dionica, vrijednost Maove imovine dosegnut će oko 14 milijardi dolara, dok će se niz menadžera, softverskih inženjera i drugih zaposlenika tvrtke koji posjeduju dionice Alibabe naći na listi milijunaša.
Trgovanje dionicama Alibabe na Wall Streetu započet će u petak, a mnogi analitičari smatraju da još ima prostora za rast cijene.