INTERNET TRGOVINA

Amazon izluđuju kupci koji stalno vraćaju robu

06.08.2013 u 14:04

Bionic
Reading

U internetskoj trgovini kupci često vraćaju ono što su kupili, a Nijemci su među rekorderima u tom 'sportu'. Portal Amazon je počeo jednostavno prekidati poslovanje s takvim mušterijama

Internetska trgovina Amazon se još nije službeno oglasila o tim optužbama, ali u mnogim blogovima i portalima 'bruji' se o novoj praksi Amazona da jednostavno blokira račune korisnika koji, po njegovom mišljenju, previše često vraćaju robu koju su tamo kupili.

Internetska trgovina za trgovce ima golemih prednosti: nema trgovina za koje se treba plaćati najam, nema prodavačica, čistačica, često nema čak niti robe koja se prodaje, nego se ona naručuje tek kad se za nju nađe kupac. To znači da se i roba može prodavati jeftinije od bilo koje trgovine - i da se još uvijek može lijepo zarađivati.

Ali postoji i golemi problem: neke proizvode, naprimjer odjeću ili obuću, uopće se i može prodati često samo ako se kupcima zajamči da mogu besplatno vratiti naručeno. Jer čak i ako kupac želi taj predmet, lako se može ustanoviti da mu jednostavno 'ne paše'. Mušterijama u Njemačkoj (i Europskoj uniji) pomažu i brojni propisi koji štite potrošače i jamče pravo da vrate kupljeno, no problem jest što Nijemci čine - to previše često!

Naime, po jednoj studiji Sveučilišta u Regensburgu, čak oko četiri od deset mušterija već kod narudžbe računa s tim da će vratiti tu robu. To je onda prilična gnjavaža za takve portale, jer vraćena roba je nešto što doista mora stajati u nekom skladištu - da i ne spominjemo moguće pravno natezanje ako je vraćen predmet oštećen ili očito korišten i ipak vraćen.

209710,209226,208764,273763
Povrat već uračunat u cijenu

Ipak, 'pravo na povrat je neizostavni dio poslovanja preko interneta', objašnjava Christin Schmidt, glasnogovornica Udruge njemačkih trgovaca putem pošiljki. Neki portali, poput Zalandoa koji se i bavi samo odjećom i obućom, čak i reklamiraju pravo na besplatan povrat i otvoreno nude da se naruče sve opcije pa da se onda zadrži samo ono što se želi. No to ima i svoju cijenu, objašnjava glasnogovornica tog portala Kristin Dolgner: 'Načelno ne govorimo da je taj povrat za nas problem, nego da je to sastavni dio naše računice.'

Ali otkada je Amazonu problem taj povrat kupljene robe? Glasnogovornica njemačkog Amazona Christine Höger tvrdi kako je to tek 'iznimka': 'Zatvaranje računa korisnika poduzimamo samo u izuzetnim slučajevima i nakon pažljive i detaljne provjere.' On se dakle zatvara ako mušterija pokaže 'drugačiji način ponašanja od uobičajenog pri kupnji i povratu robe'. Ali na konkretno pitanje, kada to po Amazonu neka mušterija previše često vraća robu - portal ne želi dati odgovor.