Treba li zadržati Kostića kao investitora u Hrvatskoj?
Srpski poduzetnik, vlasnik luksuznih hotela Kempinski u Savudriji i Portorožu, razmišlja o vodenoj površini u Trstu između Dokova II i III, hangarima 6 i 9, kao i terminalu Adria u Trstu, prenosi talijanski časopis Il Piccolo.
Miodrag Kostić jedan je od najbogatijih ljudi u bivšoj Jugoslaviji i najveći poduzetnik u Srbiji. Njegov imperij s oznakom MK Group i sjedištem u Beogradu, proteže se od prehrambene industrije, gdje je sve počelo sa šećerom, a nastavilo se pridruživanjem Carnex-a pa sve do turističko-ugostiteljskog sektora, gdje je vlasnik brojnih luksuznih objekata na jadranskoj obali, od Slovenije do Crne Gore poput hotela Kempinski u Savudriji i Portorožu. Pored svega navedenog, Kostić je odlučio proširiti svoje poslovno carstvo u smještajnom sektoru na sjevernu obalu Jadranskog mora te uložiti 110 milijuna eura, težeći jačanju elitnog turizma s hotelom Kempinski i golf terenima u Savudriji.
Međutim, spreman je u značajnoj mjeri povisiti investiciju ako uspije u Starom pristaništu u Trstu dobiti sljedeća dobra: hangare 6 i 9, vodenu površinu ispod ova dva skladišta razgraničenu Dokovima II i III, cijeli Dok II (koji je trenutno ustupljen na korištenje vatrogasnoj službi), kao i cijeli Adria terminal. Uz to, iako se to ne vidi iz izjave o zainteresiranosti budući da spada u nadležnost organa vlasti, zahtijeva se i vanjska susjedna brana. Dva su cilja: zaštitno prestrukturiranje namijenjeno rezidencijalnoj upotrebi, kao i realizacija marine “opremljene za zaprimanje plovila za zabavu, od onih srednje veličine do velikih jahti”. Adria terminal bi u tom slučaju postao uslužni prostor na raspolaganju okolnog područja.
Kostić je planirao objaviti svoje planove putem izjave o zainteresiranosti, unesene u zapisnik Općine grada Trsta još 2. srpnja 2018. godine, ali njegova “kandidatura” nikada nije bila objavljena u javnosti. Budući da je sad konačno u toku osnivanje javnog konzorcija koje treba staviti na prodaju oko četrdeset skladišta, namjera Kostića izlazi na vidjelo.
Kostić je već imao prilike susresti se s gradonačelnikom Trsta Dipiazzom, kojem je „preporučio da ne inzistira na promjeni Adria Terminala u pristanište kruzera, nakon što 15. veljače 2022. godine istekne aktualni ugovor o koncesiji GMT-u (Genoa Metal terminal). Razlog je jednostavan: ako se ostvari zadani cilj o marini između Dokova II i III, pogled na tisuće turista koji su izašli s kruzera na samo nekoliko desetina metara udaljenosti, opremljenih ruksacima i bočicama s vodom, ne bi svakako bilo u skladu sa slikom elegantnog pristaništa za luksuzna plovila”, prenosi talijanski medij.
U izjavi zainteresiranosti MK ne iznosi financijska predviđanja. U ovoj fazi nema smisla navoditi cifre, s obzirom na to da će konzorcij, za vrijeme tendera, odrediti osnovnu cijenu dobara koje treba dodijeliti u Starom pristaništu, a koji se kreću od kulturno-izlagačke djelatnosti do citadele Greensisam, baš one koja se sviđa Kostiću.
Očigledni su ambiciozni planovi Kostića za elitni turizam u Italiji, a svoju ambiciju privlačenja najbogatijih gostiju je više puta istaknuo. Ako je Kostić, kao jedan od najbogatijih ljudi regije poželjan kao investitor u Italiji, bilo bi svakako vrijedno zadržati ga i u Hrvatskoj.