Ubrzan život i sve veći zahtjevi na poslu promijenili su i naše navike kad je riječ o jelu. Mnogi i ne stignu razmišljati o kuhanju doma za vrijeme radnog tjedna. Upravo na njih cilja Željka Maras, bivša novinarka i urednica, sa svojim servisom 'Jedem doma'
Maras sa svojim djelatnicama, za sad su dvije, pruža uslugu nabave namirnica i kuhanja na domaći način, u domu klijenta.
Kao najveću razliku između svog biznisa i slične pomoći u kući koja se nudi po raznim oglasima ističe sigurnost klijenta da će na legalan i transparentan način dobiti profesionalnu i kvalitetnu uslugu.
'Gotovo cijela branša pomoći u kućanstvu u Hrvatskoj odvija se u zoni sive ekonomije. Rijetke su obitelji koje imaju kućnu pomoćnicu u radnom odnosu ili koje naknadu domaćici isplaćuju preko računa, sa svim zakonom propisanim davanjima. Uglavnom su to kontakti preko oglasnika ili usmene preporuke i u pravilu rad na crno. Klijent najčešće nema kontrolu nad time koga pušta u svoj dom, a poseban je izazov to što je na taj način vrlo teško naći kvalitetnu kućnu pomoćnicu. Za potrebe čišćenja i glačanja još i nekako, ali naći onu koja vrhunski kuha gotovo je nemoguća misija', ističe Maras.
Za osmišljavanje čitavog koncepta – poslovnog modela, radnog odnosa s djelatnicima, sustava cijene i naplate – trebalo joj je šest mjeseci. Na tržište je izišla krajem prošle godine.
'Najzahtjevnije je bilo smjestiti se u postojeću zakonsku regulativu budući da je riječ o usluzi koja u tom obliku ne postoji u klasifikacijama djelatnosti, pa samim time ni u jasno definiranim propisima. Zatim pronaći domaćice koje sjajno kuhaju', objašnjava Maras.
Dvije djelatnice pronašla je putem natječaja na internetskim portalima za zapošljavanje i one su u radnom odnosu s tvrtkom Crno – bijeli svijet u vlasništvu Maras, preko koje vodi čitavi posao.
Zasad je zadovoljna kako se biznis razvija. Plan joj je da u narednih godinu dana servis postane samoodrživ i profitabilan.
'U trenutku kada dosegnemo broj od pedesetak stalnih klijenata i jednako toliko povremenih, moći ćemo govoriti o pravom poslovnom uspjehu', ističe Maras.
Profil klijenata je, kaže, raznolik. Ima i vrlo mladih parova bez djece i samaca, no najbrojniju skupinu i čine obitelji s djecom, u kojima je oboje roditelja veći dio dana na poslu.
U računu koji plaća klijent dvije su stavke. Cijena namirnica plus cijena usluge servisa Jedem doma, s tim da potonja kreće od 150 kuna pa naviše. Namirnice za pripremu jela nabavljaju se ujutro na dan pružanja usluge na glavnoj zagrebačkoj tržnici Dolac, kod, ističe Maras, kvalitetnih proizvođača i prodavača.
'Najpopularnija je usluga nabave namirnica i priprema obroka tijekom radnog tjedna, i to tako da se jednim dolaskom domaćice pokrije potreba za kuhanim obrocima za nekoliko dana unaprijed. Vrlo je prihvaćena i usluga pripreme domaćih torti, slanih i slatkih zalogaja u domu klijenta uoči proslava rođendana ili godišnjica', kaže Maras.
Nakon što razvije i uhoda posao u Zagrebu, namjera joj je proširiti se i na druge veće gradove u Hrvatskoj. A u još dugoročnijem poslovnom planu nalazi se i stvaranje franšize te širenje na susjedne zemlje, kao i širenje spektra usluga na ostale srodne poslovne niše.