Carine će BMW ove godine stajati milijardu eura, rekao je u petak izvršni direktor njemačkog proizvođača luksuznih automobila Oliver Zipse, skiciravši trošak europskih carina na električne automobile proizvedene u Kini i američkih carina na uvoz čelika i aluminija
Procjena je 'konzervativna', naglasio je Zipse, i trošak bi mogao biti i veći s obzirom na moguće nove namete SAD-a i EU-a.
Direktori BMW-a ipak procjenjuju da SAD vjerojatno neće do kraja godine zadržati sve carine koje su uveli u posljednje vrijeme, poput 25-postotnog nameta na uvoz čelika i aluminija i carine na uvoz BMW-ovih vozila iz Meksika, dodao je Zipse.
'Ako se situacija promijeni, promijenit će se i naša prognoza', dometnuo je financijski direktor BMW-a Walter Mertl.
Najveći američki izvoznik
BMW izvozi oko 56 posto vozila proizvedenih u tvornicama u Njemačkoj u zemlje izvan EU-a, a tvornica u Južnoj Karolini isporučuje kupcima u inozemstvu automobile u vrijednosti većoj od 10 milijardi dolara, što BMW čini najvećim američkim izvoznikom automobila po vrijednosti, rekao je Zipse.
Krajem siječnja BMW je pak zajedno s Mercedes-Benzom, američkim Teslom, kineskim Geelyjem, SAIC-om, BYD-om i kineskom komorom za vanjsku trgovinu CCCME tužio Europsku komisiju Sudu EU-a zbog carina na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini.
EU je carine uveo krajem listopada, uz obrazloženje da, prema rezultatima istrage, državne subvencije jamče kineskim tvrtkama nepoštenu prednost u tržišnoj utakmici.
Najviša carina 'odrezana' je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, od 35,3 posto. Slijede Geely sa 18,8 posto i BYD sa 17 posto. Najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za uvoz automobila koji u Kini proizvodi američki Tesla, od 7,8 posto.
BMW u Kini s partnerima proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Europske unije. Europska komisija naškodit će carinama europskim interesima, rekao je šef BMW-a u lipnju.
Grupa je prošlu godinu zaključila s prihodom od 142,4 milijarde eura, manjim za 8,4 nego u 2023. godini, uz slabiju prodaju u Kini i u matičnoj Njemačkoj. Neto dobit potonula je za 37 posto, na 7,68 milijardi eura.