skraćeno radno vrijeme

Nissan zbog Trumpovih carina reže proizvodnju najprodavanijeg modela

15.04.2025 u 08:06

Bionic
Reading

Japanski proizvođač automobila Nissan planira tijekom svibnja, lipnja i srpnja smanjiti proizvodnju svog najprodavanijeg modela u SAD-u – SUV-a Rogue, i to zbog novih američkih carina, otkrilo je izvor za Reuters

Ova mjera dolazi kao izravna posljedica odluke američkog predsjednika Donalda Trumpa da uvede 25-postotnu carinu na vozila proizvedena izvan SAD-a, što je uzdrmalo globalne lance opskrbe u automobilskoj industriji. Nissan, treći po veličini japanski proizvođač automobila, posebno je pogođen jer mu je američko tržište najvažnije – čini više od četvrtine ukupne prodaje.

Trumpovih 25% mijenja globalne lance opskrbe

U pogonu u Kyushuu, na jugozapadu Japana, Nissan će u sljedeća tri mjeseca proizvesti 13.000 vozila manje, što je više od petine ukupnog broja Rogueova prodanih u SAD-u u prvom tromjesečju ove godine (62.000 komada). Radnici u toj tvornici, najvećoj Nissanovoj u Japanu, radit će skraćeno, a proizvodnja će biti zaustavljena nekim danima, iako će se nastaviti odvijati u dvije smjene.

U službenom priopćenju iz Nissana navodi se da tvrtka preispituje proizvodne i logističke strategije kako bi pronašla optimalna i održiva rješenja. ‘Naš pristup bit će promišljen i usmjeren na dugoročne učinke, uz poštivanje tržišnih promjena, ali i naših zaposlenika’, poručili su iz tvrtke.

Trump je pak u ponedjeljak izjavio da razmatra mogućnost ublažavanja carinskih mjera jer proizvođačima ‘treba malo vremena za prilagodbu’. Zanimljivo je da je Nissan početkom mjeseca najavio da će smanjiti proizvodnju u svojoj američkoj tvornici u Smyrni (Tennessee) i prije najavljenih carina, ali je u međuvremenu od toga odustao te će Rogue u toj tvornici i dalje biti proizvodio u dvije smjene.

Model Rogue prošle je godine bio Nissanov najprodavaniji automobil u SAD-u – prodano je gotovo 246.000 primjeraka, što čini više od četvrtine ukupne prodaje na tom tržištu.

Tarife pogađaju cijeli sektor

Nissan nije jedini proizvođač koji reagira na nove carine. Stellantis, matična kompanija Chryslera, objavio je da privremeno zaustavlja proizvodnju u jednoj tvornici u Meksiku i jednoj u Kanadi, što će utjecati na pet povezanih pogona u SAD-u i dovesti do privremenog otpuštanja 900 radnika.

Honda je, prema izvješću Reutersa, odlučila novu generaciju hibridnog Civica proizvoditi u američkoj saveznoj državi Indiani umjesto u Meksiku, upravo kako bi izbjegla dodatne carine. Neovisno o američkim tarifama, Nissan već neko vrijeme provodi globalni plan restrukturiranja kojim želi smanjiti proizvodne kapacitete za 20%. Novi izvršni direktor Ivan Espinosa suočava se s izazovima revitalizacije poslovanja, posebno u SAD-u gdje je tvrtka izgubila tržišni udio zbog zastarjele ponude modela i manjka hibridnih vozila. U protekloj fiskalnoj godini Nissan je tri puta smanjivao prognozu dobiti.