Osim nemira u Siriji, u ostalim dijelovima svijeta nema nekih većih novih političkih potresa, pa svjetski turistički analitičari, među kojima i Svjetska turistička organizacija (UNWTO) i analitička kuća Euromonitor International, predviđaju da bi ova godina, nakon duže vremena, mogla biti prava turistička, u kojoj će se hotelijeri istinski tržišno natjecati za klijente
Slijedom toga, turistička i industrija putovanja ove godine očekuje premašivanje brojke od prve milijarde turista koji će putovati preko granica. To će biti za 20-30 milijuna turista više nego prošle godine, tijekom koje je zbog povećanja cijena goriva i drugih roba, oporezivanja, mjera štednje, političkih previranja i socijalnih nemira u brojnim zemljama porast međunarodnih turističkih dolazaka u svjetskom turizmu bio nešto manji od očekivanog, ni 4,4 veći posto u odnosu na 2010.
Ove bi se godine taj porast, prema prognozama UNWTO-a, trebao nastaviti, od tri do četiri posto, a očekivanih nešto više od milijardu turista u svijetu trebalo bi potrošiti gotovo bilijun američkih dolara, najviše zahvaljujući srednjoj klasi, ponajprije iz Azije.
Za Europu su prognoze slične kao i za cijeli svijet, s tim da su se turistički analitičari prilično iznenadili prošlogodišnjim odličnim 'performansama' turizma u Europi, koji je zabilježio poraste međunarodnih dolazaka od šest posto, na više od 503 milijuna.
I gotovo sve europske regije su se u turističkom smislu gotovo potpuno oporavile i zaboravile padove iz krizne 2009, pri čemu prednjači sjeverna te središnja i istočna Europa sa sedam i osam posto više dolazaka nego 2010.
Slično je bilo i s južnim europskim destinacijama, među koje ulazi i Hrvatska, koje je prošle godine posjetilo u prosjeku osam posto više turista.
Istodobno, u suprotnosti s ekonomskim problemima zemlje-članice EU-a ukupno su imale porast međunarodnih turističkih dolazaka od šest posto, pri čemu su zemlje s najviše problema, poput Grčke, Portugala, Irske i Španjolske, zabilježile i znatno veći rast, između osam i 14 posto.
Iako se brojnim svjetskim regijama za 2012. prognozira nastavak pada BDP-a, turistički i drugi ekonomski analitičari svjetskom turizmu prognoziraju nastavak rasta, koji će ovisno o jačini krize u pojedinim regijama biti manji ili veći.
Taj bi se rast, ako se ništa strašno i katastrofalno nepredviđeno ne dogodi, trebao nastaviti i u idućim godinama, odnosno sve do 2030. dokad seže dugoročna prognoza UNWTO-a. Naime, 2030. u svijetu bi trebalo biti 1,8 milijardi međunarodnih turističkih dolazaka, što bi značilo da će od ove godine dotad svjetski turizam rasti po godišnjoj prosječnoj stopi od 3,3 posto, što znači i da će se u prosjeku svake godine 43 milijuna novih stranih turista pridružiti svjetskim turističkim kretanjima.
POGLED NA 2012. PO SVJETSKIM REGIJAMA
VELIKA BRITANIJA - Iako nije svjetska regija, zbog Olimpijskih igara koje će se u Londonu održati ove godine ta zemlja ulazi u 'jači vidokrug' tržišta na kojima će se događati ne samo sportski nego i turistički bum. Po procjenama britanskoj turističkoj industriji Olimpijada bi trebala donijeti dodatnu zaradu od oko milijardu funti, uz onih oko 115 milijardi funti koliko turizam toj zemlji inače prosječno donosi svake godine. Očekuje se i da će Olimpijada u London dovesti dodatnih više od četiri milijuna turista, što će njihov ukupni broj na godišnjoj razini povećati na gotovo 30 milijuna, pri čemu se najviše stranih turista očekuje iz Španjolske, SAD-a, Italije, Francuske, Nizozemske, Njemačke, Australije i Poljske.
Povodom Olimpijade u Londonu se više aktivirala i kampanja 'Camp in my garden' u sklopu koje građani vrtove oko svojih kuća iznajmljuju za kampiranje i odmor. Koncept građanima pruža i dodatnu financijsku potporu u gotovini za takvo iznajmljivanje, a turistima je to relativno jeftinji alternativni smještaj. Trenutno je na popisu više od 350 takvih vrtova, a porast potražnje i iznajmljivanje očekuje se upravo prije i za vrijeme Olimpijskih igara.
EUROPA - Predviđa se porast turističkih dolazaka od tek 1,5 posto, zbog odlične 2011. koju će biti teško ponoviti, ali i zbog neizvjesne situacije oko eurozone. Slično je i s prihodima od turizma u Europi, koji bi nakon lanjskog porasta od 5,5 posto ove godine mogao rasti tek za 1,3 posto. Jednim od jačih trendova u europskom turizmu ove godine označava se tzv. povratak luksuzu odnosno luksuzni turizam koji se promovira kao etički i autentičan, temeljeći se na ekologiji, autentičnom smještaju u okolišu te poštovanju prema životinjama i biljkama u hrani. Najveći kupci su pritom Nijemci, Britanci i Francuzi.
AMERIKE - Za turizam dvije Amerike 2012. bi trebala donijeti nastavak porasta dolazaka turista od tri posto, dok bi u prihodima od turizma rast bio oko četiri posto. Među glavnim trendovima su tzv. misteriozna i putovanja puna uzbuđenja i iznenađenja, kako za rođendane i medeni mjesec, tako i za 'obične' izlete, ali po posebnim, višim cijenama, ili putem aukcija na kojima potrošači daju ponudu za aranžmane u nepoznatom pravcu. Za to su najviše zainteresirani hoteli, agencije i zračne kompanije te putnici u dobi od 30 do 34 godine čiji prihodi rastu.
SREDNJI ISTOK - Turizam zemalja Srednjeg (Bliskog) istoka) ove će godine, kako se očekuje, zabilježiti oporavak i porast dolazaka od 1,3 posto, posebno u Tunis i Egipat, dok će Libija, Bahrein, a pogotovo Sirija na oporavak morati čekati malo duže. Za Tunis i Egipat kažu da su ušli u novu demokratsku eru, a kako je proces rebrandinga složen i za svaku zemlju jedinstven te uvjetovan političkim, gospodarskim i socijalnim uvjetima, tim je zemljama za sada najvažnije poslati pozitivne poruke koje će ponovo namamiti turiste.
Egipat se tako naziva 'revolucionarnim herojem' pozivajući turiste kampanjom 'Dobro došli u zemlju mirne revolucije', dok je Tunis nešto provokativniji te svima koji kažu da je 'Tunis samo ruševina' poručuje 'da, ali drevna ruševina'. Općenito se vjeruje da će tzv. prodaja novih demokracija privući i dodatne turiste kojima će 'proraditi' novi ili zaboravljeni osjećaj arabizma te da će unatoč političkim previranjima Srednji istok i dalje razvijati turizam zbog naftnog bogatstva, visoko raspoloživog dohotka, demografskog rasta i dokazane otpornosti na krize.
AZIJA - Zahvaljujući propulzivnim i sve jačim gospodarstvima Kine i Indije Azija zadržava ulogu jedne od turistički vodećih svjetskih regija, te joj se ove godine prognozira porast dolazaka turista od oko pet posto. Prihodi od turizma rast će i po višim stopama, za oko 6,5 posto. Kina naravno ima i dalje najveći utjecaj, čiji turisti s ovogodišnjom potrošnjom u zemlji i inozemstvu od 57 milijardi američkih dolara dolaze na treće mjesto u svijetu, iza onih iz SAD-a i Njemačke, a njihova bi potrošnja do 2015. mogla porasti i za više od 20 posto. Stoga se brojne hotelske kompanije odlučuju za širenje u Kinu.
AFRIKA - Uz Aziju Afrika je također jedna od turistički rastućih svjetskih regija, koja će ove godine imati porast dolazaka turista od oko 3,6 posto. Prihodi od turizma trebali bi rasti za šest posto, i to najviše zahvaljujući bumu mobilne telefonije i mobilnih komunikacija. S 489 milijuna korisnika mobilnih telefona Afrika postaje vodeća svjetska regija u m-commerceu, a sve više korisnika putem telefona kupuje turističke usluge i putovanja. Stoga se govori da je mobilna tehnologija ta koja će promijeniti afrički turizam, a organizatorima putovanja se savjetuje da razvijaju mobilne web stranice i aplikacije za sve vrste mobilnih uređaja.
BRICS i SLIMMA - BRICS-u (Brazil, Rusija, Indija, Kina, South Afrika) kao najutjecajnijim i najbrže rastućim gospodarstvima u svijetu, pa tako i za turizam, ove se godine kao važan igrač približava i SLIMMA (Sri Lanka, Indonezija, Malezija, Meksiko i Argentina), a za sve te zemlje prognozira se da će u idućih pet godina gotovo za 30 posto pojačati svoja gospodarstva, pa i utjecaj u svijetu.