Hrvatski turistički djelatnici, hotelijeri i predstavnici putničkih agencija, okupljeni ovih dana na Svjetskoj turističkoj burzi-ITB u Berlinu, zadovoljni su bukingom i prodajom na njemačkom tržištu, posebno za ljeto, koja se kod ponekih penje i na 30 posto više nego u isto vrijeme prošle godine
Predsjednik Uprave Liburnia Riviera Hotela (LRH) Kristjan Staničić ističe da im je s njemačkog, ali i drugih europskih tržišta, buking trenutno odličan, bolji od lanjskog i za 25 posto. Slijedom nove strategije kaže da su prilagodili prodaju tržišnim kretanjima te dosta rade na online ili na direktnoj prodaji, čime postižu i bolje cijene od onih koje nude turoperatori u fazi tzv. ranijeg bukinga.
S obzirom na to i rast volumena bukinga u ovo vrijeme, i on, baš kao i predsjednik Uprave Hotela Makarska Joško Lelas te izvršni direktor HUP-a Zagreb i predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Kristijan Šustar, upozoravaju da to može biti 'dvosjekli mač' jer se može dogoditi da se to financijski manje 'isplati'.
Svi se slažu da treba pažljivo osluškivati tržište te prilagođavati prodaju tome da se ne dogodi primjerice 'stop buking' u lipnju ili srpnju, što znači i 'nered na tržištu'.
Slažu se i u ocjeni da će svibanj biti kritičan, ali vjeruju da će hotelski smještaj i ove godine u Hrvatskoj rasti. To je, kako je kazao Šustar, potvrdio i okrugli stol o hotelskoj industriji u istočnoj Europi u sklopu ITB-a, na kojemu je sudjelovao s predstavnicima hotelijera iz Poljske, Rumunjske, Rusije i drugih zemalja.
Predsjednik Uprave adriatica.net grupe Boris Teški također je zadovoljan bukingom za Hrvatsku za ovu sezonu koji im je ukupno sa svih tržišta za oko 20 posto veći od lanjskog. Na ITB-u se ta grupa prvi put samostalno predstavlja, što je također, kako je kazao, bio dobar poslovni potez.